Mercedes Benz Sprinter: S novými motory CDi

Užitkový automobil Mercedes Benz Sprinter, který se na silnicích objevil před pěti lety, doznal před časem řady změn, z nichž největší bylo zavedení nových motorů CDi.

Cílem modifikace Mercedesu Benz Sprinter byl jednak atraktivnější vzhled a zavedení nových pohonných jednotek, vznětových čtyř a pětiválcových motorů CDi s vysokotlakým systémem vstřikování paliva common-rail, čtyřmi ventily na válec a přeplňované turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek VTG. Turbodmychadlo výfukových plynů s mezichladičem stlačeného vzduchu při akceleraci rychle zareaguje, dává větší výkon a nechává zapomenout na prodlení, tzv. turboefekt, při prudkém sešlápnutí plynového pedálu.


Čtyřválcové turbodiesely o objemu 2151 ccm dosahují výkonu 60 kW, 80 kW a 95 kW, pětiválec 2686 ccm disponuje 115 kW a k dispozici je i zážehový čtyřválec 2295 ccm o výkonu 105 kW. Standardně jsou vybavovány pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro modely CDi si lze na přání objednat automatickou mechanickou převodovku Sprintshift, jejíž šest stupňů se řadí buď automaticky nebo manuálně dle chuti, a bez spojky. Multifunkční ukazatel informuje o právě zařazené rychlosti.


Nejnápadnější změnou interiéru je přemístění kompaktní řadicí páky z podlahy na zcela novou přístrojovou desku, hodně podobnou osobnímu automobilu. Novinkou v segmentu užitkových vozidel jsou okenní airbagy zvyšující společně s čelními bezpečnost, k čemuž přispívá i nová čelní partie s dobrými deformačními vlastnostmi. Mercedes Benz Sprinter může být dodán až ve 140 verzích vycházející z následujících základních typů:

  • kombi/minibus s normální nebo zvýšenou střechou
  • skříňové vozidlo s normální nebo zvýšenou střechou a kratším (3000 mm), středním nebo delším (4025 mm) rozvorem
  • valník s normální kabinou
  • valník s dvojkabinou
  • sklápěč s normální kabinou
  • sklápěč s dvojkabinou
  • podvozek s normální kabinou
  • podvozek s dvojkabinou

Řidiči pohybující se často v náročném terénu přivítají jistě verze s pohonem všech kol, ať už řaditelným nebo stálým. Ceny vozů začínají na 530 tisících Kč, bez DPH (podvozek s kabinou) resp. 585 900 Kč bez DPH za skříňovou verzi do 3,5 tuny.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...