Tachlovice, malou vísku nedaleko Prahy, znají všichni příznivci motoristické historie, protože druhý den po Zbraslavi se zde pravidelně koná populární závod Tachlovický trojúhelník, letos po čtyřiadvacáté. Tradici opravdové veteránské poutě v dobrém slova smyslu, nechybějí ani kolotoče, střelnice, klobásy či cukrová vata, založil před lety mistr sportu Jan Horák, kterému bylo vloni 90 let.
Ve 30. a 50.letech patřil Jan Horák, vyučený strojní zámečník a zástupce motocyklové značky Rudge Whittworth mezi výrazné postavy našeho motorismu. Od roku 1930 se věnoval převážně „silnici“, ale jezdil i plochou dráhu nebo vrchy. Až do druhé světové války startoval na stroji Rudge prakticky ve všech v té době pořádaných podnicích, v nichž nasbíral pěknou řádku trofejí. V úspěšné kariéře pokračoval i po válce s třistapadesátkou Walter OHC. Zároveň se věnoval stavbě silničních speciálů, které ve své době patřily k nejlepším.
Dopoledne se školní louka a přilehlá návěs zaplní veterány, kteří po obědě vyjedou k dvoukolovému klání mezi obcemi Tachlovice, Nučice a Dobříč. Zpravidla jsou zde k vidění jiné stroje než na Zbraslavi, zvláště přehlídka motocyklů, mezi nimiž nechybějí ani ostré závodní speciály s muži v hadích kombinézách.