Matizy jsem již před testováním mnohokrát potkal na silnici. Vždy ve mně vzbudily dojem, že míjím takové malé štěňátko, které mně vybízí k pomazlení. A takové jedno malé zlaté štěně jsem s očekáváním přebíral od pracovníka dovozce k testování.
Pětidveřovou karoserii Matiza pokládám za velmi vydařenou. Zejména předek vozu na mě zapůsobil mile a přitažlivě. Italští designéři odvedli kus dobré práce. Do auta se mi pohodlně nastupovalo, i na zadní sedadla je bezproblémový přístup. Největší překvapení na mě čekalo při usednutí za volant. Přes délku vozu necelých tři a půl metru a šířku jeden a půl metru jsem seděl ve velkém prostoru a už ne v miniautu. Všichni cestující mají dostatek místa jak pro nohy tak i nad hlavou. Z vozu je dobrý výhled, jistě i vzhledem k výše umístěným sedadlům. Opěradla předníchsedadel jsou bočně anatomicky dobře vytvarovaná, sedáky již méně. Na zadních sedadlech jsou bezpečnostní pásy pro všechny tři cestující. Po jednoduchém sklopení zadních sedadel se vytvoří prostor přes 500 litrů, do kterého vysokými zadnímipátýmidveřmi pohodlněnaložíme zavazadla. Palubní deska je vhodně tvarovaná, přístroje jsou dobře čitelné, ovládání účelně ergonomicky uspořádané.
I výkon tříválcového motoru o objemu 0,8 l byl pro mě příjemným překvapením. Motor o nejvyšším výkonu 37,5 kW při 5900 ot/min. s 2 ventily na každý válec a vícebodovým vstřikováním ochotně reagoval i na mé lehké sešlápnutí plynu. Spolu s dobře odstupňovanou převodovkou mi umožňoval velmi svižnou jízdu po městě i mimo, samozřejmě při využívání jeho vyšších otáček. K velmi dobrému zrychlení jistě přispívá i nízká pohotovostní hmotnost vozu, pouze 780 kg. Vnitřní prostor karoserie je velmi dobře odhlučněn. Motor je velmi tichý, jeho zvuk jsem vnímal jen právě tolik, kolik jsem potřeboval pro jeho ovládání. Na dálnici jsem bez potíží a bez pocitu přetěžování motoru jel rychlostí 130 km/hod. Snažil jsem se jezdit hospodárně i když svižně, průměrnouspotřebu z města i mimo jsem měl 5,9 l na 100 km, většinou jsem však jezdil sám.
Za zmínku stojí, že nový Matiz prošel velmi náročnými bezpečnostními testy, které prokázaly, že splňuje již dnes bezpečnostní předpisy Euro 2000. Dosahuje tak bezpečnosti jako vozy i se značně vyšší hmotností.
Základní vybavení Daewoo Matize obsahuje imobilizér, dětskou pojistku, výškově nastavitelné světlomety z místa řidiče, třetí brzdové světlo, přípravu na autorádio, 2 reproduktory, anténu, sklopná zadní sedadla s oddělitelnými opěrkami, stěrač pátých dveří, držák nápojů, zadní háčky na oděvy, zástěrky na zadních i předních kolecha systém umožňující vnitřní cirkulaci vzduchu. Jeho cena je 210 900 Kč.
Vyšší verse obsahuje navíc centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, digitální hodiny,tónovaná skla, nárazníky v barvě karoserie a zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce. S tímto vybavením je za 229 900 Kč. Za příplatek je možné doobjednat střešní okno, litá kola z lehkých slitin, posilovač řízení, klimatizaci, airbag pro řidiče i spolujezdce, autorádio s přehrávačem a zásobník na CD.
V současné době je možné zakoupit Daewoo Matiz v obou verzích na výhodný leasing bez navýšení při první splátce ve výši 60 % a doplacení zbytku ceny ve 36 měsíčních splátkách. Se základním vybavením si odvezete tedy Matize za 126 540 Kč a měsíční splátky budou ve výši 2 343 Kč po dobu 36 měsíců. Za vyššíverzi zaplatíte 137 940 Kč a měsíční splátky budou 2 554. Tuto možnost můžete využít, pokud si Matizeobjednáte do konce listopadu t.r. Tak šťastnou cestu s tímto nejmenším prostorným vozem.