Na jaře 2010 se na trhu objeví nové motory HDi FAP o objemu 1,6 l.
Ve vozech Peugeot se snoubí automobilová vášeň s šetrným přístupem k životnímu prostředí. V oblasti ekologie si Značka hodlá udržet jedno z předních míst mezi výrobci a splnit své závazky, které se týkají snižování emisí CO2 a škodlivých látek i spotřeby paliva.
V blízké budoucnosti uvede značka Peugeot na trh nové technologie jako je elektrický pohon (i0n), hybridní pohon Hybrid4 (3008) nebo motorizace „e-HDi“ (systém Stop & Start nové generace).
Kromě toho Peugeot vyvíjí a optimalizuje své dieselové technologie HDi FAP a benzínové motory VTi a THP, které jsou známé svými výkony a účinností. Díky nim si vozy značky Peugeot vybudovaly velmi dobrou pozici v příslušných segmentech (107 s emisemi 106 g CO2/km, 207 s emisemi od 99 g, 308 se 114 g, 3008 se 130 g, 5008 se 135 g,…).
Modelová řada 207 disponuje následujícími motory splňujícími normy Euro 5:
- 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) s šestistupňovou manuální převodovkou BVM6; CO2: 117 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
- 1,6 HDi FAP 68 kW (92 k); CO2: 110 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
- 1,6 THP 115 kW (156 k) s šestistupňovou manuální převodovkou; CO2: 165 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
- 1,4 VTi FAP 70 kW (95 k); CO2: 137 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
U řady 308 se budou postupně zavádět následující motory splňující normy Euro 5:
- 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) s šestistupňovou automatizovanou převodovkou; CO2: 114 g/km u hatchbacku,
- 1,6 HDi FAP 68 kW (92 k); CO2: 115 g/km u hatchbacku,
- 1,6 THP 115 kW (156 k) s šestistupňovou manuální převodovkou; CO2: 153 g/km u hatchbacku,
- 1,6 THP 115 kW (156 k) s novou šestistupňovou automatickou převodovkou; CO2: 171 g/km u hatchbacku
- 1,4 VTi FAP 72 kW (98 k); CO2: 144 g / km u hatchbacku.
Vozy 3008 a 5008 budou nabízeny s následujícími inovovanými motory:
- 2,0 HDi FAP 120 kW (163k) s šestistupňovou automatickou převodovkou; CO2: 173 g/km u modelu 3008,
- 1,6 THP 115 kW (156k) s novou šestistupňovou automatickou převodovkou; CO2: 178 g/km u modelu 3008.
Pohodlí a šetrný přístup k životnímu prostředí
Před několika týdny se na evropském trhu objevil model 308 CC s novým, postupně zaváděným motorem 1,6 HDi FAP 82 kW (112k) a v druhé polovině roku 2010 se v nabídce vozů Peugeot objeví motor 1,6 HDi FAP 68 kW (92k). Nové motory splňující normu Euro 5 jsou výsledkem globálního rozvojového programu skupiny PSA Peugeot Citroën, který si po dobu téměř 4 let vyžádal investice ve výši 1,5 miliard eur.
Stále lepší jízdní komfort
Tyto nové motory HDi FAP jsou koncipovány tak, aby efektivně splňovaly nové normy Euro 5. Cílem bylo současně zlepšit jejich výkony z hlediska pružnosti, zlepšit akustický komfort a optimalizovat spotřebu a emise CO2 (snížení o přibližně 5 g/km oproti předchozím verzím). Úkolem bylo dosáhnout uvedeného zadání a přitom udržet příznivou cenu těchto motorů, které jsou srdcem modelové řady Peugeot.
Díky novým technologiím si mohou tyto čtyřválcové motory o objemu 1560 cm3 dovolit mít pouze osm ventilů a přitom poskytovat lepší jízdní komfort a dosahovat lepších ekologických parametrů.
U motoru 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) se maximální točicí moment při 1 750 ot/min zvýšil z 240 na 270 Nm (+12,5 %) a funkce overboost byla posunuta z 260 na 285 Nm. Maximálního výkonu 82 kW (112 k) motor dosahuje při 3 600 ot/min (oproti 80 kW při 4 000 ot/min).
Motor 1,6 HDi FAP 68 kW (92k) dosahuje maximálního točivého momentu 230 Nm (oproti 215 Nm u předchozí verze) při 1 750 ot/min a maximálního výkonu 65 kW (místo 66 kW) při 4 000 ot/min.
Technologie nové generace pro optimalizovaný výkon
Tuto novou technickou výzvu bylo možné splnit díky technologiím vycházejícím z know-how společnosti PSA Peugeot Citroën ve vývoji motorů HDi FAP. V porovnání s předchozími verzemi bylo u těchto nových dieselových motorů kompletně změněno více než 50 % dílů. Podobně jako u nových motorů V6 3,0 HDi FAP a 2,0 HDi FAP Euro 5, uvedených v roce 2009, byla i zde použita se stejnými výhodami technologie ECCS.
Tato spalovací komora nové generace přináší:
- nižší kompresní poměr (16,0) ve prospěch výkonu a snížení emisí (včetně NOx) ;
- zvýšení průměru komory (+ 10 %), což přispívá ke snížení množství neúplně spáleného paliva, neboť dochází k menšímu kontaktu se stěnami komory;
- snížení SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře) o téměř 10 % a tím i omezení tepelných ztrát na stěnách.
Tento systém doplňuje i nová vstřikovací rampa „common rail“ s tlakem vstřikování zvýšeným až na 1 650 barů u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW a na 1 700 barů u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW a nové vstřikovače se sedmi otvory (namísto šesti otvorů u předcházející verze) – piezoelektrické u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW a elektromagnetické u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW.
Řídící programy motorů byly upraveny tak, aby se zajistilo komplexnější schéma vstřiků (až 5 vstřiků v jednom cyklu) a současně se zlepšila funkčnost motorů a zjednodušila se diagnostika v rámci poprodejního servisu. Homogenita palivové směsi je díky všem uvedeným úpravám optimální a umožňuje dosáhnout maximálních výkonů, snížit spotřebu a emise škodlivin u zdroje a zajistit tišší spalování.
Každý motor je dále vybaven turbodmychadlem (s variabilní geometrií u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW, s pevnou geometrií u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW) optimalizované velikosti. Rozměrově je turbodmychadlo menší, má nižší setrvačnost a minimální dobu odezvy. Využití optimalizovaného systému cirkulace výfukových plynů (ventil EGR) a snížení tření jsou další technologická řešení, která přispívají k maximálnímu zlepšení chodu motoru a na nejvyšší míru omezují možné energetické ztráty.
Tyto motory HDi jsou všechny sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP s intervalem výměny 180 000 km.
Poznámka: Termíny zavádění motorů platí pro evropský trh a se mohou lišit podle zemí určení.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií