Společnost Goodyear uvádí na trh zcela novou řadu zimních nákladních pneumatik ULTRA GRIP MAX

Je to zatím poslední příspěvek Společnosti Goodyear k maximální mobilitě, která bývá v zimním období kritickým místem provozovatelů velkých flotil.

1nivgodpneunakl900

Novinka poskytuje při polovičním opotřebení

– až o 40 procent vyšší přilnavost a až o 15 procent vyšší kilometrový výkon . Anketa mezi provozovateli velkých evropských vozových parků, kterou zadal Goodyear , potvrdila, že použití zimních pneumatik dopravcům pomáhá lépe zvládat provoz v zimním období.

Zcela nová řada pneumatik značky Goodyear poskytuje vynikající trakci během celé zimy, a to i v případě, že pneumatiky jsou již do značné míry opotřebované. Nákladní ULTRA GRIP MAX S na řízenou nápravu, ULTRA GRIP MAX D na hnanou nápravu a ULTRA GRIP MAX T pro přívěsná vozidla jsou speciálně určeny pro zimní provoz a označeny jak značkou hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF), oficiálním označením skutečných zimních pneumatik, tak také symbolem M+S. I při polovičním opotřebení splňují požadavky kladené na pneumatiky s označením 3PMSF; s touto ojedinělou charakteristikou udržují nákladní vozidla stále v provozu a ulehčují práci jak řidičům, tak správcům vozových parků.

Vozové parky potřebují zimní trakci

Průzkum společnosti Goodyear ukazuje, že 68 % dotázaných správců vozového parku je přesvědčeno o tom, že jim zimní pneumatiky mohou usnadnit podnikání během zimy. Za hlavní kritérium výkonnosti nákladních zimních pneumatik považují jejich trakci na sněhu. Za nejdůležitější ji označilo plných 50 % všech dotazovaných správců vozového parku. Tento výsledek bral Goodyear při vývoji nové řady ULTRA GRIP MAX, která nabízí až o 40 % vyšší přilnavost, v potaz.

Díky technologii nové ULTRA GRIP MAX se vozové parky v zimě nezastaví

Uvedení nové ULTRA GRIP MAX na trh doprovází i představení dvou zcela nových technologií – Goodyear IntelliMax Block a Goodyear IntelliMax Edge. Obě technologie napomáhají tomu, aby nové nákladní pneumatiky vykazovaly zvýšenou přilnavost po celou dobu své životnosti.

Technologie IntelliMax Block

– spočívá v kombinaci podélných kosočtvercových segmentů o různé hloubce a nepravidelných příčných drážek. Obojí přispívá k tomu, aby se drážky maximálně rozevíraly a zajišťovaly tak optimální záběr na sněhu a ledu. Uspořádání zprohýbaných příčných drážek se systémem tvarových zámků kromě toho zaručuje ideální tuhost dezénu při jízdě ve stopě, a tedy i pravidelné opotřebení a vysoký potenciální kilometrový výkon.

Podstatou technologie IntelliMax Edge

– jsou dezénové drážky se zkosenými, stupňovitými rohy. Vzniklý vysoký počet „zakusujících“ se hran přispívá k dosažení co nejlepšího kontaktu pneumatiky s vozovkou, zvláště na kluzkém povrchu. Pneumatiky ULTRA GRIP MAX byly navrženy speciálně pro těžké zimní podmínky a splňují i ty nejpřísnější požadavky. Jen díky tomu mohou být na boční stěně označeny symbolem 3PMSF, nejvyšším a nejpřísnějším ohodnocením výkonnosti nákladních zimních pneumatik. Nejvýznamnějším rysem nových pneumatik je ovšem jejich schopnost udržovat vysoký výkon po celou dobu jejich životnosti, daná kombinací inovované směsi i dezénu. ULTRA GRIP MAX D díky ní splňují požadavky na udělení přísně regulovaného označení zimních pneumatik, dokonce i když jsou z 50 % opotřebované.

„Mobilita je pro užitková vozidla klíčová, a to zejména právě v zimním období. Správci vozových parků navíc požadují zimní pneumatiky, které nabízejí vysoký stupeň trakce na sněhu,“ řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu nákladních pneumatik společnosti Goodyear pro Evropu, Blízký východ a Afriku. „Naše nová řada pneumatik ULTRA GRIP MAX s označením 3PMSF jim nabízí přesně to, co od zimní nákladní pneumatiky očekávají: vysokou trakci. ULTRA GRIP MAX D splňuje podmínky pro udělení oficiálního evropského označení nákladních zimních pneumatik dokonce i po padesátiprocentním opotřebování.“

ULTRA GRIP MAX S – o 30 % větší přilnavost

Nová pneumatika ULTRA GRIP MAX S na řízenou nápravu poskytuje vysokou stabilitu v zatáčkách a brzdný výkon na sněhu a ledu, aby si řidiči dokázali poradit i s těmi nejobtížnějšími podmínkami, které je mohou v zimě potkat. Vykazuje o 5 % lepší trakci na sněhu a stejný kilometrový výkon jako její předchůdkyně, Goodyear ULTRA GRIP WTS. Kromě toho ovšem nabízí o 30 % lepší přilnavost než její předchůdkyně, i když je už z poloviny opotřebovaná. Nová ULTRA GRIP MAX S poskytuje ve srovnání s celoroční nákladní pneumatikou KMAX S trakci lepší o 23 % .

Tvarové optimalizace drážek s cílem zajištění optimálního rozložení tlaku Goodyear dosáhl využitím počítačového modelu. Další počítačem řízená optimalizace geometrie výztuh segmentů běhounu přinesla zlepšené chování v zatáčkách a pocit optimální ovladatelnosti. Výrobce dále využil technologii hluboce skládaných hran, aby zajistil vysokou úroveň brzdného výkonu a trakce na sněhu během celého života pneumatiky. Dodatečné zlepšení brzdných vlastností a trakce na sněhu přineslo využití ostrých hran obvodových dezénových drážek. Rozteč segmentů běhounu, jejich tuhost, přilnavost a geometrii Goodyear rovněž optimalizoval v zájmu maximálního možného využití v nejrůznějších zimních podmínkách a maximálního kilometrového výkonu. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozměrech 315/80R22.5 a 315/70R22.5 pro vysoké zatížení.

ULTRA GRIP MAX D – dostatečná trakce na sněhu i při polovičním opotřebení

Hlavní výhodou nové ULTRA GRIP MAX D na hnanou nápravu je to, že si udržuje velmi vysoký trakční výkon na sněhu i při opotřebování. Ve srovnání s 315/80R22.5 ULTRA GRIP WTD je její trakce na sněhu o 40 % lepší i při opotřebování dezénu o 50 %. Nová pneumatika poskytuje i o 11 % lepší trakci než celoroční nákladní KMAX D, která je označena symbolem 3PMSF. Nový tvar dezénových drážek přispívá k dlouhodobému vynikajícímu trakčnímu výkonu, který se udržuje až do konce životnosti pneumatiky. Díky kombinaci s hlubokými hranami se tak ULTRA GRIP MAX D kvalifikuje na udělení symbolu 3PMSF i při zvýšení celkového kilometrového výkonu o 15 %, které má pozitivní dopad na provozní náklady na ujetý kilometr.

Stejně jako v případě verze pro řízenou nápravu přineslo využití počítačového modelu tvarovou optimalizaci drážek s cílem zajištění optimálního rozložení tlaku. Nová geometrie výztuh segmentů běhounu zajistila lepší chování v zatáčkách a stejnoměrnou tuhost. Výsledkem směrového dezénu ve tvaru písmene V nové ULTRA GRIP MAX D je redukce hlučnosti a lepší trakce. Počet hran v zájmu dalšího zlepšení trakce a přilnavosti zvyšuje inovativní technologie spodních kuželovitých záběrových výlisků. Stejně jako u verze pro řízenou nápravu, zajišťují lepší brzdnou charakteristiku také ostré hrany obvodových dezénových drážek. Vysoká výkonnost na sněhu a vysoký kilometrový výkon jsou dány i optimalizací rozteče, tuhosti, přilnavosti a šířky žeber. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozměrech 315/80R22.5 a 315/70R22.5.

ULTRA GRIP MAX T – Vynikající směrová stabilita a přilnavost na sněhu

Nová pneumatika pro přívěsná vozidla ULTRA GRIP MAX T nabízí excelentní směrovou stabilitu a přilnavost na sněhu, které společně dovolují zvládnout i ty nejtěžší zimní podmínky. Je ideální volbou pro vozové parky, které hledají optimální řešení provozu přívěsných vozidel v zimním období. Hlavními konstrukčními prvky nové ULTRA GRIP MAX T jsou robustní ramenové bloky dezénu, pět vlnitých podélných drážek po celém obvodu a vysoký počet lamel tvaru S. Na trhu jsou v rozměrech 385/55R22:5 a 385/65R22.5.

Kompletní sortiment protektorů

Současně s uvedením nové řady zimních pneumatik ULTRA GRIP MAX Goodyear na trh zavádí rovněž plný sortiment protektorů. Souběžně s novou řadou nákladních zimních pneumatik tak budou pro dopravce k dispozici jak prémiové TreadMax ULTRA GRIP MAX D pro protektorování za tepla, tak i ULTRA GRIP MAX D UniTac pro protektorování za studena.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 69 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky programu Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovaných služeb ve svém oboru.

Více informací na:

http://www.goodyear.cz

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LETOŠNÍ PEUGEOT RALLY CUP VYVRCHOLÍ VE ZLÍNĚ

LETOŠNÍ PEUGEOT RALLY CUP VYVRCHOLÍ VE...

Letošní závěrečné klání PEUGEOT RALLY CUPu proběhne na 48. ročníku Barum Czech Rally Zlín.  Posádky tohoto seriálu svedou souboje o zbývajících 56 bodů do celkového hodnocení. Ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová softwarová optimalizace výkonu Polestar znamená pro vozy Volvo s pohonem všech kol více hnací síly pro zadní kola

Nová softwarová optimalizace výkonu...

Prémiová automobilka Volvo Cars představila nový software vyvinutý společností Polestar, jehož smyslem je optimalizovat výkon vozů Volvo s pohonem všech kol (AWD) zvýšením podílu hnacího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zdeněk Fořt nastupuje do skupiny Emil Frey v ČR na pozici ředitel divize ojetých vozů

Zdeněk Fořt nastupuje do skupiny Emil...

Obchodní aktivity spojené s ojetými vozy u skupiny Emil Frey v ČR v posledním období výrazně nabyly na významu, což vedlo k vytvoření nové pozice v manažerské struktuře společnosti. Na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Tucson potvrdil své špičkové kvality během dlouhodobého testu časopisu Auto Bild na 100 000 km

Hyundai Tucson potvrdil své špičkové...

Německý časopis Auto Bild udělil vozu Hyundai Tucson v rámci dlouhodobého testu na sto tisíc kilometrů perfektní hodnocení. Oblíbený Tucson, vyráběný v Nošovicích u Frýdku-Místku, byl...