Peugeot je první francouzskou značkou v počtu celosvětově přihlášených vozidel v roce 2009

Celkem v roce 2009 prodáno 1 842 000 osobních a užitkových vozů značky Peugeot.

V kontextu poklesu světového automobilového trhu (- 3,5 %) Peugeot dosáhl podílu 3,0 % a stává se 1. francouzskou značkou. Tento výsledek dokazuje schopnost značky využít všechny tržní příležitosti.

Tato dynamika byla patrná zejména během druhého pololetí (905 000), kdy světové prodeje Peugeotu byly vyšší než ve stejném období roku 2008 (825 000) a opíraly se především o nové produkty 206+, 308 CC, 3008 a 5008. Nárůst ve druhém semestru byl evidentní v Evropě (7,3 % oproti 7,1 % v 1. semestru) a značka vykázala nejlepší závěrečné čtvrtletí za posledních šest let s tržním podílem 7,6 %.

V roce 2009 Peugeot v Evropě znovu navázal na rostoucí trend: jeho celkový podíl na trhu (osobní + užitkové vozy) se zvýšil o 0,1 procentního bodu a dosáhl 7,2 %. O tento opětovný růst se zasloužily jednak nové modely, hlavně pak vozy 206+ a 3008, ale také finanční pobídky ve Francii, Německu a Itálii díky modelové řadě velmi dobrými parametry v oblasti emisí CO2.

Peugeot zaznamenal výrazný úspěch na trhu užitkových vozů. V mimořádně konkurenčním prostředí, navíc s klesající tendencí, dokázal Peugeot díky rozšířené nabídce, která byla v průběhu posledních dvou let kompletně obnovena, zvýšit svůj tržní podíl o 1,3 procentního bodu na konečných 10,7%.

Na mimoevropských trzích bylo prodáno 727 000 vozů, což představuje 40 % světových prodejů značky Peugeot, tedy o 1 procentní bod více než v roce 2008.

Na klesajícím ruském trhu zvýšila značka svůj podíl o 0,3 procentního bodu. Peugeot výrazně posiluje v Číně (+ 44,8 %) a poprvé překonává hranici 110 000 prodaných vozů (112 000).

Úspěch modelů 206+ a 3008

S podporou nově uvedených modelů Peugeot udržel v roce 2009 svůj prodejní trend. Atraktivitu modelové řady, která doposud nebyla nikdy tak bohatá a představuje základní devizu obchodního růstu značky i v příštích měsících, podpořily novinky 206+, 308 CC, 3008 a nejnověji také 5008, první monospace značky.

Model 206+ se 102 000 prodanými vozy zaznamenal úspěch díky své skvělé cenové pozici a motorům s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2. 59 000 prodaných vozů 3008 překonalo roční prodejní cíle tohoto modelu. A skvělý nástup zažívá nejnověji i Peugeot 5008 – za první dva měsíce po uvedení na trh v pěti evropských zemích bylo prodáno 14 000 vozů.

Potvrzení ekologického prvenství:

Peugeot upevnil své vedoucí postavení z pohledu životního prostřední a uvádí modely s nejlepšími hodnotami emisí CO2, především 206+, 3008, 207 – 99 g.

Peugeot představil model i0n, plně elektrický vůz, který bude na trh uveden v říjnu tohoto roku. Jeho představení na internetu zaznamenalo veliký úspěch doprovázený 2 000 zadanými rezervacemi.

Průkopník služeb budoucnosti:

Značka zavádí kompletní a novátorskou nabídku mobility Mu by Peugeot poskytovanou na základě předplacené karty. Tato služba se skládá z dvojí nabídky:

  • Pronájem osobních a lehkých užitkových vozů, skútrů a jízdních kol,
  • Pronájem příslušenství: střešní boxy, GPS navigace, dětské sedačky…

Peugeot v Evropě (CEE + AELE + CHORVATSKO):

Peugeot v Evropě zaznamenal na trhu osobních a užitkových verzí zvýšení o 0,1 procentního bodu a jeho podíl je 7,2 % s 1 153 000 (- 4,5 %) přihlášenými vozy.

  • Tržní podíl Peugeotu na trhu osobních vozů je 6,9 % a oproti roku 2008 vzrostl o 0,1 procentního bodu.
  • Na trhu lehkých užitkových vozidel značka pokračuje v rostoucím trendu, poprvé překonává hranici 10 % za rok a dosahuje podílu 10,7% (oproti 9,5 % v roce 2008 a 8,7 % v 2007).

Západní Evropa (18 zemí):

Na západoevropském trhu osobních a užitkových vozů, kde oživení prodejů ke konci roku zastavilo celkový pokles na 2,9 %, Peugeot prodal 1 100 000 vozů (- 2,2 % vzhledem k 2008) a zlepšil tak svůj tržní podíl o 0,1 procentního bodu na 7,4 %.

Poptávce evropského trhu podpořené zavedením šrotovného s úspěchem vyhověly modely Peugeot segmentu B:

  • Ve Francii Peugeot výrazně zvýšil své prodeje o 4,2 %. Se 444 100 přihlášenými vozy tak na trhu osobních a užitkových vozů dosáhl podílu 16,8 %. Na trhu podporovaném zavedením šrotovného mohla značka plně využít výhod své nabídky s dobrými parametry emisí CO2: 206+, 207, jedničky na trhu osobních vozů, nebo 308.
  • V Německu dosáhl Peugeot rekordního prodejního objemu osobních a užitkových vozů (138 000 přihlášených vozů) a tržní podíl značky vzrostl o 0,4 procentního bodu na 3,5 %.
  • V Itálii realizoval Peugeot 127 000 prodejů a jeho tržní podíl se zvýšil o 1 procentní bod na 5,4 %, a to zejména díky úspěšnému druhému pololetí, kdy se podíl vyšplhal na 6 %.
  • Na ostatních hlavních evropských trzích se podíl prodejů osobních a užitkových vozů za rok 2009 pohybuje na úrovni blízké roku 2008, jako například ve Španělsku (9,2 % oproti 9,3 %) a Velké Británii (5,3 % oproti 5,5 %).
  • V extrémně konkurenčním prostředí trhu lehkých užitkových vozů s celkovým poklesem o 27,6 % dosáhl Peugeot díky své nové a rozšířené modelové řadě podílu 10,7 % (oproti 9,4 % v roce 2008).
  • Tento nárůst je silný zejména v Itálii (7,4 % oproti 5 %), Velké Británii (6,9 % oproti 5,3 %), v Německu (4,5 % oproti 3,8 %) a ve Španělsku (14,5 % oproti 12,6 %).

Střední a východní Evropa:

Na trzích osobních a užitkových vozů s poklesem o 30,9 % si Peugeot udržel podíl 5,2 % se snížením o 0,3 procentního bodu. V této oblasti se podíl značky zvyšuje v Bulharsku (na 7,8 %), Chorvatsku (8,1 %) a na Slovensku (7,7 %).

Ofenzíva Peugeotu mimo Evropu:

V rámci silně se rozvíjejícího automobilového trhu zvyšuje Peugeot své prodejní objemy o 44,8 % v Číně. Poprvé v historii zde jeho roční prodeje dosáhly 112 000 vozů.

  • V Latinské Americe Peugeot zaujímá tržní podíl 3,1 % a je v mírném poklesu oproti roku 2008 (3,6 %).
  • V Rusku na trhu se silným propadem o 50,1 % Peugeot výrazně posiluje a jeho podíl se zvyšuje z 1,7 % na 2,0 %.
  • Ve středomořské oblasti a na Středním Východě se tržní podíl značky zvyšuje v Alžírsku a Turecku. V Turecku Peugeot jasně posiluje své prodeje (+ 37,5 %) na 30 400 oproti 22 100 v roce 2008. Tržní podíl vzrůstá o 1 procentní bod na 5,5 %.
  • V Iránu automobilový trh zaznamenal nárůst o téměř 10 % (1,3 miliónu vozů) a Peugeot zvyšuje své objemy i podíl na trhu. S 327 000 kusy se prodeje montážních celků zvyšují o 12,2 % a podíl na trhu dosahuje 27,5 %.

Úspěch Peugeotu ve vytrvalostních závodech a v rallye:

Peugeot 908 HDI FAP si dojel pro dvojité vítězství v legendárním závodě 24 hodin v Le Mans i v Atlantě, v závodě „Petit Le Mans“. Vítězem se Peugeot stal i na okruzích v rallye a v mezinárodním šampionátu získal s vozem 207 Super 2000 pohár pilotů i konstruktérů.

Perspektivy roku 2010

V roce 2010 plánuje Peugeot pokračovat v nasazené obchodní dynamice z druhého pololetí roku 2009, která bude podpořena:

  • Plným rozvojem obchodního potenciálu modelů uvedených v roce 2009 (5008, 3008, 308 CC a 206 +),
  • Dvěma novými modely, které budou uvedeny na evropském trhu: RCZ, první vůz značky Peugeot přesahující hranice sériové řady, a i0n, první plně elektrický vůz uvedený na evropském trhu.
  • V Číně Peugeot uvede model 408, určený následně i pro Latinskou Ameriku a Rusko.
  • V Latinské Americe značka uvede v tomto roce 3 nové modely, kterými se bude snažit získat nové segmenty trhu.

8. ledna 2010 Peugeot představil svůj projekt značky.

V roce své 200leté historie značka oznamuje ambice do roku 2015: ve světovém žebříčku automobilových značek se posunout se o tři pozice vpřed, stát se referencí v oblasti designu a jedničkou v nabídce služeb mobility.

V této souvislosti Peugeot:

  • Odhalil nové stylové linie a grafické standardy, včetně nové podoby svého loga;
  • Představil nové heslo značky, Peugeot MOTION & EMOTION;
  • Zahájil bezprecedentní produktovou ofenzívu.

Světové prodeje osobní a užitkové vozy (v tis.)

2008 2009 ROZDÍL
Evropa 1 168 1 115 – 53
Rusko 48 28 – 20
Latinská Amerika 166 141 – 25
Čína 77 112 + 35
Další země 154 117 – 37
Prodeje vozů celkem 1 613 1 515 – 98
Prodeje mont. celků 291 327 + 36
Celkem MV + MC 1 904 1 842 – 62

Podíl na trhu osobních a užitkových vozů (% a variace)

2008 2009 ROZDÍL
Celosvětově 3,0 % 3,0 % 0
Evropa 30 7,1 % 7,2 % + 0,1 p. bodu
Rusko 1,7 % 2,0 % + 0,3 p. bodu
Latinská Amerika 3,6 % 3,1 % – 0,5 p. bodu
Čína 1,5 % 1,4 % – 0,1 p. bodu

Peugeot

Peugeot je jedinou značkou poskytující komplexní nabídku prostředků globální mobility: osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a široká nabídka servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení hledání dokonalosti a emocí pod značkou Peugeot. Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz iOn, v Číně model 408 a tři nové modely v Latinské Americe.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...