Mercedes-Benz třídy C – K(l)eine S klasse ?

Malá slovní hříčka, která mi probleskla hlavou při vymýšlení nadpisu je takovou malou otázkou. Je nové Céčko jen takovým malým (kleine) eSkem, nebo zde není žádná (keine) spojitost ?

IMG_9484

IMG_9486

IMG_9491

IMG_9488

Ještě než se pokusím na tuto otázku odpovědět, začnu tento test trochu ze široka. Nové Céčko je o něco širší, delší, ale zároveň díky konstrukčním změnám na podvozku a karoserii lehčí. V závislosti na výbavě klidně o 100 kilo. Design se Mercedesu opět povedl. A znovu si můžete zvolit sportovnější verzi přední masky, nebo tu luxusnější. Zadní část je pak pro všechny stejná a zde je první, ne náhodná, podobnost s větší a luxusnější S-klasse. Z dálky by Céčko od eSka poznalo jen zkušené oko.

IMG_9317

IMG_9323

IMG_9324

IMG_9327

IMG_9329

IMG_9331

IMG_9332

IMG_9338

IMG_9342

Druhá podobnost je v interiéru. To co zatím bylo u S-klasse můžete nyní používat i u menšího Céčka. Na středovém panelu nad ovládacím kolečkem je umístěn „touchpad“ pomocí kterého můžete jednoduše kreslit prstem písmena a zadávat tak cíl do navigace, vyhledávat jména v telefonním seznamu, zvětšovat / zmenšovat mapu dvěma prsty stejně jednoduše jako na mobilním telefonu nebo prostě jen ovládat palubní počítač.
Pokud přes „touchpad“ napíšete nějaké písmeno, systém vám příjemným hlasem zadaný znak přečte pěkně česky. Celé menu a ovládání je také kompletně v českém jazyce a vše, včetně navigace, je krásně plynulé, přehledné a jasné.

IMG_9347

IMG_9462

IMG_9479

Také interiér podobně jako vnější vzhled můžete mít buď ve sportovnějším stylu nebo naopak v tom luxusnějším. Na výběr máte z 22 druhů čalounění a k dispozici je pak mnoho dalších dekorů.

Už při otevření, usednutí a zabouchnutí dveří na vás dýchne ta pravá „mercedesovská“ atmosféra. Kvalitní materiály i pečlivé dílenské zpracování dává důvod, proč si za tento vůz připlatit. Jen si zkuste přesednou z Octávie nebo Passatu a pochopíte…

V interiéru není mnoho věcí které bych mohl kritizovat. Snad jen základní sedadla mají sice elektricky nastavitelný sklon opěradla, ale podélně je musíte posouvat ručně. Navíc bych uvítal delší sedák. Příplatková „křesla“ jsou daleko lepší a mají ovládání klasicky na dveřích. Druhá a poslední věc, která mě hodně vadí je display na středovém panelu. Myslím, že v autě za téměř milion korun by mohl být dotykový … Ale to není problém jen tohoto Céčka, ale jde o nějakou, pro mě neznámou, filozofii značky.

Jak mne Céčko zaujalo zvenčí i vevnitř, tak mě oslovilo i jízdními vlastnostmi. Pod kapotou našeho testovaného vozu byl dieslový motor s označením 220 CDI s výkonem 125 kw – tedy 170 koní které se na zadní nápravu přenášely prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky.

Musím říct – dokonalé spojení. Možná teď budu za kacíře, ale ve sportovním módu se z Céčka stávalo něco jako BMW 3. Naopak při navolení „komfortního módu“ to bylo zase to plavné, klidné Céčko.

Pro úplnost: auto můžete přepnout do 5 módů. Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Při módu Sport+ se auto na okreskách ochotně vrhalo do zatáček, krásně poslouchalo na povel a navíc řazení pod volantem bylo bleskové a téměř bez prodlev. Vše fungovalo na jedničku. Jen té odezvy ve volantu by mohlo být více. Byl sice krásně tuhý a řízení s ním bylo přesné, jenže co se děje pod koly a kdy přední náprava ztrácí přilnavost musíte předvídat. Ale jasně, AMG to není. Přesto tohle Céčko mi prostě opravdu sedlo. Uvítal bych jen příplatkový vzduchový podvozek Airmatic – s ním to je jiná liga. Stejně jako při svižné jízdě je k nezaplacení na dálnici nebo prostě jen na našich rozbitých cestách. Kdo ho jednou okusí, těžko se vrací ke „klasickému“ podvozku.

Nové Céčko se zatím nabízí s tímto úsporným dieselem s výkonem 125 kilowatt nebo pak v ještě silnější verzi, která má výkon 150 kw – 204 koní. Výrobce udává u obou motorů kombinovanou spotřebu pod pět litrů. Já jsem jezdil v průměru za 5,5 a to jsem se nijak neloudal. Věřím, že při klidné jízdě se dá udávané spotřebě věřit. V nabídce pak nechybí samozřejmě ani benzínové motory o výkonech 115 – 155 kw.

Základní cena nejlevnějšího modelu C 180 činí 845 tisíc korun s DPH.

A to je slušná cena. Ne o tolik větší, než u některých „obyčejných“ aut. U Mercedesu si ale nepřiplácíte jen za značku. Platíte si kvalitu, určité společenské postavení a taky pozornost. Céčko je magnet na pohledy ostatních řidičů a i chodců okolo. Auto nemusí řvát a pálit gumy aby na sebe ukázalo. Stáčí jen stát nebo klidně jet. A o tom to (taky) je.

Děkujeme za zapůjčení vozu firmě Hoffmann-Žižák – autorizovanému dealerovi značky Mercedes-Benz. www.hoffmann-zizak.cz

A na závěr malá nadsázka: Na Mercedes se dobře balí holky. A vejdou se vám klidně 2 do kufru … 🙂

IMG_9465

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....