Společnost CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. oslavila v lednu v Praze na Občanské plovárně 10 let na jedné lodi, 10 let od založení firmy!

U příležitosti tohoto výročí nabízíme malou rekapitulaci, toho co se za tu dobu v naší filiálce a prodejní a servisní síti stalo.
Značka Citroën před 1.1.2001 nebyla v ČR neznámá a byla zastoupená dvěmi strukturami – českou obchodní společností Euroauto, jež byla výhradním dovozcem vozů Citroën a organizační složkou Citroën, která spadala přímo pod Automobiles Citroën ve Francii. Založením filiálky CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., dne 1.1.2001, byla ukončena činnost výše uvedených společností a došlo k přechodu obchodních i řídících aktivit značky Citroën na nově vzniklou filiálku.
Citroën ČR začínal v lednu 2001 se 34-mi zaměstnanci a firma již sídlila v současných prostorách IBC v pražském Karlíně (a prožila zde dokonce i zaplavení při povodních v roce 2002). V nabídce bylo celkem 11 modelů (6 modelů osobních vozů a 5 modelů LUV). Na startovní čáře měla společnost 3 653 prodaných vozů a 2,24% podíl na trhu v roce 2000.
Za uplynulých 10 let se značce podařilo masové rozšíření modelů Citroën a celkem za tuto dobu prodala na českém trhu 73 207 nových vozů (OA a LUV). Roku 2010 vykázala prodeje ve výši 7 351 nových vozů a 4,07% podíl na trhu. Nejúspěšnějším prodejním rokem byl rok 2008, kdy Citroën prodal na našem trhu 10 024 nových vozů a rok 2007, kdy jsme zaznamenali nevyšší podíl na trhu (5,1%). Modelová řada se dnes sestává ze 22 modelů (17 modelů osobních a 5 lehkých užitkových vozů). Naším nejoblíbenějším modelem v ČR se stal Citroën Berlingo.
Citroën Česká republika má dnes 56 zaměstnanců, z toho je celá třetina, těch, kteří s námi prošli celé období 10 let! A máme ve svých řadách dokonce kolegy, kteří v rámci Euroauta nebo Citroën organizační složky plují se značkou Citroën již neuvěřitelných 17 let!
Za tuto dobu se v naší společnosti vystřídali 3 generální ředitelé, zakládající Belgičan Philippe Vincent a jeho pokračovatelé Francouzi Marc Gueudin a Frédéric Passemard.
Prodejní a servisní síť čítala na začátku roku 2001 39 partnerů, kteří všichni měli aktivity jako: prodej nových vozů, autorizovaný servis a distribuci náhradních dílů.