Úřad pro bezpečnost dálničního provozu USA se už dlouhé roky zabývá hodnocením pasivní bezpečnosti automobilů. Tato instituce přišla před časem s bariérovým testem, při kterém zkušební automobil naráží v rychlosti 35 mil v hodině čelně do pevné bariéry. Bariérový test Úřadu pro bezpečnost dálničního provozu je podstatně náročnější, než legislativou daný test, při kterém vůz naráží do překážky v rychlosti jenom 30 mil v hodiné. Rozdíl pouhých pěti mil v hodině totiž znamená o 36 procent vyšší nárazovou energii!
Audi A8, které se vyrábí v závodě Audi v německém Neckarsulmu, je prvním modelem této značky, který má celý prostorový rám z lehkého a zároveň pevného hliníku. Už koncem příštího roku ale Audi uvede zcela nový kompaktní model, který bude mít prostorový rám ASF druhé generace. Možnosti této progresivní stavby vozu naznačila i zajímavá studie automobilu budoucnosti Audi Al(2), vystavená na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Audi A8 si od podzimu 1996, kdy byl prodej těchto modelů na trh USA oficiálně zahájený, drží vynikající tempo zvyšování prodejů. Jenom letos se od ledna do července v USA a Kanadě prodalo téměř 1200 těchto luxusních vozů. Z modelové řady A8 rovněž pocházel miliontý vůz prodaný v USA, který sjel z montážní linky v květnu tohoto roku.