Novou bezstupňovou převodovku multitronic lze objednat do vozu Audi A6 2.8 (142 kW/193k). Díky systému multitronic má Audi A6 lepší akceleraci, nižší spotřebu a komfortnější jízdní vlastnosti než stejný vůz s konvenční pětistupňovou manuální převodovkou.
Multitronic je ve své podstatě elektronicky řízeným variátorem. Na rozdíl od známých systémů CVT (Continuously Variable Transmission) však používá řadu vylepšených prvků, jako je například speciální článkový řetěz, který je schopný přenášet i velmi vysoké výkony, resp. točivé momenty – v tomto případě 280 Nm. Právě možnost přenášet pouze omezené výkony až dosud výrazně limitovala nasazení variátorů do vozů vyšších tříd.
Multitronic překonává všechny dosud známé samočinné převodovky svým mimořádně širokým rozpětím převodových poměrů, které dosahuje hodnoty 6. Bezstupňová převodovka multitronic používá běžnou vícelamelovou spojku, která eliminuje obvyklé energetické ztráty hydraulických systémů konvenčních samočinných převodovek.
O změnu převodového poměru bezstupňové převodovky multitronic se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny své řídicí elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací. Jedním z nejdůležitějších parametrů přitom je poloha pedálu plynu, která naznačuje, jakou dynamiku jízdy řidič očekává či vyžaduje.
Elektronický řídicí systém bezstupňové převodovky multitronic například zvolí „těžký“ výsledný převod při klidné jízdě ustálenou rychlostí přes 60 km/h. Díky tomu je taková jízda velmi hospodárná. Pokud naopak řidič prudce sešlápne pedál plynu až k podlaze, řídicí procesor bleskově navolí v převodovce „lehký“ převodový poměr, aby se motor mohl rychle dostat do vysokých otáček, kde dává maximální výkon. Při běžné jízdě pak multitronic volí optimální převodový poměr mezi těmito dvěma extrémními polohami.
Příjemným doplňkem řídicího okruhu převodovky multitronic je možnost manuálního řazení šesti pevně definovaných rychlostních stupňů, resp. převodových poměrů. Stačí pouze přesunout páku voliče převodovky do sousední kulisy a pak selektivně „řadit“ pouhým posouváním páky voliče vpřed či vzad, stejně jako u známého systému tiptronic. Pro manuální volbu fixovaných převodových poměru lze využít také spínače na volantu.
Vyspělý řídicí systém převodovky multitronic zajistí nejenom komfortní jízdu bez obvyklého škubání vozu při každém přeřazení, ale zaručuje i výborné jízdní výkony a velmi nízkou spotřebu: Audi A6 zrychluje z klidu na rychlost 100 km/h s touto převodovkou o 1,3 s rychleji než vůz se standardní samočinnou převodovkou a dokonce o desetinu sekundy rychleji než vůz s manuální pětistupňovou převodovkou.
Podle evropských norem je spotřeba vozu s multitronicem o 0,9 1/100 km nižší, než spotřeba vozu s konvenční samočinnou převodovkou a o 0,2 l/100 km nižší, než u vozu Audi A6 s manuální pětistupňovou převodovkou.
V České republice je systém multitronic právě uváděn na trh. Model Audi A6 2.8 multitronic stojí včetně DPH 1 499 700 Kč a Audi A6 Avant 2.8 multitronic 1 584 200 Kč.