Prestižní automobilová soutěž v hlavním městě byla letos výrazně ztížena povětrnostní situací, protože takovéto přívaly sněhu ve své šestnáctileté historii nikdy nezažila.
„Už v tréninku jsme věděli, že nás čeká hodně náročný závod a to se jenom potvrdilo. Nové rychlostní zkoušky a jejich délka v kombinaci se záludným povrchem udělaly ze soutěže nejtěžší ročník, který jsem kdy jel. Po dlouhé době jsem zase seděl ve voze WRC a po ještě delší době opět na sněhu, což je v Čechách při rallye dost neobvyklé. Mám ale za to, že se sníh a kluzký povrch musel hodně líbit divákům, kterých i v mrazivém počasí přišlo nevídaně hodně a vytvořili neopakovatelnou povzbuzující atmosféru,“ komentuje Václav Pech jun.
Spolujezdcem Václava Pecha jun. byl stejně jako již několik let na tomto závodě Mirek Topolánek. A tato posádka vstupovala do soutěže v roli hlavních favoritů. „Výkon Mirka chci opravdu vyzdvihnout, protože první dvě rychlostní zkoušky byly jen hodně obtížně zapamatovatelné a správný diktát od spolujezdce byl nezbytný. První rychlostní zkouška se hodně rychle proměnila v ledové kluziště a my jsme si tady zažili horkou chvilku ve druhém průjezdu, kde jsme se jen se štěstím vyškrábali ze sněhu zpět na silnici. I v další rychlostce Velké Chuchli to bylo hodně záludné, mohli jsme si ji projet pouze dvakrát a bez diktátu bych opravdu nevěděl kam jet, Mirek svou roli zvládal perfektně. To já zachyboval ještě jednou na Strahovském okruhu, kde jsme ve sněhové bariéře přišli o přední nárazník. Na vůz WRC stojí nárazník několik desítek tisíc korun a proto jsem se zaradoval, když se po závodě prodíral fanoušek přihlížejícím davem s modrým nárazníkem v ruce. Vyšel jsem mu naproti, ale jaké bylo moje zklamání, když jsem zjistil, že takřka neporušený nárazník si fanoušci rozlámali na pět kusů a chtěli je od nás jen podepsat jako suvenýr,“ popisuje průběh závodu Václav Pech jun.
Ke konci soutěže odešla v Pechově Fabii WRC převodovka a musel závod dokončit bez dvou rychlostních stupňů, i přesto se podařilo posádce Pech – Topolánek v Praze zvítězit. Pro jezdce to byl hezký dárek k jeho 34. narozeninám a již sedmé vítězství a pro jeho spolujezdce čtvrté v tomto závodě. Odvezli si tak obří nádherné poháry za první místo.
EuroOil team se Pražským Rallysprintem rozloučil s úspěšnou soutěžní sezonou 2010 a přeje všem fanouškům hezké vánoce a vše nejlepší do nového roku 2011.
Konečné výsledky Pražského rallyesprintu 2010:
pořadí | posádka | značka a model | čas |
1. | Pech-Topolánek | Škoda Fabia WRC | 47’22″5 |
2. | Valoušek-Krčmář | Škoda Fabia WRC | +12″6 |
3. | Andersson-Houšť | Škoda Fabia S2000 | +1’18″5 |
4. | Štajf-Pardubický | Subaru Impreza STI | +2’15″1 |
5. | Orsák-Babička | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2’26″9 |
6. | Semerád-Ernst | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2’52″4 |
7. | Semerád-Flek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3’19″8 |
8. | Triner-Achsová | Škoda Octavia WRC | +3’31″0 |
9. | Liška-Novotný | Mitsubishi Lancer Evo X | +3’36″1 |
10. | Tlusťák-Tomeček | Škoda Fabia S2000 | +3’38″3 |
Tisková informace Václava Pecha jun., Plzeň, 5.12.2010
www.VaclavPech.cz
Petr Eliáš