Ta se dnes objevují již jen sporadicky, ale některé provozuschopné obry můžeme vidět v Orwell Supersport Cupu.
Orwell Supersport Cup patří již po několik sezón k patronátům několika set koňových monster, která kdysi brázdila americké okruhy a ovály v seriálu Can-Am. A ne jen tam je oko diváka mohlo zahlédnout. Interserie, v dobách své největší slávy, by mohla vyprávět. Nadupané prototypy uměly zaplnit nejeden divácký svah, tak jako tomu bývalo i na okruhu v Mostě. Jenže od té doby již uplynulo mnoho vody v řekách a některé vozy již dávno postávají někde zaprášené, či úplne zrušené. Ovšem ty vozy, které si ještě troufnou na závodní dráhu, mají v Orwell Supersport Cupu zelenou.
Na Nürnburgringu se konala již 36. AvD Oldtimer GP. Na této akci se sešlo několik závodních sérií, aby divákům ukázaly, že jejich historické skvosty umí i po letech řádně protáhnout bubínky a sportovní výkony k tomuto sportu také neodmyslitelně patří.
Kvalifikaci Orwell Supersport Cupu na Nürnburgringu nepřálo počasí. Jezdce zužoval déšť a velký výkon strojů byl spíše na obtíž, než k užitku. Sám se o tom přesvědčil Řek Voyazides s Marchem 717.
Nejlepší kvalifikační čas zaznamenal Oliver Mathai z Hannoveru na Lole T290 BMW. Druhý stál na roštu Sandy Watson s Chevronem a pomyslný bronzový stupínek udělal radost Petru Hoffmanovi s růžovým McLarenem M8F. Tohoto pilota budou pamatovat také návštěvníci Interserie z Mostu, což značí, že mu není už dávno 20, ani 30 let.
Při startu závodu se počasí umoudřilo a na roštu stálo pěkných 32 vozů. Slunečné počasí a suchá trať dávala dobrý předpoklad k tomu, že speciály Can-Am budou moci uplatnit svou sílu, kterou do nich vložili jejich konstruktéři. Jako první nám již v zahřívacím kole odstoupil jeden z velkých favoritů Angličan John Grand. Letmého startu se jeho McLaren M8 C/D nedočkal. Čela závodu se chopil Hoffmann. Na suché dráze měly prototypy Can-Am oproti jiným dvoulitrům jasnou nadvládu. Po prvním kole pak ještě skončili svoji závodní pouť G.Deutsch a Portugalec Amaral. Zajímavostí největší byl start Porsche 908 ex Steve Mc Queen z Le Mans, se kterým likvidoval soupeře A.Deutsch. Hoffmann nakonec musel před sebe nedobrovolně pustit trio Piper, Kalb, Hart a v tomto pořadí také jezdci dojeli do cíle.
Pro druhý závod začalo opět trochu poprchávat, a tak 29 jezdců mělo hlavu trochu zamotanou. Na výběr byly opět suché nebo mokré pneu. O první místo se přetahovali hlavně Hoffmann a Piper, za nimi válčili Mathai, Brooks a Riegl. Ve dvoulitrech se dařilo také Osellám v rukou Frenze a Govaertse. John Grand si v druhém závodě řekl, že po nešťastném odstoupení v první jízdě, se podívá trochu kupředu. Z posledního místa na startu se dokázal probít až na pátou příčku! Z dvojího vítězství ve své třídě se radoval Němec Kalb, který se tím dostal do čela průběžného pořadí Orwell Supersport Cupu 2008.
Výsledky Orwell Supersport Cup Nürnburgring:
1. jízda:
- 1.R.Piper (GB) – McLaren M8F
- 2. S.Kalb (D) – March 76S
- 3. D.Hart (GB) – March 75S
- 4. P.Hoffmann (D) – McLaren M8F
- 5. O.Mathai (D) – Lola T 290 BMW
- 6. D.Riegl (D) – Lola T 294 BMW
2. jízda:
- 1. P.Hoffmann (D) – McLaren M8F
- 2. R.Piper (GB) – McLaren M8F
- 3. S.Kalb (D) – March 76S
- 4. O.Mathai (D) – Lola T 290 BMW
- 5. J.Grand (GB) – McLaren M8C/D
- 6. D.Riegl (D) – Lola T 294 BMW
Text: Vláďa Rožánek, foto©R.Neumann