Účast společnosti Peugeot na tohoto 10. ročníku Challenge Bibendum s různými vozy a technologiemi svědčí o její vizi budoucnosti mobility a je současně výsledkem její působnosti v Brazílii, kde se tento ročník soutěže koná.
Jedním z přítomných vozů je zcela nový Peugeot Hoggar, který se zúčastní soutěže eco-driving. Cílem této soutěže je poukázat na to, že způsobem jízdy lze ovlivnit spotřebu paliva a tedy i škodlivých emisí.
Půjde o „jízdu pravidelnosti“, kdy posádka sbírá body a musí co nejlépe dodržet jak rychlost, tak trať, kterou organizátoři určí. Na závodní trati o délce 300 km mezi městem Rio de Janeiro a okolními městy Petrópolis a Teresópolis zvítězí posádka, která dosáhne nejlepšího výsledku z hlediska spotřeby a nasbírá největší počet bodů.
Soutěže se zúčastní 10 vozů Hoggar – 100 % brazilský Hoggar – pick-up
Vozy budou řídit novináři z různých zemí a naskytne se jim tak příležitost otestovat pick-up Hoggar, který značka Peugeot uvedla na brazilský trh 15. května 2010. Pro rally eco-driving byla zvolena verze Escapade, jejíž pojmenování a výbava evokují dobrodružství. Tato verze je poháněná motorem Flex na bionaftu o objemu 1,6 l s maximálním výkonem 113 k.
Hoggar byl vyvinut v Brazílii pro brazilský trh. Má se stát měřítkem kvality ve velmi konkurenčním segmentu kompaktních pick-upů. V tomto směru nabízí řadu předností: výrazný a přitažlivý design, největší korbu ve své kategorii a vynikající dynamické vlastnosti.
Připomeňme, že některé díly vozu Hoggar jsou tvořeny přírodními vlákny, a budou proto představeny na workshopu věnovaném ekologickým zeleným materiálům, který povedou odborníci z divize trvale udržitelného rozvoje skupiny PSA.
Prototyp 207 Passion na biodiesel a 100% elektrický BB1jsou trumfy soutěže
První den soutěže Challenge Bibendum nabízí celou řadu dynamických motoristických aktivit s různým způsobem řešení ve prospěch trvalé mobility. Mezi ně patří i rally „cestovních vozů“ a „městských vozů“, kterých se Peugeot zúčastní se dvěma zcela novými modely: 207 Passion s motorem používajícím 100 % brazilskou bionaftu a 100 % elektrický koncept BB1.
Prototyp 207 Passion značky Peugeot ukrývá pod kapotou motor HDi 1.4 s točivým momentem 16,6 mkg při 2 000 ot/min a maximálním výkonem 70 k při 4 000 ot/min.
Tento motor je vybaven systémem přímého vstřikování common rail, který snižuje spotřebu paliva a emise škodlivin a přitom poskytuje větší výkon díky přímému vysokotlakému vstřikování paliva.
Model vyvinutý brazilskými projektovými týmy, bude používat bionaftu B30 (k výrobě se z 30 % využívá sója a 70 % se získává s tzv. metropolitní nafty), jež je výsledkem projektu Brazilská bionafta, realizovaného v partnerství s univerzitou v Sao Paulo (USP). Model 207 Passion bude značku zastupovat v rally „cestovních vozů“.
V rally „městských vozů“ bude Peugeot zastupovat koncept BB1
– který slibuje, že bude jednou z hlavních atrakcí celé akce. 100 % elektrický vůz BB1 přináší zcela nový pohled na všechny aspekty automobilu (stavba, styl, prostornost, řízení, možnost připojení) a přitom maximálně šetří životní prostředí. Do tohoto pouze 2,50 m dlouhého konceptu s nulovými emisemi se vejdou čtyři osoby.
BB1 má trubkovitý podvozek speciálně vyvinutý ve spolupráci s inženýry divize Motocykly Peugeot. Je do něj zabudován celý podvozkově-nápravový systém: elektrické řízení, nápravy, pružiny, tlumiče, atd., které vozu zajišťují jízdní vlastnosti na úrovni jeho výkonů, odpovídají jeho určení do města a poskytují pohodu a aktivní bezpečnost.
Celkový výkon 20 k, to znamená 10 k na motor, což je optimální výkon vzhledem k váze vozu a jeho městskému charakteru. Jeho vlastnosti byly optimalizovány a umožní prvotřídní reakčnost při startu (0 – 30 km/hod za 2,8 vteřiny) a vynikající úroveň akcelerace (30 – 60 km/hod za 4 vteřiny) a současně přinášejí potěšení z bezpečné jízdy. Motory pohánějí lithium-iontové baterie poslední generace a zajišťují dojezd 120 km.
Rozsáhlý projekt obnovení amazonského pralesa ve státě Mato Grosso:
Na rozsáhlém projektu se Peugeot aktivně podílí od roku 1998. Uhlíkový rezervoár je současně pilotním projektem a současně živým prototypem.
Pilotní projekt je to z hlediska stanovených podmínek: na jedné straně zajistit nové zalesnění velké plochy (více než 50 různých druhů stromů) a umožnit určitou obnovu biologické rozmanitosti, na druhé straně změřit účinnost takto znovuvytvořeného ekosystému na pohlcování CO2.
Jde o živý prototyp, neboť zhmotňuje doposud teoretický koncept. Jde o to, aby se pomocí testování v obrovském měřítku lépe poznaly vlastnosti lesního ekosystému. Realizací tohoto projektu chce Peugeot přispět k vědeckému poznání lesních ekosystémů a prokázat proveditelnost a vhodnost úložišť uhlíku, jež jsou doplňkem k nezbytnému snižování emisí skleníkových plynů u zdroje.
Peugeot vytváří ve státě Mato Grosso lesní rezervoár uhlíku jako jediný výrobce automobilů na světě, který zavedl komplexní politiku snižování emisí CO2 v celém výrobním řetězci.
Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF mimo jiné znamená:
- 2 000 000 nově osázených stromů na 1 800 hektarech bývalých prérií;
- 7 000 hektarů zachovaného přirozeného pralesa a 1 200 hektarů pralesa, který se ponechává ladem, aby se přirozeně oživil;
Program obnovení biologické rozmanitosti s více než padesáti druhy opětovně vysázených stromů (pro podobný typ projektu rekordní počet);
- 111 000 tun CO2 doposud odloučených v biomase (měření v roce 2008 dle metodologie GIEC/IPCC);
- 2 300 žáků v programu ekologické výchovy, kteří projekt navštívili v letech 2001 – 2008;
- Více než 150 vysokoškolských studentů, kteří na projektu prováděli samostatné nebo kolektivní víceoborové výzkumy, dále realizace diplomových prací ve Francii i v Brazílii.
Společnost Peugeot, která se hodlá i nadále zapojovat do řízení tohoto dlouhodobého (40letého) ekologicko-vědeckého projektu, podepsala v listopadu 2009 dohodu o tom, že se 1 800 hektarů pralesa z projektu zahrne do Soukromé rezervace přírodního dědictví (RPPN – Réserve Privée du Patrimoine Naturel), jejímž cílem bude jeho zachování a provádění vědeckých studií a pedagogických programů.
Peugeot
Peugeot je jedinou značkou poskytující komplexní nabídku prostředků globální mobility: osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a široká nabídka servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení hledání dokonalosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů, a stal se nejvýznamnější francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a obsadil 10. příčku v celosvětovém žebříčku. 50 % vozů Peugeot prodávaných po celém světě vykazuje emise pod 140 g / km. Značka vychází ze své 200 leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz iOn, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské Americe a v Evropě přichází s novou nabídkou mobility na míru, službou Mu by Peugeot.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií