Martin Prokop s Janem Tománkem míří s Citroenem za dalším juniorským závodem do soutěžního ráje – do Finska

Na start slavné Finské rally, která dlouhou dobu užívala příznačný název Rally 1000 jezer, se postaví s ambicemi obhájit loňský juniorský triumf, ale zároveň si vytvořit co nejlepší výchozí pozici v boji o juniorský titul.

Celkem měří trať soutěže 1450 km, 345 km absolvují posádky v ostrém tempu.

Martin Prokop s Janem Tománkem míří s Citroenem za dalším juniorským závodem do soutěžního ráje - do Finska

Finští organizátoři pokračují i letos v trendu změn, trať tak doznává řadu úprav, tři zkoušky jsou pro řadu účastníků zcela nové. Fanoušci budou zejména postrádat kultovní test Ouninpohja. Ještě loni se částečně jela v opačném směru, letos zcela chybí. Pořadatelé naopak hlásí návrat testu Myhinpaa, pověstného řadou atraktivních skoků, jehož dva průjezdy budou na programu v závěrečné etapě. Region kolem Jyväskyly zůstává nezměněn, stejně jako umístění servisního parkoviště v okolí výstaviště Paviljonki.

Soutěž odstartuje již dnes – ve čtvrtek večer diváckou zkouškou v dostihovém areálu Killeri, kam se posádky vrátí ještě jednou o den později. Pátek se odehraje na severozápad od Jyväskyly, sobota zavede posádky jihozápadně od centra soutěže do okolí měst Jämsä a Mänttä. Druhá etapa zároveň nabídce obrovskou porci ostrých kilometrů a dá se předpokládat, že se v těchto fázích závodu může rozhodovat o konečných výsledcích. Neděle bude nejkratším dnem, nabídne pouze čtyři testy východně od Jyväskyly.

„I přes změny rychlostních zkoušek je v zásadě vše ve starých kolejích. Čeká nás extrémně rychlá trať s řadou horizontů a skoků. Tedy stejný charakter, stejné oblasti, které už známe z minulých startů. Původně jsme se chtěli na soutěž připravovat v Estonsku, ale nakonec jsme větší test nebo start na konkrétním závodě zrušili. Proto jsme v pondělí využili oficiální nabídky testu pro juniory. I když tam bylo čtrnáct aut a dostat se na trať bylo místy hodně problematické, v podstatě to stačilo na vyzkoušení všech věcí, které jsme potřebovali. Celkem jsme nenajezdili tolik kilometrů, ale věřím, že jsme dobře připraveni. Velkým posunem kupředu budou zejména nové tlumiče od Citroënu, které se promítly i do solidních časů ve srovnání s konkurencí. Rychlými časy se rovněž prezentoval domácí Pinomäki, jenž bude pilotovat Renaulta Clio R3 a pokořit ho bude tvrdým oříškem. Ale o to může být průběh závodu zajímavější,“ sdělil aktuální informace z centra soutěže Martin Prokop.

„Nad stylem jízdy si nechci lámat hlavu. Nemá smysl neustále dokola řešit nějaké propočty či taktiku. Naopak chci jít do závodu v pohodě a finskou klasiku si chci náležitě užít. A když to půjde, tak do toho určitě budeme šlapat. Nechám všemu volný průběh a budu se řídit aktuálními pocity ze závodu,“ dodal jihlavský jezdec.

Neste Oil Rally Finland (30. července – 2. srpna 2009)

Čtvrtek 30. července

Start Jyväskylä 18:15 RZ1 SSS Killeri 1 (2,06 km) 19:00 Cíl Jyväskylä 19:30

Pátek 31. července

Servis A Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:00 RZ2 Jukojärvi 1 (22,29 km) 7:38 RZ3 Kruununperä 1 (13,51 km) 8:11 RZ4 Mökkiperä 1 (13,64 km) 8:59 RZ5 Palsankylä 1 (13,92 km) 9:46   Servis B Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 11:09 RZ6 Jukojärvi 2 (22,29 km) 13:02 RZ7 Kruununperä 2 (13,51 km) 13:35 RZ8 Mökkiperä 2 (13,64 km) 14:23 RZ9 Palsankylä 2 (13,92 km) 15:10 Servis C Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 16:20 RZ10 SSS Killeri 2 (2,06 km) 20:00 Cíl Jyväskylä 20:30

Sobota 1. srpna

Servis D Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:15 RZ11 Leustu 1 (21,35 km) 7:13 RZ12 Himos 1 (20,94 km) 8:02 RZ13 Surkee 1 (14,95 km) 9:25 Servis E Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 10:24 RZ14 Leustu 2 (21,35 km) 11:37 RZ15 Himos 2 (20,94 km) 12:26 RZ16 Surkee 2 (14,95 km) 13:49 Servis F Jyväskylä Paviljonki (30 minut) 14:48 RZ17 Urria (12,75 km) 16:11 RZ18 Kavala (10,35 km) 17:19 RZ19 Väärinmaja (29,29 km) 17:52 Servis G Jyväskylä Paviljonki (45 minut) 19:57 Cíl Jyväskylä 20:42

Neděle 2. srpna

Servis H Jyväskylä Paviljonki (15 minut) 6:50 RZ20 Hannula (10,82 km) 8:17 RZ21 Myhinpää 1 (15,06 km) 8:58 RZ22 Myhinpää 2 (15,06 km) 10:51 RZ23 Ruuhimäki (6,50 km) 12:18 Servis I Jyväskylä Paviljonki (10 minut) 13:16 Cíl Jyväskylä 13:26

Neste Oil Rally Finland je 9. soutěž MS a 7. soutěž JWRC

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...