21.října se vydalo z Paříže 36 Mercedesů Třídy E poháněných čistým vznětovým motorem na 13 600 km dlouhou fascinující dálkovou jízdu, jejímž cílem byl Peking, kde se od 15. listopadu vyrábí Třída E pro čínský trh.



Tento symbolický most mezi Evropou a Asií vedl dlouhými úseky v blízkosti trati vůbec prvních transkontinentálních automobilových závodů v historii, které se konaly před 99 lety na trase z Pekingu do Paříže. Tehdejší vítěz dojel do cíle za 62 dnů. Mercedes-Benz pro jízdu, která měla v některých oblastech celou řadu jen s obtížemi sjízdných úseků, naplánoval moderním vozům Třídy E pouhých 26 dnů. Pro 330 účastníků z 35ti zemí měla tato jízda oproti její historické formě i určitý soutěžní aspekt v docílení co možná nejnižší spotřeby jak v jednotlivých dílčích etapách, tak na celé trati.
Flotila vozů Třídy E, která 21.října opustila Paříž, se skládala z 36ti sériových vozů Třídy E poháněných čistým vznětovým motorem, přičemž některé měly pohon všech kol 4MATIC. Kromě modelů E 320 CDI se na startu objevily také tři vozy Třídy E vybavené technologií BLUETEC. Tato technologie budoucnosti posunula limuzíny Mercedes-Benz do pozice nejčistšího dieselu na světě. Model E 320 BLUETEC je vybaven prvním a také jediným naftovým motorem na světě, který splňuje zvláště z hlediska emisí oxidů dusíku extrémně přísnou ekologickou US-normu BIN 8. E 320 BLUETEC, který je od 15.října 2006 nabízen nejprve v USA (v jeho 45ti státech) a v Kanadě, má až o 30 % menší spotřebu paliva nežli porovnatelné automobily s benzínovými motory nabízené v Severní Americe. Cílem Mercedesu je, dát nejpozději v roce 2008 technologii BLUETEC v osobních automobilech k dispozici i evropským zákazníkům. Jeho mimořádným dojezdem až do vzdálenosti 1200 km na jedno natankování je tento vůz – obdobně jako E 320 CDI – pro maratón typu Paříž – Peking mimořádně vhodný.
K doprovodným vozům patřily některé ne zcela obvyklé modely jako pařížský taxík Třídy E, nebo Mercedes-Benz E 320 CDI Guard, který je vůbec prvním automobilem s naftovým motorem na světě dodávaný přímo z výrobního závodu s ochranným osvědčením třídy B4. Díky rozsáhlým opatřením z hlediska balistiky dává E-Guard ochranu proti všední kriminalitě a zároveň garantuje kvalitu, kterou dodatečnou montáží ochranných komponentů nelze dosáhnout. Tvrdý test mezi Evropou a Asií přišel nenápadné limuzíně velice vhod, protože tady mohla dokázat svoji spolehlivost i v extrémních podmínkách, stejně tak jako další dva modely stuttgartské značky – terénní Třída G a dodávkový Sprinter.
„70 let poté, co Mercedes-Benz jako první výrobce využil naftový motor pro pohon osobního vozu, dálkovou jízdou z Paříže do Pekingu znovu dokazujeme enormní schopnosti naší moderní technologie aplikované u tohoto agregátu“, zdůraznil na startu Dr.Thomas Weber, který je v představenstvu DaimlerChrysler AG zodpovědný za oblast výzkumu vývoje Mercedes Car Group. „Chceme tak demonstrovat, že moderní motory spalující naftu mají na celém světě před sebou skvělou kariéru – a to i v zemích, kde se ještě technologie vznětového motoru v osobních vozech neprosadila.“ Vzhledem k vysokým cenám paliva očekávají experti, že pozice naftového motoru na celém světě výrazně posílí. Aktuální studie J.D.-Power „Global Outlook For Diesel“ předpovídá, že celosvětový podíl naftových motorů do roku 2015 vzroste z dnešních 18ti na 30 %.
Po stopách prvního transkontinentálního automobilového závodu historie
Trať „E-CLASS Experience“ sledovala do značné míry trať prvního transkontinentálního závodu automobilů v historii, který se před 99 lety uskutečnil z Pekingu do Paříže. Tehdy francouzští iniciátoři této velkolepé akce chtěli prokázat technickou převahu automobilů nad koněm. Vítězem se stal italský aristokrat Scipione Borghese, který dojel do cíle po 62 dnech, zatímco jeho konkurenti se objevili v Paříží až o tři týdny později.
Devět zemí, dva kontinenty, šest časových pásem
Jedinečná dálková jízda pořádaná Mercedesem vedla přes Francii, Německo, Polsko, Litvu, Lotyšsko, Estonsko, Rusko a Kazachstán do Číny a vozy tak projely šest časových pásem. Automobilový maratón představoval velkou zátěž nejen kvůli nízkým teplotám, ledu, sněhu a krátkému dennímu světlu. 330 jezdců z 35 zemí muselo absolvovat denní etapy dlouhé až 750 kilometrů, které vedly částečně v obtížném terénu, v nezvyklých podmínkách provozu a v nadmořských výškách dosahující až 2900 metrů. Za volantem pěti, mezi 1750 a 3550 kilometrů dlouhých etap se vystřídali novináři, prominenti a uchazeči vybraní z více než 50 000 zájemců přihlášených přes internet. Spolu s doprovodem se celá flotila „E-Class Experience“ vyšplhala až na 60 vozů. Patřil k nim mimo jiné mobilní servisní tým Michelinu, který byl exkluzivním partnerem starající se o obutí vozidel. Dalším z exkluzivních partnerů byla firma Aral zajišťující veškeré palivo a mazivo. U paliva Super-Diesel, což je motorová nafta bez síry, se jednalo o několik desítek tisíc litrů.
Během 26ti cestovních dnů dosáhla celková ujetá trasa všech 36 limuzín Mercedes-Benz kolem 490 000 kilometrů. To odpovídá 11,5 násobku obvodu zeměkoule na úrovni rovníku.
Dálková jízda končila 17.listopadu na Yongding Gate v centru Pekingu – den před otevřením největšího národního autosalonu tohoto roku „Auto China 2006“.
Od září 2006 je Třída E montována také v Pekingu
Třída E domácí výroby patřila k vrcholům nejdůležitějšího čínského autosalonu, který se koná každým druhým rokem a střídá se s autosalonem v Šanghaji „Auto Shanghai“. Tato manažerská limuzína pro čínské zákazníky vzniká v novém závodě firmy Beijing Benz-DaimlerChrysler Automotive Ltd. (BBDC), což je Joint Venture DaimlerChrysler AG s dlouholetým partnerem Beijing Automotive Industry Holding Company (BAIC). BBDC je expandující firma Beijing Jeep Corp., první automobilová Joint Venture v Číně, která začala s výrobou vozů Jeep již v roce 1984. Společný výrobní závod byl v Pekingu oficiálně otevřen 15.září 2006.
„Téměř čtvrt století poté, co DaimlerChrysler spoluzaložil první mezinárodní automobilovou Joint Venture, je otevření nového výrobního závodu dalším milníkem naší dlouhé tradice v Číně“, řekl Dr.Dieter Zetsche, předseda správní rady DaimlerChrysler AG a vedoucí představitel Mercedes Car Group. „Zcela nový výrobní závod je jedním z nejdůležitějších výchozích bodů pro náš další růst v Severovýchodní Asii a velkým krokem na cestě k rozšíření našich aktivit na nejrychleji se rozvíjejícím trhu světa.“
Nejbezpečnější automobil ve své třídě
Nová generace Třídy E je průkopníkem v nových technologiích, které v tomto tržním segmentu nenabízí žádný automobil na světě. Jeho sériová výbava obsahuje bezpečnostní systém PRE-SAFE, hlavové opěrky NECK-PRO, dále pak zcela výjimečný Inteligent Light Systém a adaptivní brzdová světla. Takto pojatá bezpečnostní výbava dělá z Třídy E nejbezpečnější vůz ve své automobilové třídě. Jednoznačný nárůst agility a radosti z jízdy přináší DIRECT CONTROL-Paket s upravenou charakteristikou řízení a nově odladěným podvozkem obdobně jako šest nově nebo dále vyvinutých motorů. Ty při stále stejně příznivé spotřebě paliva dávají až o 26 % vyšší výkon a o 18 % větší točivý moment.
Výkon motoru na úrovni osmiválce se spotřebou čtyřválce
Naftový vidlicový šestiválec E 320 CDI , který vozy účastníků dálkové jízdy poháněl, dává výkon 165 kW/224 k a maximum jeho točivého momentu činí 540 Nm. Během náročné cesty se průměrná spotřeba flotily všech vozidel ustálila na 8,32 l/100km (8,01 l/100km u modelů s pohonem zadní nápravy a 8,53 l/100km u modelů 4Matic) přitom jejich spotřeba v běžném provozu je pouhých 7,3 až 7,6 l/100 km. Svoje první vystoupení měl tento hospodárný a čistý motor už v květnu 2005 formou mimořádně tvrdého testu. Tři sériové modely E 320 CDI vybavené tímto moderním agregátem absolvovaly na vysokorychlostním okruhu v texaském Laredu bez závad 30ti denní testovací maratón. Překonaly při něm tři světové rekordy vedené FIA v kategorii naftových motorů na vzdálenost 100 000 kilometrů při průměrné rychlosti 225,903 km/h, 50 000 mil (225,456 km/h) a 100 000 mil (224,823 km/h). Spolehlivost a dlouhodobou životnost při tomto testu prokázaly také bezúdržbové filtry pevných částic, které snesly toto extrémní zatížení bez závad.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií