Skupině AAA AUTO se počátkem roku daří nejlépe za posledních šest let a návštěvnost webů AAA AUTO Group ve stejném období překonala šest milionů
Během prvních dvou měsíců roku 2014
– skupina prodala celkem 8 911 automobilů, což je oproti stejnému období minulého roku nárůst o 17,5 %. Obdobným tempem roste objem telefonických hovorů call centra i počet e-mailů s poptávkami po ojetých automobilech. Nejrychleji rostly s téměř 19 % prodeje v České republice a v Ruské federaci.
Podle analýz společnosti
– nyní nakupují zákazníci, kteří pořízení vozu delší dobu odkládali z obav o další vývoj ekonomické situace, a svůj podíl má velmi mírná zima. Společnost vychází z analýz zhruba 56 000 telefonických rozhovorů se zákazníky, které se uskutečnily právě během ledna a února. „Lidé už se nebojí náhlého propadu ekonomiky. Jsou obecně optimisticky naladěni vzhledem k dalšímu vývoji, díky čemuž mezi našimi zákazníky roste i podíl malých živnostníků a větších firem, které berou nákup vozu jako investici. Je to naše prodejně nejsilnější zima od roku 2009,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového zájmu zákazníků o vozy z AAA AUTO se v rámci skupiny jen mezi prosincem 2013 a lednem 2014 zvýšil o 22 %.
Ze statistik také vyplývá
– že trvale stoupá zájem o vozy vyšších cenových kategorií s doloženou historií nájezdu kilometrů v dobrém technickém stavu, kterých je obecně na českém trhu nedostatek. „Lidé se již lépe vyznají na trhu ojetých aut a požadují stále kvalitnější vozy. I my sami na výkupu trvale odmítáme 65 až 70 % automobilů, které trpí různými vadami, ať už právního nebo technického charakteru. Soustředíme se na vozy nebourané, s nízkým nájezdem kilometrů, po prvním či druhém majiteli, s jasnou servisní historií,“ zdůraznila Topolová.
Po zahájení výkupu v Maďarsku počátkem února
– již AAA AUTO rychle navazuje kontakty s potenciálními zákazníky. „V současné době v Maďarsku týdně vyřizujeme kolem 1600 telefonátů a 1000 e-mailů. Lidé oceňují zejména návrat silného autocentra schopného vyplácet peníze v hotovosti. Obracejí se na nás zákazníci, kteří od nás v minulosti v Maďarsku vůz koupili a nyní ho u nás chtějí vyměnit za novější na protiúčet. Nezačínáme od nuly, ale pokračujeme tam, kde jsme naši činnost kdysi přerušili,“ uvedla Topolová.
Téměř o pětinu rostly v prvních dvou měsících nového roku prodeje
– v Ruské federaci. „V odhadu dalšího vývoje tamního trhu jsme však stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové letošní prodeje v rámci skupiny odhaduje společnost AAA AUTO lehce přes 62 000 automobilů.
Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu a únoru 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
Země | Leden a únor 2013 | Leden a únor 2014 | Meziroční zvýšení |
Česká republika | 5 171 | 6 143 | + 18,8 % |
Slovensko | 2 128 | 2 418 | + 13,6 % |
Ruská federace | 295 | 350 | + 18,6 % |
Skupina celkem | 7 594 | 8 911 | + 17,5 % |
Zdroj: Temper Communication a.s.