Peugeot 3008 je průkopnický model, který přináší svým netradičním a odvážným designovým zpracováním originální řešení a optimální všestrannost uživatelům hledajícím moderní, praktický vůz a maximální jízdní potěšení.
Model 3008 se nachází na křižovatce několika existujících automobilových segmentů: SUV, vozů typu MPV a klasických verzí hatchback. Opírá se o silné stránky uvedených typů vozů a navíc je vybaven řadou zcela nových technologií (Dynamic Rolling Control, Grip Control,…), což mu umožňuje nabídnout vlastnosti, které jsou často považovány za neslučitelné (jízdní potěšení na palubě „vyvýšeného“ vozu, lepší pohyblivost a současně ohleduplnost vůči životnímu prostředí…).
Architektura vozu 3008 je úspěšným spojením jednoprostorové karoserie s předsazeným čelním sklem s prvky typickými pro modely SUV, jako jsou například horní víko zavazadlového prostoru (tzv. hobby), zkosená boční okna, zvýšená pozice při řízení…
Design vozu toto spojení různých typů dále potvrzuje. Vyvážené proporce a dynamické a současně robustní linie karoserie vyjadřují jeho novátorský obsah. Z čelního pohledu se stylové znaky typické pro značku Peugeot přizpůsobily velkorysé objemnosti vozu, zatímco široké zadní blatníky opticky podporují dojem, že vůz pevně sedí na silnici.
Od vyšší úrovně výbavy má vůz díky výztuhám v úrovni podélných nosníků a nárazníků výrazný „off-road“ vzhled.
Peugeot 3008 je cross-over s reprezentativním interiérem, který nabízí cestujícím variabilitu a vyspělé technologie.
Ve voze s mohutnou karoserií najde řidič vysoce ergonomicky propracované místo pro řízení ve stylu luxusních sportovních vozů či letecké pilotní kabiny.
Pasažéři mají k dispozici prostorný a mimořádně komfortní interiér, kde si každý pohodlně najde své místo. Široká prosklená střecha o rozměru 1,60 m2 bohatě osvětluje vnitřní prostor a poskytuje jedinečný výhled. Je k dispozici dle verze a úrovně výbavy.
Variabilní systém Multiflex nabízí tři pozice podlahy zavazadlového prostoru a sklopná opěradla zadních sedadel, která lze přestavovat podle aktuální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly i opěradlem sedadla spolujezdce poskytuje Peugeot 3008 od víka zavazadlového prostoru až po palubní desku vpředu zcela rovnou úložnou plochu. Přepravní kapacitu 512 l pod krytem je tak možné zvětšit na 1 604 l za přední sedadla.
Pro větší pohodu i bezpečnost všech pasažérů může mít řidič k dispozici v základní výbavě nebo na přání technologie, které se na trhu vyskytují spíše vzácně:
- systém zobrazení « Head Up »,
- funkci Distance Alert (podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi vozy),
- automatickou elektrickou parkovací brzdu,
- pomoc při rozjezdu ve svahu,
a také řadu telematických systémů s navigací (WIP Nav nebo WIP Com 3D)…
Peugeot 3008, cross-over s jedinečným řízením a inteligentním pohonem « off-road »
Díky zkušenostem značky a použitým technologiím je Peugeot 3008 schopen nabídnout jízdní kvality na úrovni nejlepších hatchbacků, což u podobně mohutného vozu s vysokou architekturou představuje skutečnou výzvu.
Vše bylo uzpůsobeno tomu, aby model 3008 poskytoval bez ohledu na zvolenou verzi prvotřídní jízdní vlastnosti a maximální komfort všem cestujícím. Peugeot 3008 má ambice vytvořit novou referenci v oblasti jízdního potěšení a aktivní bezpečnosti v segmentu velkých kompaktních vozů.
Vůz využívá výjimečné pevnosti karoserie. Jeho podvozkové části se skládají z přední nápravy pseudo Mac-Pherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem.
Ve spojení se dvěma nejsilnějšími motory (1.6 THP a novým 2.0 HDI FAP Euro 5) je systém Dynamic Rolling Control, umístěný na zadní nápravě, schopný lépe kontrolovat příčné výkyvy a současně zachovat optimální komfort odpružení.
Další nabízenou inovací je systém Grip Control, složený ze sofistikovaného protiskluzového systému a pneumatik Mud & Snow, který umožňuje optimalizovat pohon předních kol vozu 3008 pro potřeby „off-road“ jízdy. Řidič má k dispozici otočný ovladač s nastavením pěti režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva), Písek a ESP off.
Peugeot 3008, cross-over ohleduplný vůči životnímu prostředí
Co nejlepší ekologické parametry byly velmi důležitým hlediskem již od samotného začátku projektu. Mimo jiné i právě proto, že se jedná o vůz cross-over.
Velká pozornost byla věnována aerodynamice vozu (koeficient Cx pouhých 0,296 ). Byla použita řešení snižující hmotnost vozidla (odlehčené materiály, laserové sváření…) a většina verzí bude vybavena pneumatikami Michelin s nízkým valivým odporem (osvědčené u modelu 308).
V souladu se snahou o dosažení co nejvyšší ekologické efektivity modelu 3008 jsou všechny čtyři benzinové a dieselové pohonné jednotky vybaveny nejmodernějšími technologiemi, s jakými se dnes v této kategorii můžeme setkat (1.6 VTi a THP vyvinuté ve spolupráci s BMW Group, 1.6 a 2.0 HDI výhradně s filtrem pevných částic FAP). Verze s nejlepšími ekologickými parametry tak dosahuje spotřeby pouhých 4,9 l/100 km a emise CO2 jsou na hranici 130 g/km.
V roce 2009 bude nabídka pohonných jednotek pro model 3008 následující:
Diesel HDI FAP :
- – 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2 : 137 g/km
- – 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm, automatizovaná šestistupňová převodovka – CO2 : 130 g/km (1)
- – 2.0 HDI FAP 110 kW (150 k), 340* Nm, manuální šestistupňová převodovka – Euro 5, CO2 : 146 g/km (1)
- – 2.0 HDI FAP 120 kW (150 k), 340* Nm, automatická šestistupňová převodovka – Euro 5, CO2 : 176 g/km (2)
Benzin:
- 1.6 VTi 88 kW (120 k), 160 Nm, manuální pětistupňová převodovka – Euro 5, CO2 : 165 g/km
- 1.6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2 : 176 g/km a 1.6 THP 115 kW (156 k), 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – Euro 5, CO2 : 170 g/km (2)
- (1) K dispozici ke konci roku 2009
- (2) K dispozici ke konci roku 2009, hodnoty nejsou homologovány
- * Při využití funkce Overboost
Peugeot 3008 bude od roku 2011 prvním vozem skupiny PSA Peugeot Citroën, který bude poháněn technologií HYbrid4 představené na posledním pařížském autosalonu u konceptu Prologue HYbrid4. Tato technologie představuje skutečný zlom z pohledu spotřeby paliva a emisí CO2 (nižší řádově o 35 %) a současně umožňuje pohon všech kol – přední kola jsou poháněna spalovacím motorem HDI FAP a zadní elektrickým motorem. Díky elektropohonu může vůz fungovat i v plně elektrickém režimu a tedy s nulovými emisemi škodlivin.
Peugeot 3008, cross-over poskytující bezpečí
Peugeot 3008 byl navržen a sestrojen tak, aby ve všech ohledech poskytl svým pasažérům maximální bezpečnost:
- aktivní bezpečnost garantují vysoké nároky na jízdní vlastnosti vozidla;
- pasivní bezpečnost je založena na optimalizované struktuře (tři absorpční kanály vpředu nebo absorbér Bogé Wagon) a účinném zádržném systému (6 airbagů,…);
- terciální bezpečnost zajišťuje služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc. Tento servis, uvedený v roce 2003, je u modelu 3008 k dispozici pro vybrané země bez příplatku ve spojení s novým telematickým systémem WIP Com 3D.
Peugeot 3008, reprezentativní cross-over s ambiciózními cíli v oblasti kvality
V návaznosti na procesy zavedené s modelem 308 byla i u Peugeotu 3008 věnována velká pozornost kvalitě a jízdním vlastnostem již ve fázi návrhu koncepce, při jeho realizaci i samotné výrobě.
V současnosti tedy probíhá náročné testování. 3 000 000 ujetých kilometrů umožňuje shromáždění všech informací, které mohou optimalizovat kvalitu vozu při jeho uvedení. Podobně byly také znásobeny striktní kontroly kvality v rámci každé výrobní etapy. Tato neustálá snaha o dosažení co nejvyšší kvality na všech úrovních bude mít pozitivní vliv na životnost, spolehlivost a na náklady na údržbu modelu 3008. Bude přímo ovlivňovat hledisko „celkových nákladů na vlastnictví vozu“, což je důležité kritérium pro mnoho uživatelů a zcela zásadní pro firemní zákazníky.
Náklady na používání a hodnota vozu na trhu ojetých vozů budou záviset také na jeho atraktivitě, ekologické efektivitě a nákladech na opravy – parametrech, na které Peugeot 3008 umí odpovědět přesvědčivými argumenty.
Peugeot 3008, cross-over s jednoduchou a koherentní modelovou řadou
Podle země určení bude mít modelová řada 3008 až čtyři úrovně výbavy. V ČR budou nabízeny tři. Vůz bude k dispozici v devíti barevných odstínech karoserie a podle úrovně výbavy ve dvou různých provedeních interiéru: Tramontane (antracitová šedá) nebo Guérande (světle šedá s modrým odstínem). Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií