Mercedes Benz Sprinter: S novými motory CDi

Užitkový automobil Mercedes Benz Sprinter, který se na silnicích objevil před pěti lety, doznal před časem řady změn, z nichž největší bylo zavedení nových motorů CDi.

Cílem modifikace Mercedesu Benz Sprinter byl jednak atraktivnější vzhled a zavedení nových pohonných jednotek, vznětových čtyř a pětiválcových motorů CDi s vysokotlakým systémem vstřikování paliva common-rail, čtyřmi ventily na válec a přeplňované turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek VTG. Turbodmychadlo výfukových plynů s mezichladičem stlačeného vzduchu při akceleraci rychle zareaguje, dává větší výkon a nechává zapomenout na prodlení, tzv. turboefekt, při prudkém sešlápnutí plynového pedálu.


Čtyřválcové turbodiesely o objemu 2151 ccm dosahují výkonu 60 kW, 80 kW a 95 kW, pětiválec 2686 ccm disponuje 115 kW a k dispozici je i zážehový čtyřválec 2295 ccm o výkonu 105 kW. Standardně jsou vybavovány pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro modely CDi si lze na přání objednat automatickou mechanickou převodovku Sprintshift, jejíž šest stupňů se řadí buď automaticky nebo manuálně dle chuti, a bez spojky. Multifunkční ukazatel informuje o právě zařazené rychlosti.


Nejnápadnější změnou interiéru je přemístění kompaktní řadicí páky z podlahy na zcela novou přístrojovou desku, hodně podobnou osobnímu automobilu. Novinkou v segmentu užitkových vozidel jsou okenní airbagy zvyšující společně s čelními bezpečnost, k čemuž přispívá i nová čelní partie s dobrými deformačními vlastnostmi. Mercedes Benz Sprinter může být dodán až ve 140 verzích vycházející z následujících základních typů:

  • kombi/minibus s normální nebo zvýšenou střechou
  • skříňové vozidlo s normální nebo zvýšenou střechou a kratším (3000 mm), středním nebo delším (4025 mm) rozvorem
  • valník s normální kabinou
  • valník s dvojkabinou
  • sklápěč s normální kabinou
  • sklápěč s dvojkabinou
  • podvozek s normální kabinou
  • podvozek s dvojkabinou

Řidiči pohybující se často v náročném terénu přivítají jistě verze s pohonem všech kol, ať už řaditelným nebo stálým. Ceny vozů začínají na 530 tisících Kč, bez DPH (podvozek s kabinou) resp. 585 900 Kč bez DPH za skříňovou verzi do 3,5 tuny.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....