Dovozce automobilů Audi má však potěšitelnou zprávu: Automobilka Audi uvolnila dodatečnou kvótu vozů TT Coupé, které se tak ještě letos objeví na českém trhu. Výrobce musel zvýšit výrobní kapacity a zavést mimořádné směny
Potenciální kupci by však neměli příliš váhat – na Audi TT Coupé čekají netrpěliví zákazníci a dá se předpokládat, že ani dodatečná kvóta by nemusela uspokojit všechny zájemce.
Enormní zájem zákazníků o sportovní model Audi TT přiměl vedení ingolstadtské automobilky k rozhodnutí zvýšit od poloviny roku 1999 výrobní kapacitu z původně přepokládaných 40 000 na 50 000 vozů ročně. Vedení Audi připravilo celou řadu podpůrných opatření, mezi které patří mimořádné směny i šestidenní pracovní týden v mad’arském závodu Audi v Gyóru, kde se vozy Audi TT Coupé kompletují. Díky všem těmto krokům by se dodací lhůty českým zákazníkům měly zkrátit na úroveň tří až čtyř měsíců.
Audi TT Coupé se na evropském trhu objevilo v říjnu 1998, v ČR se prodej rozběhl koncem téhož roku. Během letošních prvních šesti měsíců se v Česku prodalo čtyřicet těchto vozů, což značce zajistilo suverénní prvenství v segmentu luxusních vozů.
Audi TT Coupé je naprosto nezaměnitelným modelem s vlastní identitou, přesto je to na první pohled Audi se všemi „rodovými“ znaky ušlechtilé stáje. Spartánsky úsporný design rozhodně neznamená, že by řidič a jeho spolujezdci ve voze Audi TT Coupé strádali nepohodlím. Interiér 404 cm dlouhého, 186 cm širokého a 135 cm vysokého 2+2místného kupé kombinuje charakteristický hliník s čalouněním z ušlechtilé kůže. Pasažéry hýčkají kůží čalouněné sedačky s výškovým seřizováním.
Nejvýkonnějším motorem pro nové Audi TT Coupé je zážehový čtyřválec, který ze svého objemu 1,8 litru dává výkon 165 kW (225 k). Nejvyšší točivý moment 280 Nm je k dispozici v širokém rozmezí otáček od 2200 do 5500 ot/min. Za své vynikající výkonové parametry vděčí motor především náročné pětiventilové technice, přeplňování turbodmychadlem a dvojitému mezichladiči stlačeného vzduchu.
Vysoký výkon motoru, přenášený na všechna čtyři kola, postačí k dosažení vysoké maximální rychlosti 243 km/h a štíhlému kupé umožňuje vystřelit z klidu na 100 km/h za pouhých 6,4 s. K dokonalému využití parametrů motoru slouží i standardně montovaná šestistupňová převodovka s elektronicky řízenou spojkou, která má svůj vlastní olejový systém.
U druhé verze Audi TT Coupé, do které se montuje motor o výkonu 132 kW (180 k), si může zákazník zvolit bud‘ pohon jenom předních nebo všech kol. Tato verze zvládá sprint z klidu na 100 km/h za 7,4 sekundy ajejí nejvyšší rychlost činí 226 km/h.
V souladu s dlouhodobou snahou automobilky Audi vybavovat své vozy účinnými bezpečnostními prvky nabízí Audi TT Coupé standardně dvojici čelních a bočních airbagů a pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů. Sportovní kupé se samozřejmě podrobilo náročným bariérovým testům a s rezervou vyhovuje nejpřísnějším bezpečnostním limitům.
Cena Audi TT Coupé na českém trhu začíná na 1 245 000 Kč.