První krok k dosažení technické schopnosti produkce 150 000 vozidel ročně

Scania investuje na 1,5 miliardy švédských korun do zvýšení výrobní kapacity ze současných 100 000 vozidel ročně na 120 000 kusů a postupně pak na 150 000 Scanií ročně.

Od devadesátých let Scania zvyšovala svou produktivitu řádově o pět procent ročně.

„Nyní musíme naše úsilí zvýšit,“ konstatuje Anders Nielsen, vedoucí výroby a zásobování.

První krok k dosažení technické schopnosti produkce 150 000 vozidel ročně

Do čeho a jak bude Scania investovat, aby zvýšila produkci?

„Investice se v příštích pěti letech soustředí na naše nynější montážní linky motorů, budek řidiče, převodovek a náprav ve Švédsku. Tyto závody jsou pro nás stále páteřními prvky v činnosti Scanie.Tyto investice se začnou projevovat od druhé poloviny roku 2011. Zahrnují kombinaci úprav založených na nepřetržitém vývoji pracovních postupů a částečně i instalaci nového strojního zařízení. Nebudeme však potřebovat vybudování žádných nových výrobních jednotek. Můžeme dosáhnout kapacity 150 000 vozidel ročně v dosavadních výrobních areálech. Jinými slovy – budou je tvořit relativně nevelké vložené prostředky, které však budou představovat velký přínos a projeví se především vyšší efektivností provozních nákladů.“

Výrobní závody Scanie ve Švédsku jsou nyní situovány poměrně daleko od výrazně rostoucích trhů, například v Asii a na Středním Východě. Představuje to problém?

„Vůbec ne! Máme vybudovanou soustavu regionálních výrobních středisek ve strategických místech po celém světě tak, abychom se přiblížili našim zákazníkům. Vize vychází z představy o tom, že finální kompletace vozidel by měla být co nejblíže uživatelům, zatímco neprostá většina montážních prvků pochází z našich progresivních výrobních základen v Evropě a Jižní Americe. V současnosti máme regionální montážní centra v Rusku, Jižní Africe, Dubaji, na Tchajvanu, v Malajsii a Jižní Koreji.“

Jak dokáže Scania zvýšit produkci se stávajícím počtem zaměstnanců?

„Stavbou budoucnosti na základě našeho modelu schopnosti vést, který zainteresuje všechny zaměstnance, aby se podíleli na stálém zdokonalování. Nepřetržité úsilí – Scania Production System (SPS) – to je mocný nástroj zvyšování produktivity a důležitý prvek našeho úspěchu. Během krize v období 2008 až 2009 jsme věnovali velkou pozornost dalšímu vzdělávání našich zaměstnanců v těchto pracovních metodách. To vytváří velmi dobrý základ pro budoucnost.“

Které jsou hlavní cíle v efektivnosti výroby?

„Na začátku devadesátých let Scania zvyšovala produktivitu práce řádově o pět procent ročně. Nyní však budeme muset zvýšit naše úsilí tak, abychom úspěšně dosáhli rozšíření výroby na 150 000 vozidel ročně při nezměněné velikosti kádru zaměstnanců do další cyklické špičky. Pracujeme na dosažení produktivity z dnešních osmi vozidel na výrobního pracovníka a rok na patnáct do příští ekonomické špičky.“

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB, jednoho z vedoucích světových výrobců nákladních vozidel, autobusů, průmyslových a námořních motorů. Pro rok 2010 získala automobilka prestižní ocenění Truck roku 2010. Na českém trhu působí Scania od roku 1994 a dlouhodobě zde patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ na 470 zaměstnanců.

Další informace na: www.scania.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...