Peugeot čelil obávanému soupeři, a tak rozhodující závod se odehraje příští rok, slíbil Oliver Quesnel, ředitel divize Peugeot Sport,
Tým Peugeot Total, který v předchozích čtyřech závodech získal vždy první dvě místa přijel do Le Mans odhodlaný přijmout výzvu, kterou závod 24 hodin Le Mans 2010 představuje. Už během kvalifikačních jízd se Peugeot 908 HDi FAP zajel, čtvrtý rok po sobě, pole position, což doplnil úspěšný hattrick dalších tří vozů Peugeot (tří oficiálních a jednoho z týmu Oreca). První řady na startu tak patřily čtyřech vozů Peugeot.
V sobotu 12. června v 15 hodin tyto čtyři vozy v čele s Peugeotem č. 3 vyrazily do závodu a první tři hodiny se držely všechny v čele. V 17:28 h byl kvůli poškození zavěšení vyřazen vůz posádky Sébastien Bourdais, Pedro Lamy a Simon Pagenaud.
Jeho místo v čele závodu vystřídaly tři zbývající vozy Peugeot. Po setmění se ale vůz se startovním čísle 1 –Anthony Davidsona, Marca Geného a Alexandere Wurze zdržel kvůli výměně startéru s alternátorem a do čela se dostala „dvojka“ s posádkou Nicolas Minassian, Franck Montagny a Stéphane Sarrazin. Na první pozici vydržel nejdéle, ale po rozednění ho ale vyřadila závada na motoru.
Tým Peugeot Total pak přesunul své naděje na vůz s číslem 1. Dvě hodiny od cíle se poslední oficiální vůz týmu Peugeot prodral do kontaktu s oběma vedoucími vozy Audi, ale nakonec musel také odstoupit pro závadu motoru.
Tím však smůla neskončila. Těsně před zahájením poslední hodiny, v době kdy zajel nejrychlejší kolo v závodě, musel pro technické problémy odstoupit i Peugeot stáje Oreca. „Za celou dobu, co 908 HDi FAP závodí, jsme se nikdy s podobnými závadami motoru nesetkali. Ihned po návratu do Vélizy zjistíme, co je způsobilo,“ prohlásil technický ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin.
Ředitel týmu Peugeot Sport Olivier Quesnel prohlásil:
„Odstartovali jsme s rychlým základem proti velmi silnému soupeři. Byli jsme rychlejší, ale méně spolehliví. Počítá se ovšem vítězství, ne rychlostní rekordy. Závodí se na ostří nože a smůla padla na nás. Máme za sebou čtyři úspěchy v řadě, kdy jsme vždy obsadili první dvě místa, a jednoho dne se musí karta obrátit. Je škoda, že k tomu došlo tady. Pro výhru jsme ale udělali všechno, co bylo potřeba udělat.
Hned zítra začneme analyzovat, co se stalo, co nefungovalo. Máme právo být zklamaní dnes do večera, ale od zítřka se všichni zase pustíme do práce, abychom se v roce 2011 vrátili ještě silnější.
Udělali jsme, co jsme mohli, ale prohráli jsme. Peugeot zastává lidské hodnoty, naše zapojení nezávisí na jednom sportovním výsledku. Máme souhlas od všech šéfů, abychom pokračovali v maximální míře dál. Prokázali jsme odvahu a smysl pro fair play. Je to obrovské zklamání, ale máme klidné svědomí. Trest padl, je tvrdý, ale určitě oprávněný. Musíme teď udělat vše proto, aby se to již nezopakovalo.
Dnešní odplatu jsme prohráli, rozhodující závod rozjedeme příští rok.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií