Když Audi v roce 1989 uvedlo svůj první turbodiesel, změnila převážná část veřejnosti pohled na vznětové motory v osobních vozech. Motory TDi byly výkonné, tiché, úsporné. V každém směru se vyrovnaly nebo překonávaly do té doby vládnoucí zážehové motory. Turbodiesely Audi nabízely výbornou dynamiku jízdy při spotřebě cca o 30 % nižší a navíc byly i ekologické. Zákazníci si motory TDi oblíbili natolik, že dnes „jezdí“ takřka v jednom miliónu vozů Audi všech typových řad.
Osobní vůz Audi A8 3.3 TDi quattro dokumentuje kam až automobilka Audi dospěla ve vývoji vznětových přeplňovaných motorů s přímým vstřikem paliva do válců. Z objemu 3.3 litru dává osmiválcový vidlicový turbodiesel při 4000 min-1 výkon 165 kW/225 k. Ještě působivější než výkon motoru je jeho mohutný točivý moment – nejvyšší hodnoty 480 N.m dosahuje už při 1800 min-1 a pod tuto mez neklesá až do 3000 min-1. To umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s a nejvyšší rychlost 242 km/h. I přes dynamické parametry, srovnatelné s výkony sportovně laděných vozů, je vůz extrémně hospodárný, v průměru spotřebuje 9,7 l na 100 km jízdy (podle normy 93/116/EG). Vysoký výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola známým systémem quattro prostřednictvím samočinné pětistupňové převodovky tiptronic.
Za své vynikající parametry vděčí moderní turbodiesel 3.3 V8 TDi především sofistikovanému čtyřventilovému rozvodu, dvojici elektronicky ovládaných turbodmychadel VTG (pro každou řadu válců jedno) s měnitelnou geometrií lopatek rozváděcího kola a mezichladiči nasávaného vzduchu. Výraznou změnou, v porovnání s předchozími konstrukcemi motorů TDi, je aplikace vstřikování systému „common-rail“. Na rozdíl od dosavadních TDi motorů, u kterých potřebný tlak pro vstřikování paliva přímo do válců vytvářelo pístové čerpadlo, využívá technologie „common-rail“ trubkového zásobníku, ve kterém je palivo, dodávané do zásobníku vysokotlakým čerpadlem, udržováno pod tlakem 1350 barů. Výhodou zásobníkového systému „common-rail“ je kromě vyšších vstřikovacích tlaků také možnost přesnějšího dávkování množství vstřikovaného paliva a kratší vedení paliva do válců. U motoru 3.3 V8 TDi vozu Audi A8 jsou použité dva tlakové zásobníky systému „common-rail“, každý pro jednu řadu válců.
Audi A8 3.3 TDi quattro se na trhu v České republice prodává za cenu 2 754 700,- Kč.