Společnost Goodyear uvádí na trh zcela novou řadu zimních nákladních pneumatik ULTRA GRIP MAX

Je to zatím poslední příspěvek Společnosti Goodyear k maximální mobilitě, která bývá v zimním období kritickým místem provozovatelů velkých flotil.

1nivgodpneunakl900

Novinka poskytuje při polovičním opotřebení

– až o 40 procent vyšší přilnavost a až o 15 procent vyšší kilometrový výkon . Anketa mezi provozovateli velkých evropských vozových parků, kterou zadal Goodyear , potvrdila, že použití zimních pneumatik dopravcům pomáhá lépe zvládat provoz v zimním období.

Zcela nová řada pneumatik značky Goodyear poskytuje vynikající trakci během celé zimy, a to i v případě, že pneumatiky jsou již do značné míry opotřebované. Nákladní ULTRA GRIP MAX S na řízenou nápravu, ULTRA GRIP MAX D na hnanou nápravu a ULTRA GRIP MAX T pro přívěsná vozidla jsou speciálně určeny pro zimní provoz a označeny jak značkou hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF), oficiálním označením skutečných zimních pneumatik, tak také symbolem M+S. I při polovičním opotřebení splňují požadavky kladené na pneumatiky s označením 3PMSF; s touto ojedinělou charakteristikou udržují nákladní vozidla stále v provozu a ulehčují práci jak řidičům, tak správcům vozových parků.

Vozové parky potřebují zimní trakci

Průzkum společnosti Goodyear ukazuje, že 68 % dotázaných správců vozového parku je přesvědčeno o tom, že jim zimní pneumatiky mohou usnadnit podnikání během zimy. Za hlavní kritérium výkonnosti nákladních zimních pneumatik považují jejich trakci na sněhu. Za nejdůležitější ji označilo plných 50 % všech dotazovaných správců vozového parku. Tento výsledek bral Goodyear při vývoji nové řady ULTRA GRIP MAX, která nabízí až o 40 % vyšší přilnavost, v potaz.

Díky technologii nové ULTRA GRIP MAX se vozové parky v zimě nezastaví

Uvedení nové ULTRA GRIP MAX na trh doprovází i představení dvou zcela nových technologií – Goodyear IntelliMax Block a Goodyear IntelliMax Edge. Obě technologie napomáhají tomu, aby nové nákladní pneumatiky vykazovaly zvýšenou přilnavost po celou dobu své životnosti.

Technologie IntelliMax Block

– spočívá v kombinaci podélných kosočtvercových segmentů o různé hloubce a nepravidelných příčných drážek. Obojí přispívá k tomu, aby se drážky maximálně rozevíraly a zajišťovaly tak optimální záběr na sněhu a ledu. Uspořádání zprohýbaných příčných drážek se systémem tvarových zámků kromě toho zaručuje ideální tuhost dezénu při jízdě ve stopě, a tedy i pravidelné opotřebení a vysoký potenciální kilometrový výkon.

Podstatou technologie IntelliMax Edge

– jsou dezénové drážky se zkosenými, stupňovitými rohy. Vzniklý vysoký počet „zakusujících“ se hran přispívá k dosažení co nejlepšího kontaktu pneumatiky s vozovkou, zvláště na kluzkém povrchu. Pneumatiky ULTRA GRIP MAX byly navrženy speciálně pro těžké zimní podmínky a splňují i ty nejpřísnější požadavky. Jen díky tomu mohou být na boční stěně označeny symbolem 3PMSF, nejvyšším a nejpřísnějším ohodnocením výkonnosti nákladních zimních pneumatik. Nejvýznamnějším rysem nových pneumatik je ovšem jejich schopnost udržovat vysoký výkon po celou dobu jejich životnosti, daná kombinací inovované směsi i dezénu. ULTRA GRIP MAX D díky ní splňují požadavky na udělení přísně regulovaného označení zimních pneumatik, dokonce i když jsou z 50 % opotřebované.

„Mobilita je pro užitková vozidla klíčová, a to zejména právě v zimním období. Správci vozových parků navíc požadují zimní pneumatiky, které nabízejí vysoký stupeň trakce na sněhu,“ řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu nákladních pneumatik společnosti Goodyear pro Evropu, Blízký východ a Afriku. „Naše nová řada pneumatik ULTRA GRIP MAX s označením 3PMSF jim nabízí přesně to, co od zimní nákladní pneumatiky očekávají: vysokou trakci. ULTRA GRIP MAX D splňuje podmínky pro udělení oficiálního evropského označení nákladních zimních pneumatik dokonce i po padesátiprocentním opotřebování.“

ULTRA GRIP MAX S – o 30 % větší přilnavost

Nová pneumatika ULTRA GRIP MAX S na řízenou nápravu poskytuje vysokou stabilitu v zatáčkách a brzdný výkon na sněhu a ledu, aby si řidiči dokázali poradit i s těmi nejobtížnějšími podmínkami, které je mohou v zimě potkat. Vykazuje o 5 % lepší trakci na sněhu a stejný kilometrový výkon jako její předchůdkyně, Goodyear ULTRA GRIP WTS. Kromě toho ovšem nabízí o 30 % lepší přilnavost než její předchůdkyně, i když je už z poloviny opotřebovaná. Nová ULTRA GRIP MAX S poskytuje ve srovnání s celoroční nákladní pneumatikou KMAX S trakci lepší o 23 % .

Tvarové optimalizace drážek s cílem zajištění optimálního rozložení tlaku Goodyear dosáhl využitím počítačového modelu. Další počítačem řízená optimalizace geometrie výztuh segmentů běhounu přinesla zlepšené chování v zatáčkách a pocit optimální ovladatelnosti. Výrobce dále využil technologii hluboce skládaných hran, aby zajistil vysokou úroveň brzdného výkonu a trakce na sněhu během celého života pneumatiky. Dodatečné zlepšení brzdných vlastností a trakce na sněhu přineslo využití ostrých hran obvodových dezénových drážek. Rozteč segmentů běhounu, jejich tuhost, přilnavost a geometrii Goodyear rovněž optimalizoval v zájmu maximálního možného využití v nejrůznějších zimních podmínkách a maximálního kilometrového výkonu. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozměrech 315/80R22.5 a 315/70R22.5 pro vysoké zatížení.

ULTRA GRIP MAX D – dostatečná trakce na sněhu i při polovičním opotřebení

Hlavní výhodou nové ULTRA GRIP MAX D na hnanou nápravu je to, že si udržuje velmi vysoký trakční výkon na sněhu i při opotřebování. Ve srovnání s 315/80R22.5 ULTRA GRIP WTD je její trakce na sněhu o 40 % lepší i při opotřebování dezénu o 50 %. Nová pneumatika poskytuje i o 11 % lepší trakci než celoroční nákladní KMAX D, která je označena symbolem 3PMSF. Nový tvar dezénových drážek přispívá k dlouhodobému vynikajícímu trakčnímu výkonu, který se udržuje až do konce životnosti pneumatiky. Díky kombinaci s hlubokými hranami se tak ULTRA GRIP MAX D kvalifikuje na udělení symbolu 3PMSF i při zvýšení celkového kilometrového výkonu o 15 %, které má pozitivní dopad na provozní náklady na ujetý kilometr.

Stejně jako v případě verze pro řízenou nápravu přineslo využití počítačového modelu tvarovou optimalizaci drážek s cílem zajištění optimálního rozložení tlaku. Nová geometrie výztuh segmentů běhounu zajistila lepší chování v zatáčkách a stejnoměrnou tuhost. Výsledkem směrového dezénu ve tvaru písmene V nové ULTRA GRIP MAX D je redukce hlučnosti a lepší trakce. Počet hran v zájmu dalšího zlepšení trakce a přilnavosti zvyšuje inovativní technologie spodních kuželovitých záběrových výlisků. Stejně jako u verze pro řízenou nápravu, zajišťují lepší brzdnou charakteristiku také ostré hrany obvodových dezénových drážek. Vysoká výkonnost na sněhu a vysoký kilometrový výkon jsou dány i optimalizací rozteče, tuhosti, přilnavosti a šířky žeber. Nová ULTRA GRIP MAX S je na trhu v rozměrech 315/80R22.5 a 315/70R22.5.

ULTRA GRIP MAX T – Vynikající směrová stabilita a přilnavost na sněhu

Nová pneumatika pro přívěsná vozidla ULTRA GRIP MAX T nabízí excelentní směrovou stabilitu a přilnavost na sněhu, které společně dovolují zvládnout i ty nejtěžší zimní podmínky. Je ideální volbou pro vozové parky, které hledají optimální řešení provozu přívěsných vozidel v zimním období. Hlavními konstrukčními prvky nové ULTRA GRIP MAX T jsou robustní ramenové bloky dezénu, pět vlnitých podélných drážek po celém obvodu a vysoký počet lamel tvaru S. Na trhu jsou v rozměrech 385/55R22:5 a 385/65R22.5.

Kompletní sortiment protektorů

Současně s uvedením nové řady zimních pneumatik ULTRA GRIP MAX Goodyear na trh zavádí rovněž plný sortiment protektorů. Souběžně s novou řadou nákladních zimních pneumatik tak budou pro dopravce k dispozici jak prémiové TreadMax ULTRA GRIP MAX D pro protektorování za tepla, tak i ULTRA GRIP MAX D UniTac pro protektorování za studena.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 69 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky programu Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovaných služeb ve svém oboru.

Více informací na:

http://www.goodyear.cz

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...