Testoval jsem střední lvíče – Peugeot 306

Peugeot 306 je na našem trhu dodáván i s novým 2 litrovým naftovým motorem HDI o výkonu 90 k. Při testu se mi potvrdily zlepšené vlastnosti těchto motorů, které používají přímé vstřikování směsi pod vysokým tlakem. Výsledek: vyšší akcelerace, vyšší výkon, nižší spotřeba a příznivější emise.

Testoval jsem střední lvíče – Peugeot 306

Testovaný sedan byl vybaven čtyřválcovým naftovým motorem se systémem přímého elektronicky řízeného vstřikování nafty „Common rail“ pod vysokým tlakem, který dosahuje až 135 Mpa. Tento motor dosahuje nejvyšší výkon 90 k při 4000 ot/min a točivý moment má maximální již při 2000 ot/min, kdy dosahuje hodnoty 205 Nm. Při testování se oproti motoru 1,9 D výrazně projevila jeho podstatně vyšší akcelerace již od 2000 ot/min, to znamená při zařazené trojce cca od 50 km, při čtyřce od 70 km a při pětce od 90 km. Při rychlosti 130 kilometrů/hod na dálnici motor nedosahuje ani 3000 ot/min. Výkon má motor HDI oproti motoru 1,9 D vyšší o cca 22 %. Vzhledem k použitému systému HDI, který hospodárně a lépe spaluje naftu, jsou nejen emise tohoto motoru příznivější, ale i spotřeba nafty je nižší. Výrobce udává maximální rychlost 180 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km za 12,6 sekund.

Průměrnou spotřebu nafty jsem dosáhl 5,4 l na 100 km, při čemž jsem ujel třetinu kilometrů ve městě, třetinu mimo město a třetinu na dálnici. Podotýkám, že jsem sice jezdil pouze sám, ale jezdil jsem sportovním způsobem jízdy a na dálnici jsem se snažil jet maximálně povolenou rychlostí. Vzhledem k uvedeným okolnostem jsem přesvědčen, že při vyšším ohledu na hospodárnost lze docílit průměrnou spotřebu při kombinovaném provozu pod 5 l nafty na 100 km. Hlučnost motoru po jeho zahřátí je pouze o málo vyšší než benzinových motorů. Mimo vozidlo je o něco vyšší, uvnitř v interiéru je díky velmi dobrému odhlučnění nízká. Zrychlení z 0 na 100 km udává výrobce za 12,6 sekund, což je oproti motoru 1,9 D dokonce o 45 % příznivější.


Příznivci benzinových motorů si mohou vybrat celkem ze čtyř čtyřválcových motorů: o obsahu 1,4 l s výkonem 75 k, 1,6 l s výkonem 90 k, 2,0 l s výkonem 135 k a motoru stejného obsahu, ale s 16 ventily s výkonem dokonce 167 k.


Karoserie testovaného sedanu 306 má klasické linie, je nadčasově elegantní a na první pohled budí dojem pevnosti a odolnosti – tedy bezpečnosti.. Interiér je prostorný, všech pět cestujících má dostatek místa. Palubní deska je řešena podle všech ergonomických zásad: všechny přístroje jsou dobře čitelné a ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče.


Testoval jsem střední lvíče – Peugeot 306

S jízdními vlastnostmi Peugeota 306 jsem byl plně spokojen. K dobré stabilitě v ostrých zatáčkách i při vyšší rychlosti nesporně vedle celkově dobře řešeného podvozku přispívá zadní samořídící náprava, jejíž kola se natáčejí o několik stupňů ve stejném směru jako kola přední. Při jízdě v zatáčkách jsem pociťoval jen minimální naklánění – důsledek především stabilizátoru přední nápravy, který umožňuje i přesnější řízení.

Testovaný sedan Peugeot 306 XT s motorem 2,0 HDI v ceně 504 900 Kč má již v základní výbavě bohaté vybavení: posilovač řízení, ABS, výškově stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbagy i boční airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna a vnější zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s dálkovým radiovým ovládáním, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, zadní stěrač s cyklovačem a tónovaná skla.


Za příplatek je možné objednat další výbavu v širokém rozsahu. Je možné volit třídveřovou, čtyřdveřovou nebo pětidveřovou verzi karoserie nebo 306 break, se čtyřmi druhy benzinových a dvěma druhy naftových motory. Za prvé pololetí 1999 bylo na našem trhu prodáno celkem 597 Peugeotů 306, což vzhledem ke stoupající konkurenci a poklesu celkového prodeje osobních aut u nás, je dobrý výsledek.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...