MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

Po osmi letech přichází nová generace univerzálních nosičů nářadí Mercedes Benz Unimog, kterých bylo vyrobeno už přes 320 tisíc.

V mnoha oblastech použití začíná práce teprve tam, kde silnice končí, jako třeba ve stavebním nebo energetickém průmyslu či v případě přírodních katastrof. Tady ukáže Unimog své přednosti podložené navíc dlouholetou tradicí. Prakticky neexistuje terén, kam by se nedostal. Jako univerzální nosič nářadí se snadno a rychle přizpůsobí individuálním požadavkům, takže mnoho úkolů lze provést jedním vozidlem a jedním člověkem.


Unimog U300 a U400 má novou kompaktní komfortní kabinu z nerezavějícího zvukově a tepelně isolujícího kompozitního materiálu. Z krátké kabiny má řidič výborný výhled všemi směry na nosnou desku a čelní přídavné nářadí.


MB Unimog U300/U400: Jedinečný „pracant“

K přednostem víceúčelového vozu patří mj. přestavitelné řízení VarioPilot, kdy se jedním pohybem ruky přestaví sloupek řízení včetně přístrojové desky a pedálu z levé na pravou stranu. Další technickou novinkou je elektronické řazení Telligent. Krátké pohyby řadící páky dopředu nebo dozadu stačí k tomu, aby signalizovaly, zda chcete řadit na vyšší nebo nižší stupeň. Řazení bleskově vyhodnotí točivý moment a v závislosti na otáčkách určí správnou následující rychlost a zobrazí ji na displeji. Pokud souhlasíte, pak musíte jen zařadit. V opačném případě zvolíte požadovaný stupeň ručně.

Nové motory Mercedes Benz Euro 3 s nízkými nároky na údržbu, s výkonem od 110 kW do 130 kW ( modelu U 500 až 205 kW), s přímým vstřikováním, technologií tří ventilů, turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu se vyznačují vysokým vzestupem točivého momentu a vysokou výkonovou rezervou. Tlačítkem na přístrojové desce lze individuálně nastavit zvláštní charakteristiku motoru. Tzv. „jízdní modus“ – představuje pružné otáčky při jízdě po silnici jako u nákladního vozu, „pracovní modus“ přináší minimální odchylky otáček při použití nářadí a při provozu v terénu.


Nový Unimog se vyznačuje minimalizovanými nároky na údržbu a vysokou pracovní spolehlivostí. Olej v motoru je třeba vyměnit po 1200 hodinách, převodový olej po 2400 hodinách a brzdovou kapalinu každé dva roky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....