Audi na letišti i na silnici

Dovozce Audi, který v minulém roce prodal poprvé přes tisíc těchto prestižních vozů, připravil „Testovací den Audi“, kterého jsem se účastnil. Mohl jsem vyzkoušet nejen letošní novinky, především zdařilé Audi TT Coupé, ale jako spolujezdec s instruktorem Audi účinnost nejmodernějšího systému brzd v extrémní provozní situaci s vyhnutím před překážkou.

Audi na letišti i na silnici

Testovací jízdy proběhly přímo na okruhu na letišti aeroklubu Hořovice u Berouna a na vytyčené trase v jeho okolí. Na letišti nás čekaly připravené „lahůdky“: Audi TT Coupé, Audi A8, Audi A6 V8, Audi A6 2,7T, Audi S4 a Audi S3.

Pro motoristického nadšence je jízda s kterýmkoliv z těchto vozů opravdu zážitkem a mohu říci, že po dvou krátkých kolech na letišti jsem opravdu nerad vystupoval z těchto vozů. Vytyčená trať okruhu v okolí letiště byla, i když krátká, dobře zvolena: vedla členitým terénem i na dálnici.


O řadě z testovaných vozů , jsme vás již informovali. Alespoň krátce o žhavé novince Audi TT Coupé, která zaujme jak svým osobitým designem tak technickými parametry.


Při pohledu na Audi TT Coupé cítíte nutkavou potřebu usednout za volant tohoto sportovního vozu, z jehož tvaru vyzařuje čistota křivek odvážného designérského stylu a to z předního, bočního i zadního pohledu.Nízký poměrně krátký předek s jakoby stlačenou nízkou střechou dává tušit dravost tohoto vozu, to potvrzuje i stlačená boční linie nad rozměrnými koly s mírně vystupujícími blatníky. Designérskou čistotu řešení karoserie potvrzuje v plném rozsahu i zadní část vozu, která beze zbytku koresponduje a je plně v souladu s přední částí tohoto sportovního vozu.


Při usednutí za volant do sportovního anatomického sedadla, poskytující optimální boční držení v zatáčkách, lze jednoduše prohlásit, že vše co potřebuje řidič k bezpečnému ovládání vozu, přístroje i ovládače, jsou umístěny důsledně podle ergonomických zásad a umožňují tak řidiči vést toto vozidlo bezpečně i při vyšších rychlostech a řešit včasnepředvídané situace, do kterých se nechtěně a mnohdy bez svého zavinění řidič dostane. K bezpečnému pocitu při jízdě nesporně přispívají i boční airbagy chránící hrudník i hlavu řidiče i spolujezdce a již dnes splňují zpřísněné požadavky zákona na ochranu hlavy proti nárazu v USA a požadavky platné od roku 2003 pro všechny automobily podle evropského bezpečnostního zákona.


I když za tak krátké testovací jízdy nelze poznat všechny klady TT, velmi kladně hodnotím celkové řešení jeho podvozku, který mě umožňoval bezpečné vedení vozu i při rychlé jízdě v zatáčkách a záměrnému zkušebnímu rychlému brždění. K dobrému vedení vozu nesporně přispělo mimo jiné vybavení přední i zadní nápravy příčnými stabilizátory a zádní nápravy ložisky korigující stopu a při brždění pak vybavení mimo samozřejmého ABS i elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV. Příjemný zvuk motoru ke mně pronikal právě v takové síle, abych mohl podle sluchu volit otáčky motoru v souladu s mými požadavky na zrychlení vozu a zároveň docílit optimální využívání vlastností a předností motoru tohoto vozu.


Audi na letišti i na silnici

U Audi TT Coupé lze volit mezi dvěma čtyřválcovými benzinovými motory stejného obsahu 1,8 T, ale různého výkonu a to 180 k při 5 500 ot/min anebo 225 k při 5 900 ot/min. Oba uvedené motory přeplňované turbodmychadlem mají pětiventilovou techniku a dvě vačkové hřídele v hlavě válců. Slabší motor je dodáván do vozů, které mají přední náhon nebo quattro a jsou vybaveny pětistupňovou převodovkou. Silnější motor je dodáván pouze do Audi 1,8T quattro s šestistupňovou převodovkou. U obou motorů je impozantní zrychlení: 180 k motor zrychluje z 0 na 100 km 7,4 sekundy a silnější 225 k v Audi quattro s šestistupňovaou převedovkou dokonce za 6,4 sekundy.

Na testovacím dnu byli přítomni dva instruktoři Audi z Německa, s kterými jsme se postupně všichni jako spolujezdci seznámili s výbornou účinností brzd s využitím ABS a EBV. V podstatě šlo o to, těsně před překážkou z rychlosti 100 km/hod. začít brzdit a při tom uhnout a zastavit vedle ní. Audi sedělo i při úhybném manévru jako přilepené k zemi a spolehlivě zastavilo bez smyku vedle překážky.


Upřímně závidím všemtěm, kteří budou moci za volantem tohoto vozu prožívat slastné pocity při řízení a zároveň jim všem přeji mnoho kilometrů ujetých rychle a bez nehod.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...