Scania rozšiřuje produkci – v dubnu obnoví pětidenní pracovní týden

Scania rozšiřuje produkci a proto připravila výjimku z nynější kolektivní smlouvy o čtyřdenním pracovním týdnu platnou pro švédské závody na první pololetí roku 2010.

V souladu se smlouvou nevýrobní, administrativní zaměstnanci obnoví pětidenní pracovní týden od dubna 2010.

„Je to výsledkem potřeb rozšiřování výroby díky stále vysoké poptávce v Brazílii, ale zároveň i oživení poptávky, které zaznamenáváme v Evropě. Efektivním využitím naší globální produkční struktury zvětšujeme výrobní objemy v Evropě, takže můžeme podpořit produkci závodů v Jižní Americe subdodávkami,“ říká Anders Nielsen, výkonný viceprezident pro výrobu a logistiku.

Obnovení pětidenního pracovního týdne ve výrobních závodech bude aplikováno nejdříve od dubna. Zatím se především rozšíří objem výroby komponentů pro zásobování výroby v Jižní Americe, což přinese obnovení pětidenního pracovního týdne, zatímco většina evropských podniků bude mít ve druhém čtvrtletí nadále volné pátky. To platí například i pro finální montáž vozidel v Södertälje, nebo kompletaci budek řidiče v Oskarshamnu, což se vztahuje na 2000 výrobních pracovníků ve Švédsku.

„Bohužel však nelze říci, že zmíněné zvýšení objemu výroby povede k návratu pětidenního pracovního týdne v těchto závodech. I když se pozitivní trendy potvrdí a budou pokračovat, objem výroby bude podstatně menší, než v rekordních letech 2007 a 2008,“ dodává Nielsen.

Scania zavedla čtyřdenní pracovní týden v červnu 2009 pro všechny pracující ve Švédsku. Různé formy úprav pracovní doby pak aplikovala také pro více než 2000 zaměstnanců v Nizozemsku, Francii, Německu a jinde.

Od konce roku 2008 Scania postupně snížila počet zaměstnanců ve výrobě o 3000 včetně 2000 se smlouvami na dobu určitou, které nebyly prodlouženy, nebo obnoveny. Zbytek tvořilo zastavení náboru, respektive nahrazování těch, kteří odešli na odpočinek a podobné kroky. Zavedení čtyřdenního pracovního týdne bylo jedním z klíčových momentů strategie pro zachování konkurenceschopnosti celé společnosti navzdory velmi hlubokému propadu světových trhů.

V souladu s novou kolektivní smlouvou, uzavřenou v prosinci 2009, byl čtyřdenní pracovní týden administrativních pracovníků zaveden na první čtvrtletí, u výrobních pracovníků na první pololetí roku 2010.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...