Nový Peugeot 607, který je určen pro velmi náročné klienty, na mě zapůsobil svým elegantním designem, který přes svou mohutnost působí dynamičtěji a zároveň potlačuje zbytečnou okázalost. Pohled na tento vůz vzbudil ve mně pocit pohodlí a bezpečnosti a současně mě připomněl tradiční spolehlivost vozů značky Peugeot.
Po usednutí za volant Peugeotu 607 se mi potvrdila oprávněnost zařazení tohoto vozu mezi osobní vozy nejvyšší luxusní třídy a tomu odpovídajícímu vnitřnímu rozměrnému prostoru s pohodlnými sedadly a luxusnímu vybavení pro příjemné cestování všech pěti cestujících.
Sedadlo řidiče všestranně seřiditelné a seřiditelná poloha volantu ve dvou rovinách mě umožnilo zaujmout polohu pro řízení vozidla nejvhodnější. Anatomicky velmi dobře tvarované sedadlo s výborným bočním držením významně přispělo k mému pocitu bezpečnosti i při rychlém projíždění zatáček. Elegantní palubní deska a umístění sdělovačů a ovládačů podle všech ergonomických zásad neodvádělo nadměrně mou pozornost od sledování provozu a tak mě umožňovalo bezpečnou jízdu. K bezpečnému a pohodlnému vedení vozidla i na dlouhé vzdálenosti bez únavy přispívá nová konstrukce podvozku a jeho pérování s tlumiči s ventily, účinný posilovač řízení, podtlakový posilovač brzd se zvýšeným posilovacím účinkem podle rychlosti sešlápnutí brzdové pedálu, protiblokovací brzdový systém (ABS), elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), protiprokluzový systém (ASR) a systém kontroly stability (ESP), dále tempomat, který přesně dodržoval mnou zadanou rychlost. Z řady dalších technických pokrokových prvků tohoto vozu je z hlediska bezpečnosti významný systém zabezpečující v případě prudkého brždění automatické zapnutí výstražných světel a tím zabezpečení okamžité a včasné informace řidičům jedoucím za vozidlem, dále systém zabezpečující signalizaci při úbytku tlaku v pneumatikách. K bezpečné jízdě v noci přispívá účinné osvětlení, u tlumených světel na přání s výbojkami, které zabezpečují podstatně hodnotu světelného toku a současně snížení elektrického příkonu o 40 % a dokonce trojnásobnou životnost. Rozsvícení světel při stmívání nebo při vjezdu do tunelu je automatické. Vůz je vybaven automatickými stěrači, které reagují na první kapku deště a mění svou rychlost podle intenzity deště. Zvukový systém zabezpečuje automaticky hlasitost reprodukce v závislosti na hladině hluku motoru vzhledem k jeho otáčkám a rychlosti vozu. Stejně reguluje i hlasitost zvuku při telefonování mobilem umístěným v handsfree sadě. Parkovací asistent upozorní řidiče při couvání, že se blíží k překážce. Světla vozu zhasínají po zamčení vozu až s časovou prodlevou, aby řidič mohl bezpečně v noci odejít do domu. Při zavírání vozu se automaticky sklopí postranní vnější zrcátka a praktické je, že stisknutím tlačítka na dálkovém ovládači se do úplně otevřené polohy zvedne víko zavazadlového prostoru a nemusíme tak pokládat zavazadlo na zem..
Testovaný Peugeot 607 s předním náhonem měl pětirychlostní manuálně řazenou převodovku a čtyřválcový šestnáctiventilový úsporný motor přeplňovaný turbodmychadlem 2,2 HDI s přímým vstřikováním typu Common Rail s elektrickým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem Bosch. Motor je třeba žhavit pouze pokud teplota je pod nulou, ale i pak je nažhavení otázkou doslova jedné až třech vteřin. Motor je velmi dobře odhlučněn tak jako podvozek – hladina hluku v interiéru vozu je velmi nízká, téměř nerozeznatelná od benzinových motorů. Přestože má vůz pohotovostní hmotnost 1550 kg, pokládám výkon motoru 2,2 HDI jako plně dostačující pro dosažení vysokých jízdních průměrů a umožňující dobré zrychlení a bezpečné předjíždění. Výrobce udává nejvyšší výkon 136 k (98 kW) při 4 000 ot/min a maximální točivý moment 314 Nm již při 2 000 ot /min. Omezovač otáček působí od 5 000 ot/min. Na třetí rychlost vůz prudce akceleruje až do rychlosti 130 km/h. Maximální rychlost 205 km/h udávanou výrobcem Peugeot na zkušebních válcích značně překračuje: až na 225 km/h. Zrychlení udává výrobce z 0 na 100 km za 10,6 sekund Vzhledem k příznivé křivce hodnot točivého momentu vůz nevyžaduje časté řazení. Na pátou rychlost jsem na úseku dálnice z Prahy do Brna při využití tempomatu, který přesně udržoval stálou mnou zadanou rychlost 130 km/h, prakticky nemusel řadit s výjimkou překážek provozu. A při této rychlosti měl motor pouze 2 700 ot/min. Motor je velmi úsporný: kombinovanou spotřebu jsem docílil 6,6 litru/100 km. Většinou jsem však jezdil obsazen pouze dvěma osobami a bez zavazadel. S vedením vozu jsem byl velmi spokojen, v zatáčkách se chová i při rychlém projíždění neutrálně a přesně sleduje stopu. Ovládání vozu je pohodlné a z jízdy jsem měl opravdový požitek.
Výbava Peugeota 607 v základní ceně obsažená je opravdu bohatá: mimo již výše uvedenou výbavu obsahuje airbagy řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy, elektronický imobilizér, , hliníková kola, mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, elektrické ovládání oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, centrální zamykání se superzamykáním, automatickou klimatizaci zvlášť pro pravou a levou stranu interiéru vozu, palubní počitač, výhřívaná přední i zadní sedadla, rádio s kazetovým přehrávačem s ovládáním u volantu a 8 reproduktory.
Peugeot 607 s motorem 2,2 HDI může být i vybaven i automatickou převodovkou, kterou lze i manuálně ovládat.
Cena Peugeota s motorem 2,2 HDI s mechanickou převodovkou je 1 070 000 Kč, s automatickou převodovkou o 70 000 Kč vyšší. (V bohatší výbavě 607Pack je cena o 110 000 Kč vyšší.)
Peugeot může být vybaven též benzinovými motory: čtyřválcovým 2,2 nebo šestiválcovým motorem 3,0. S benzinovým motorem 2,2 (160 k – 116 kW) je cena 1 030 000 Kč a se šestiválcovým 3,0 (210 k – 152 kW) 1 190 000 Kč. Oba benzinové motory mají 4 ventily na každý válec, to ovlivňuje nejen jejich výkon a točivý moment, ale i celkový chod motoru, jeho akceleraci a i spotřebu. U obou benzinových motorů je nutné vyzdvihnout proměnné časování ventilů a sekvenční vstřikování.
U Peugeotu 607 s benzinovým motorem 2,2 udává výrobce maximální rychlost s manuální převodovkou 220 km a kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km, s automatickou převodovkou rychlost 213 km a spotřebu 9,5 l/100 km. S motorem 3,0 s manuální převodovkou nejvyšší rychlost 240 km a spotřebu 9,8 l/100 km, s automatickou převodovkou nejvyšší rychlost 232 km a spotřebu 10,2 l/100 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.