
Cílem programu „Auto na přání“, je umožnit vám sestavení vozu Škoda podle svých představ, nároků na vybavení a současně i s ohledem na své finanční možnosti. U zvoleného modelu si vyberete model, motor, převodovku, barvu, interiér a požadovanou výbavu. Konfiguraci vozu můžete průběžně měnit a optimalizovat, anebo si sestavit dvě i více sestav a pak je porovnávat a vyhledat z nich tu pro vás nejvýhodnější. Současně si můžete, pokud hodláte využít leasing, zvolit podmínky leasingu a program vám ihned vypočte vaše případné měsíční splátky a současně vás informuje o výhodách, které v té době poskytuje ŠkoFin.
Nová generace programu na sestavení vozu na přání má inovovanou grafiku a ve srovnání s předchozí verzí je i výrazně uživatelsky komfortnější. Každému uživateli je po registraci k dispozici tzv. osobní profil, jehož součástí je novinka v programu, tzv. garáž. Uživatel v ní může umísťovat sestavená auta, která mezi sebou může porovnávat, případně mu program propočítá výši a délku leasingových splátek. Vůz, pro který se rozhodne, pak si může přímo z „garáže“ vytisknout anebo si ho může objednat u značkového obchodníka, kterého si sám vybere. Přístup do osobního profilu si uživatel chrání vlastním přístupovým heslem. Vítaným pomocníkem při konfiguraci je asistenční linka. V případě potřeby zadá uživatel své telefonní číslo a dobu, ve kterou si přeje být kontaktován. Operátoři mu pak zodpoví jeho dotazy.
Je samozřejmě možné s vytištěnou svou konfigurací Škodovky navštívit zvoleného dealera a projednat s ním nevyjasněné otázky. V případě, že zákazník si sestaví svou Škodovku podle internetového programu a nemá doplňující otázky, může si ji přímo objednat, případně si ji dát dovést domů nebo do sídla firmy. A pokud dává svůj vůz protiúčtem – pak i jeho odvezení někteří dealeři včetně s tím souvisejících otázek sami zajišťují.
Program Auto na přání byl spuštěn 13. května a po měsíci – za jediný den – 14. června si sestavilo své kompletní auto s využitím tohoto programu celkem 1052 návštěvníků, z toho si sestavilo 295 Octavii, 199 Octavii Combi, 158 Fabii, 169 FabiiCombi a 231 Fabii Sedan. Tato skutečnost potvrdila, že nový internetový program je pro zákazníky užitečným pomocníkem při výběru optimální varianty svého nového vozu.
Představení nového internetového programu Auto na přání proběhlo v pondělí 18. června na tiskové konferenci Škoda Auto a Microsoftu. Seznámení s projektem provedli za Škoda Auto vedoucí eCommerce Milan Dědek, vedoucí tuzemského prodeje Petr Podlipný, Arnošt Štěpánek z marketingu a Jan V. Binder, vedoucí projektu Auto na přání z firmy Microsoft, která se podílela na realizaci projektu se společností Škoda Auto.