Týden s novým VW Golfem 1,6

Golf první generace byl uveden na trh v roce 1974. Prodej VW Golfu prudce rostl, obliba Golfu se zvyšovala – to jistě vedlo VW k ponechání názvu Golf i u dalších nových generací tohoto vozu: v roce 1983 přichází Golf 2. generace, v roce 1991 Golf 3. generace a po vyrobení přes 17 milionů Golfů je v srpnu 1997 v Bonnu představen Golf 4. generace. Vzhledem k úspěchům Golfů se jistě z vás nikdo nepozastaví nad tím, že jsem rád přebíral Golf 4. generace k týdennímu testu.

Týden s novým VW Golfem 1,6

Karoserie Golfu je líbivá, působí vyváženým dojmem. Charakteristické pro předek vozu jsou hlavní světla, světlomety sdružují tlumená a dálková světla spolu se směrovkami i mlhovkami. Oproti svému předchůdci má výrazněji stylizovanou záď, je delší a vzhledem k větší vzdálenosti os mají především cestující na zadních sedadlech větší prostor pro nohy. Zvětšilse i zavazadlový prostor.

Nová přístrojová deska je velmi přehledná, přístroje byly pro mě dobře čitelné, v noci jsem rád využil možnosti volby intenzity jejich příjemně modrého osvětlení. Podle mého názoru i ovladače jsou ergonomicky dobře umístěny. Využil jsem přirozeně možnost seřídit si výškově i podélně polohu volantua samozřejmě i sedadla včetně jeho výškového nastavení. Při nastupování a vystupování jsem velmi kladně ocenil možnost téměř kolmého otevření tveří s aretací ve třech polohách.


Týden s novým VW Golfem 1,6

Testovaný Golf měl čtyřválcový motor 1,6 l s výkonem 74 kW(100 k). Motor měl příjemný zvuk. Byl tichý, ale tak, abych ho dostatečně vnímal a mohl ho využít pro jeho ovládání. Řadilo semi velmi dobře, dráhy řazení jednotlivých stupňů jsou krátké a přesné. Uvítal jsem řazení zpátečky přes pojistku. Nové konstrukční prvky podvozku nesporně přispěly k tomu, že se mi celkově vůz vedl dobře nejen v běžném provozu, ale i na dráze autodromu v Sosnové, kde jsem ho mohl podrobit i rasantnímu průjezdu zatáček i zkoušce účinnosti brzd s ABS na suché i mokré silnici. Ve městě k pohodlnému řízení nesporně přispívá sériově montovaný posilovač řízení.

Točivý moment motoru mně umožnil akcelerovat i při jeho nižšíchotáčkách. Na rovině ve městě jsem lehce zvládl 50ti kilometrovou rychlost na 4. rychlostní stupeň, v povolených úsecích pak 70tikilometrovou na 5. rychlost. Při běžném provozu jsem prakticky nejvíce využíval motoru v rozsahu od 2 do 3,5 tisíce otáček. Uvědomíme-li si, že motor se dá točit přes 6 tisíc otáček, pak jasně vidíme, jakou velkou

Týden s novým VW Golfem 1,6

rezervu máme pro jeho zrychlení při předjíždění, zdolávání větších stoupání atd. Průměrnou spotřebu7,5 l, kterou jsem docílil při 60 % ujetých kilometrech v Prazea ještě k tomu při asi 10 % km ujetých na autodromu, pokládám za velmi příznivou.

Cena testovaného Golfu 1,6 s výše popsaným vybavením je 457 900 Kč včetně sériově montovaných airbagů pro řidiče a spolujezdce, determálních skel, třetího brzdového světla a imobilizéru.


Nové konstrukční bezpečnostní a další technické podrobnosti jsem v tomto článku nepopisoval. Pokud byste se s nimi chtěli podrobně seznámit, pak vám doporučuji další již dříve uveřejněné články o VW Golfu 4.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA na IAA 2019: Fotografie

ŠKODA na IAA 2019: Fotografie

Modely SUPERB iV a CITIGOe iV zahajují éru elektromobility značky ŠKODA ŠKODA iV: Automobilka představuje elektrifikované vozy a řešení mobility pod zvláštní značkou Nové modely MONTE CARLO:...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová výstava ve ŠKODA Muzeu: ŠKODA OCTAVIA & ŠKODA FELICIA „60“

Nová výstava ve ŠKODA Muzeu: ŠKODA...

Tematická výstava připomíná legendární modely ŠKODA OCTAVIA a FELICIA, jejichž výroba byla zahájena v roce 1959 Jedinečné fotografie a artefakty, videoprojekce původních reklam a historické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v srpnu zákazníkům 88 100 vozů

ŠKODA dodala v srpnu zákazníkům 88 100...

Trhy: Růst v západní (+6,7 %), střední (+2,4 %) a východní Evropě (+13,9 %) a v Rusku (+3,9 %) Modely: Nadále vysoká poptávka po SUV modelech KODIAQ a KAROQ Světové premiéry na autosalonu IAA:...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Podpora špičkové kultury: Partnerství ŠKODA AUTO a České filharmonie

Podpora špičkové kultury: Partnerství...

Česká filharmonie s podporou ŠKODA AUTO i v nové koncertní sezoně 2019/2020 Vozy ŠKODA SUPERB a KODIAQ zajišťují mobilitu prémiového tělesa ŠKODA AUTO partnerem špičkové české kultury Do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadační fond ŠKODA AUTO přispívá ke zlepšení kvality života v Mladé Boleslavi

Nadační fond ŠKODA AUTO přispívá ke...

Představitelé Nadačního fondu ŠKODA AUTO předali finanční dar 4 004 000 Kč Klaudiánově nemocnici v Mladé Boleslavi Významný úspěch v rámci 10 provozovaných měst v projektu sdílených kol...