První den maratonu absolvovaly Mercedesy 663 km z Paříže do Stuttgartu..
Na fotografiích zleva Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva firmy DaimlerChrysler AG na startu, Mercedesy připraveny ke startu v Paříži před Eiffelovkou a po startu na třídě Champs Élysée:
Během 5. etap maratónu se za volantem Mercedesů třídy E vystřídá 360 řidičů ze 35 zemí a než dorazí do hlavního města Číny, celá flotila najede více než 490 000 kilometrů.
„Maratón z Paříže do Pekingu není o rychlosti. Spíše než o rychlost je hlavním úkolem účastníků maratónu dosáhnout, co nejnižší spotřeby v jednotlivých fázích a celém maratónu,“ řekl Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva firmy DaimlerChrysler AG a ředitel divize Mercedes Car Group, včera večer ve francouzském autoklubu (Automobile Club de France), který je nejstarším autoklubem na světě. „70 let poté co Mercedes-Benz představil jako první výrobce automobilů první naftový motor v sériové výrobě automobilů, chceme ukázat vysoký výkon moderních naftových motorů co do emisí, hospodárnosti provozu a výkonů a to dokonce i v extrémních podmínkách. Jsme přesvědčeni, že i do budoucna budou naftové motory ve světě stále úspěšné tak, jako je tomu již dlouhou dobu v západní Evropě, kde činí jejich tržní podíl více než 50 procent.“
Flotila vozů, které se zúčastní maratónu, je tvořena modely třídy E, z nichž některé jsou vybaveny pohonem všech čtyř kol 4MATIC. Kromě Mercedesů třídy E 320 CDI, se maratónu účastní také 3 Mercedesy třídy E s motorem BLUETEC. Tato moderní technologie budoucnosti dělá z vozů Mercedes-Benz nejčistší naftové sedany na světě. Na celém světě je motor E 320 BLUETEC jediným naftovým motorem, jehož emise dosahují nižších hodnot, než předepisuje velmi přísná americká norma BIN8, a to zejména, co se týká oxidů dusíku. Mercedes E 320 BLUETEC se v USA a v Kanadě prodává od 15. října 2006. Tento motor má o 30 % nižší spotřebu paliva než ostatní srovnatelné vozy s naftovými motory v Severní Americe. Stejně jako model E 320 CDI je tento vůz, který ujede na jedno tankování až 1 200 km, přímo předurčen pro dlouhé tratě, jako je například maraton Paříž – Peking.
Trasa flotily Mercedesů třídy E vede přes Francii, Německo, Polsko, Litvu, Lotyšsko, Estonsko, Rusko a Kazachstán až do Číny. Trasa ve velké míře kopíruje první transkontinentální automobilový závod v historii, který se jel mezi Pekingem a Paříží před 99 lety. Tehdy bylo cílem francouzských pořadatelů ukázat technické přednosti automobilu oproti koňskému povozu. Vítězem závodu se stal italský šlechtic Scipione Borghese, který do Paříže dorazil za 62 dnů, s náskokem tří týdnů před svými konkurenty.
V této kopii tehdejšího maratónu pojede 360 řidičů ze 35 zemí 5 etapami závodu z nichž každá měří 1750 až 3550 kilometrů. Mezi účastníky závodu patří zahraniční novináři, VIP osoby a uchazeči, kteří byli vybráni z více než 50 000 internetových přihlášek. Kvůli obrovskému zájmu zvýšil Mercedes-Benz těsně před startem počet vozů třídy E účastnících se závodu na 36. Nejneobvyklejším vozem, který se účastní závodu, je pařížské taxi (Mercedes třídy E), který celým maratónem pojede jako doprovodné vozidlo přes osmery hranice a 6 časových pásem.
O průběhu maratonu vás budeme informovat!.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií