Testovaný sedan byl vybaven čtyřválcovým naftovým motorem se systémem přímého elektronicky řízeného vstřikování nafty „Common rail“ pod vysokým tlakem, který dosahuje až 135 Mpa. Tento motor dosahuje nejvyšší výkon 90 k při 4000 ot/min a točivý moment má maximální již při 2000 ot/min, kdy dosahuje hodnoty 205 Nm. Při testování se oproti motoru 1,9 D výrazně projevila jeho podstatně vyšší akcelerace již od 2000 ot/min, to znamená při zařazené trojce cca od 50 km, při čtyřce od 70 km a při pětce od 90 km. Při rychlosti 130 kilometrů/hod na dálnici motor nedosahuje ani 3000 ot/min. Výkon má motor HDI oproti motoru 1,9 D vyšší o cca 22 %. Vzhledem k použitému systému HDI, který hospodárně a lépe spaluje naftu, jsou nejen emise tohoto motoru příznivější, ale i spotřeba nafty je nižší. Výrobce udává maximální rychlost 180 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km za 12,6 sekund.
Průměrnou spotřebu nafty jsem dosáhl 5,4 l na 100 km, při čemž jsem ujel třetinu kilometrů ve městě, třetinu mimo město a třetinu na dálnici. Podotýkám, že jsem sice jezdil pouze sám, ale jezdil jsem sportovním způsobem jízdy a na dálnici jsem se snažil jet maximálně povolenou rychlostí. Vzhledem k uvedeným okolnostem jsem přesvědčen, že při vyšším ohledu na hospodárnost lze docílit průměrnou spotřebu při kombinovaném provozu pod 5 l nafty na 100 km. Hlučnost motoru po jeho zahřátí je pouze o málo vyšší než benzinových motorů. Mimo vozidlo je o něco vyšší, uvnitř v interiéru je díky velmi dobrému odhlučnění nízká. Zrychlení z 0 na 100 km udává výrobce za 12,6 sekund, což je oproti motoru 1,9 D dokonce o 45 % příznivější.
Příznivci benzinových motorů si mohou vybrat celkem ze čtyř čtyřválcových motorů: o obsahu 1,4 l s výkonem 75 k, 1,6 l s výkonem 90 k, 2,0 l s výkonem 135 k a motoru stejného obsahu, ale s 16 ventily s výkonem dokonce 167 k.
Karoserie testovaného sedanu 306 má klasické linie, je nadčasově elegantní a na první pohled budí dojem pevnosti a odolnosti – tedy bezpečnosti.. Interiér je prostorný, všech pět cestujících má dostatek místa. Palubní deska je řešena podle všech ergonomických zásad: všechny přístroje jsou dobře čitelné a ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče.
S jízdními vlastnostmi Peugeota 306 jsem byl plně spokojen. K dobré stabilitě v ostrých zatáčkách i při vyšší rychlosti nesporně vedle celkově dobře řešeného podvozku přispívá zadní samořídící náprava, jejíž kola se natáčejí o několik stupňů ve stejném směru jako kola přední. Při jízdě v zatáčkách jsem pociťoval jen minimální naklánění – důsledek především stabilizátoru přední nápravy, který umožňuje i přesnější řízení.
Testovaný sedan Peugeot 306 XT s motorem 2,0 HDI v ceně 504 900 Kč má již v základní výbavě bohaté vybavení: posilovač řízení, ABS, výškově stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbagy i boční airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna a vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým radiovým ovládáním, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, zadní stěrač s cyklovačem a tónovaná skla.
Za příplatek je možné objednat další výbavu v širokém rozsahu. Je možné volit třídveřovou, čtyřdveřovou nebo pětidveřovou verzi karoserie nebo 306 break, se čtyřmi druhy benzinových a dvěma druhy naftových motory. Za prvé pololetí 1999 bylo na našem trhu prodáno celkem 597 Peugeotů 306, což vzhledem ke stoupající konkurenci a poklesu celkového prodeje osobních aut u nás, je dobrý výsledek.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”