Testovací jízdy proběhly přímo na okruhu na letišti aeroklubu Hořovice u Berouna a na vytyčené trase v jeho okolí. Na letišti nás čekaly připravené „lahůdky“: Audi TT Coupé, Audi A8, Audi A6 V8, Audi A6 2,7T, Audi S4 a Audi S3.
Pro motoristického nadšence je jízda s kterýmkoliv z těchto vozů opravdu zážitkem a mohu říci, že po dvou krátkých kolech na letišti jsem opravdu nerad vystupoval z těchto vozů. Vytyčená trať okruhu v okolí letiště byla, i když krátká, dobře zvolena: vedla členitým terénem i na dálnici.
O řadě z testovaných vozů , jsme vás již informovali. Alespoň krátce o žhavé novince Audi TT Coupé, která zaujme jak svým osobitým designem tak technickými parametry.
Při pohledu na Audi TT Coupé cítíte nutkavou potřebu usednout za volant tohoto sportovního vozu, z jehož tvaru vyzařuje čistota křivek odvážného designérského stylu a to z předního, bočního i zadního pohledu.Nízký poměrně krátký předek s jakoby stlačenou nízkou střechou dává tušit dravost tohoto vozu, to potvrzuje i stlačená boční linie nad rozměrnými koly s mírně vystupujícími blatníky. Designérskou čistotu řešení karoserie potvrzuje v plném rozsahu i zadní část vozu, která beze zbytku koresponduje a je plně v souladu s přední částí tohoto sportovního vozu.
Při usednutí za volant do sportovního anatomického sedadla, poskytující optimální boční držení v zatáčkách, lze jednoduše prohlásit, že vše co potřebuje řidič k bezpečnému ovládání vozu, přístroje i ovládače, jsou umístěny důsledně podle ergonomických zásad a umožňují tak řidiči vést toto vozidlo bezpečně i při vyšších rychlostech a řešit včasnepředvídané situace, do kterých se nechtěně a mnohdy bez svého zavinění řidič dostane. K bezpečnému pocitu při jízdě nesporně přispívají i boční airbagy chránící hrudník i hlavu řidiče i spolujezdce a již dnes splňují zpřísněné požadavky zákona na ochranu hlavy proti nárazu v USA a požadavky platné od roku 2003 pro všechny automobily podle evropského bezpečnostního zákona.
I když za tak krátké testovací jízdy nelze poznat všechny klady TT, velmi kladně hodnotím celkové řešení jeho podvozku, který mě umožňoval bezpečné vedení vozu i při rychlé jízdě v zatáčkách a záměrnému zkušebnímu rychlému brždění. K dobrému vedení vozu nesporně přispělo mimo jiné vybavení přední i zadní nápravy příčnými stabilizátory a zádní nápravy ložisky korigující stopu a při brždění pak vybavení mimo samozřejmého ABS i elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV. Příjemný zvuk motoru ke mně pronikal právě v takové síle, abych mohl podle sluchu volit otáčky motoru v souladu s mými požadavky na zrychlení vozu a zároveň docílit optimální využívání vlastností a předností motoru tohoto vozu.
U Audi TT Coupé lze volit mezi dvěma čtyřválcovými benzinovými motory stejného obsahu 1,8 T, ale různého výkonu a to 180 k při 5 500 ot/min anebo 225 k při 5 900 ot/min. Oba uvedené motory přeplňované turbodmychadlem mají pětiventilovou techniku a dvě vačkové hřídele v hlavě válců. Slabší motor je dodáván do vozů, které mají přední náhon nebo quattro a jsou vybaveny pětistupňovou převodovkou. Silnější motor je dodáván pouze do Audi 1,8T quattro s šestistupňovou převodovkou. U obou motorů je impozantní zrychlení: 180 k motor zrychluje z 0 na 100 km 7,4 sekundy a silnější 225 k v Audi quattro s šestistupňovaou převedovkou dokonce za 6,4 sekundy.
Na testovacím dnu byli přítomni dva instruktoři Audi z Německa, s kterými jsme se postupně všichni jako spolujezdci seznámili s výbornou účinností brzd s využitím ABS a EBV. V podstatě šlo o to, těsně před překážkou z rychlosti 100 km/hod. začít brzdit a při tom uhnout a zastavit vedle ní. Audi sedělo i při úhybném manévru jako přilepené k zemi a spolehlivě zastavilo bez smyku vedle překážky.
Upřímně závidím všemtěm, kteří budou moci za volantem tohoto vozu prožívat slastné pocity při řízení a zároveň jim všem přeji mnoho kilometrů ujetých rychle a bez nehod.