S Tatrou projeli deštným pralesem



– a během týdne se s průměrnou rychlostí pod 10 kilometry za hodinu dostali přes panenský prales z nejjižnějšího hraničního přechodu Guayany do jejího hlavního města Georgetownu, odkud pojedou lodí domů.
Petru Kopečnému a Danu Přibáňovi se tak povedl husarský kousek: překonali 700 kilometrů dlouhou cestu, která je touto dobou místními úřady deklarována jako neprůjezdná.
Malý náklaďák, se kterým Hanzelka a Zikmund uskutečnili svou druhou expedici, byl navržen v padesátých letech minulého století jako vojenské vozidlo. Bez zvláštních úprav si poradil se stovkami metrů hluboce zaplavených cest, potopenými i propadlými mosty, rozvodněnými řekami i bažinami, kde neobstály ani do místních podmínek připravené stroje.
Kombinace náročného terénu, velké vzdálenosti, rovnající se cestě z Prahy do Záhřebu, bez jakéhokoli jištění, udělaly z této výpravy nejtvrdší trasu, jakou tato zcestovalá tatra spolu s jejím majitelem Petrem Kopečným překonala. Od roku 1989 s ní projel část Afriky, Asii, Austrálii a letos konečně poslední kontinent – Jižní Ameriku.