Prodej 18 151 vozů za 1. čtvrtletí 2002 na našem trhu znamená meziroční pokles o 13,1 % Tržní podíl však zůstal s 52,5 % na vysoké úrovni a to přesto, že vzhledem k silné koruně řada dovozců nabízí různá zlevnění a výhody na dovážené modely. O stabilizaci poptávky po vozech Škoda svědčí skutečnost, že v březnu letošního roku bylo prodáno o 3,3 % vozů Škoda více (celkem 8 335) než v březnu minulého roku.
Celosvětové prodeje společnosti Škoda Auto byly v 1. čtvrtletí 2002 ovlivněny stálým poklesem v řadě zemí světa: prodej 107 277 vozů Škoda od ledna do března 2002 znamenal oproti stejnému období před rokem o 9,1 % méně. Snížený prodej byl mimo jiné ovlivněn ukončením výroby modelové řady Felicia. Vzdor úspěšnému vývoji modelových řad Fabia a Octavia dosud nedošlo k úplné kompenzaci tohoto výpadku.
Z celkového prodeje v prvním čtvrtletí 2002 bylo prodáno celkem 64 601 vozů modelové řady Fabia s jejími čtyřmi karosářskými variantami: Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan, Fabia Praktik. V předchozím roce za 1. čtvrtletí 2001 to bylo 60.364 automobilů, což představuje přírůstek 7 %. Modelů Octavia a Octavia Combi bylo celkově prodáno 41 526 vozů (2001: 39.653 vozů, tj. přírůstek o 4,7 %), prvních 1 150 zákazníků si zakoupilo nejnovější model Škoda Superb.
Největším exportním trhem společnosti Škoda Auto zůstává s 16 760 prodanými vozy i nadále Německo, kde prodeje této značky klesly obdobně jako tamní celkový trh o 4,8 %. Tržní podíl tam dosáhl hodnoty 2,1 %. Na druhé místo v prodejích se dostal trh Velké Británie, kde si letos do konce března zakoupilo modely Fabia či Octavia celkem 11 053 zákazníků (meziročně o 10,1 % více) a bylo dosaženo tržního podílu 1,5 %. Další povzbuzení prodeje si značka Škoda na britských ostrovech slibuje od zahájení prodeje nejnovějšího modelu Superb.
Také v oblasti střední Evropy s výjimkou Maďarska zaznamenala Škoda na automobilových trzích pokles. Největší trh tohoto regionu v Polsku propadl za dva roky recese na polovinu někdejší úrovně prodeje nových vozů všech značek. Pozitivně se naproti tomu vyvíjel prodej vozů Škoda na Ukrajině, kde stoupl o 96,9 % na 1.221 vozů, což lze dát do souvislosti se zahájením montáže vozů Škoda v loňském prosinci nedaleko Užhorodu. Také trh Ruska se pro značku Škoda se zvýšením prodeje o 94,4 % na 2.010 automobilů téměř zdvojnásobil.
V souladu se strategií otevírání nových trhů ve Střední a Jižní Americe se na tamních do této doby osmi aktivních trzích v čele s Dominikánskou republikou (246 vozů) od začátku roku prodalo 858 automobilů, tj. o 74,4 % více než před rokem. V prvním čtvrtletí si model Octavia, který se koncem roku začal montovat nedaleko Bombaje, zakoupilo prvních 211 zákazníků, přičemž lze letos očekávat vzrůst prodeje na více než 5000 vozů.