Nová vylepšení a vývoj u pneumatik Dunlop
– bylo možné pozorovat během letošního roku, jak pomáhají jezdcům zlepšit jejich výkonnost při závodě. Ve formuli 1 jsou lidé zvyklí vídat výměnu pneumatik při každé zastávce v boxech, oproti tomu při závodě v Le Mans mohou týmy zastavit v boxech dvakrát či třikrát, aby pouze doplnily palivo, případně došlo k výměně řidiče, aniž by přezouvaly pneumatiky. Ve formuli 1 se celý závod dlouhý přes 310 km odehrává na několika sadách pneumatik, zatímco v Le Mans 2013 týmy obouvající pneumatiky Dunlop často vydržely čtvero tankování s jednou sadou i 44 okruhů dlouhých 13,629 km, což je celkem přibližně 600 km, tedy téměř dvojnásobek vzdálenosti velké ceny v závodech formule 1.
Úspěchy značky Dunlop v závodě Le Mans 24 hodin v roce 2013 – kategorie LMP2:
- Všechny tři nejúspěšnější týmy jezdily na pneumatikách Dunlop, stejně jako pět ze šesti nejúspěšnějších
- Automobily na pneumatikách Dunlop vedly v 326 okruzích z celkových 329
- Jedenáct nejrychlejších okruhů jednotlivých řidičů v celém závodě bylo zajeto osmi různými vozy obouvajícími pneumatiky Dunlop
- Deseti nejrychlejších závodních kol bylo dosaženo na pneumatikách Dunlop sedmi různými vozidly
- Čtyři z pěti aut, která měla méně než 30 zastávek v boxech, jela na pneumatikách Dunlop
- Vozidlo s nejmenším počtem zastávek v boxech byl závodní automobil s číslem 42 – Greaves Motorsport, který zastavil 28 krát
- Nejrychlejší závodní čas na jeden okruh stanovil Olivier Pla s vozidlem #24 Oak Racing. Jeho čas 3:38.059 byl o 2.85 sekund rychlejší než nejrychlejší čas konkurence
- Osm nejrychlejších časů na jeden okruh bylo vytvořeno pěti různými řidiči, všichni jeli na pneumatikách Dunlop
- Pneumatika Dunlop se středně tvrdou směsí vydržela dvě tankování vůbec poprvé v závodě u dvou různých týmů
- Týmy Dunlop zvládly čtyřikrát natankovat na jedné měkké či střední směsi bez problémů
- Nejrychlejší čas na okruh kategorie LMP2 byl o více než sedm desetin rychlejší než nejrychlejší okruh v roce 2012 (0,4 %)
- Co se týče nejrychlejších okruhů, sedm z deseti nejrychlejších závodníků obouvali pneumatiky Dunlop v roce 2012 i v roce 2013 a všichni tito řidiči vylepšili své časy na okruh ve srovnání s minulým rokem. Jediné vozidlo bez pneumatik Dunlop bylo o 1,35 vteřiny pomalejší než v roce 2012, kdy jelo na pneumatikách Dunlop. Dvě vozidla, která měla konkurenční pneumatiky a minulý rok soutěžila na pneumatikách Dunlop, měla nejrychlejší časy pomalejší než časy z roku 2012 na pneumatikách Dunlop
Jean-Felix Bazelin, General Manager Dunlop Motorsport Europe prohlásil:
„Podíváme-li se na data z Le Mans, ukazují nám pokrok, který jsme opět udělali. Zaznamenali jsme několik „poprvé“, včetně dvojitého tankování na pneumatice se středně tvrdou směsí a čtyř odjetých úseků na pneumatikách s měkkou směsí, což jsou velké pokroky ve vytrvalostních závodech. Naše tvrdá práce na mokré a středně tvrdé směsi se opravdu vyplatila a byla významným faktorem ve velmi proměnlivých podmínkách. Rychlost, kterou naše týmy ukázaly, a schopnost jednoduše zvládnout tři či čtyři úseky bez potřeby vyměnit pneumatiky ukazují, jak velký pokrok udělaly pneumatiky v několika posledních letech. Důležitou věcí pro nás je pokračovat ve vývoji a setrvat před konkurencí.“
Dunlop
– je jedním z předních světových výrobců výkonných a vysoce výkonných pneumatik s impozantní historií plnou úspěchů v motoristickém sportu. Dunlop je partnerem GreenGT a AMG Customer Motorsport.
Značné zkušenosti ze závodů vedou značku Dunlop k zavádění inovativních technologií také do pneumatik určených pro běžný provoz. V roce 2013 oslavuje značka 125. výročí od vynálezu první vzduchem plněné pneumatiky.
Po počátečních úspěších při dosahování rychlostních rekordů, oslavila značka Dunlop v roce 1924 své první vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans a s 34 vítězstvími je nejúspěšnějším výrobcem pneumatik v tomto slavném závodě.
Nejnovější pneumatiky Dunlop jsou určeny na cenami ověnčené automobily značek Jaguar, Audi, Mercedes, VW, Renaultsport a BMW.