Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, vydala obsáhlou analýzu logistiky v omnikanálovém obchodním modelu

Na přípravě studie se podílela společnost IDC Manufacturing Insights, která se zabývá analýzou dat.

1nzdhlrega570

Publikace –DHL Omni-Channel Logistics Trend Report (Zpráva DHL o trendech v omnikanálové logistice)

– ukazuje, že logistický průmysl bude hrát významnou roli v přechodu na omnikanálový obchodní model.

Stále více se ukazuje, že tradiční přístupy založené na jednom obchodním kanálu v současnosti

– již nedrží krok s očekáváními moderních spotřebitelů, kteří chtějí nakupovat a dostávat zboží kdykoli a kdekoli. Na základě toho vznikl nový omnikanálový přístup, v němž jsou všechny prodejní kanály – kamenný, internetový a mobilní obchod – sloučeny do jednoho, v němž jsou organizovány souvislé toky zboží.

„Během následujících tří let bude mít většina světové populace (90 procent) rychlé mobilní připojení k internetu. V současnosti řada z nás vyhledává a nakupuje online. Přibližně 70 až 80 procent spotřebitelů v USA již nyní používá více kanálů, než se rozhodne o koupi. Očekáváme, že tento ukazatel celosvětově poroste na většině trhů,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident zodpovědný za strategii, marketing a inovace v divizi DHL Customer Solutions and Innovation.

Zatímco omnikanálová transformace již probíhá

– není podle nové zprávy DHL většina společností na omnikanálový model ještě připravena. Tyto společnosti setrvávají u přístupů založených na jednom obchodním kanálu, který nemůže vycházet vstříc novým požadavkům zákazníků. Heutger k tomu dodává: „Spotřebitelé očekávají, že budou mít kdykoli volný přístup k informacím, kratší lhůty dodání a individualizovaný způsob nakupování. Společnosti nemohou tato čekávání naplnit pomocí tradičního přístupu založeného na jednom obchodním kanálu. Pro budoucí úspěch je zapotřebí omnikanálová strategie.“

Mezi těmito přístupy je zřetelný rozdíl. Multikanálový maloobchodní prodej se snaží optimalizovat zkušenosti spotřebitelů v každém samostatném obchodním kanálu, zatímco omnikanálový přístup je holistický, kanálově agnostický, se zaměřením na zákazníka.

Omnikanálová strategie pro konkurenční výhodu

Zpráva upozorňuje, že společnosti, které zvládnou omnikanálový prodej, získají významnou konkurenční výhodu. Navzdory složitosti koordinace a integrace všech prodejních kanálů a investicím potřebným k naplňování přání zákazníků napříč kanály hlásí maloobchodníci, kteří již přijali tuto strategii, výrazný nárůst počtu zákazníků, jejich zvýšenou loajalitu, vyšší ziskovost a kratší dobu obratu zásob.

Zpráva také zdůrazňuje, že dodavatelský řetězec a logistika jsou hlavními faktory úspěchu při omnikanálovém obchodování a naplňování příslibů zákazníkům. Zatímco společnosti transformují své struktury, procesy a systémy IT, aby podporovaly omnikanálovou strategii, mohou poskytovatelé logistických služeb usnadnit realizaci různých možností pro individualizované a rychlé vyřizování objednávek, čímž se otvírají brány k novým úrovním provozní efektivity a spokojenosti zákazníků.

Omnikanálová strategie začíná investicí do systémů

– které poskytují kompletní přehled o zásobách napříč všemi kanály. Pro aktivní, předvídavé rozhodování v oblasti vyřizování objednávek jsou nezbytné vyspělé analytické funkce. Flexibilní logistické sítě a služby přitom zajišťují nepřerušovaný tok produktů mezi dodavatelskými řetězci internetových obchodů a skladovými provozy.

Fyzická aktiva, včetně skladů a obchodů, budou i nadále významná, ale jejich role se změní. Sklady převezmou více aktivit směřujících k přímému vyřízení objednávky zákazníka a obchody rozvinou nabídku mikroskladovacích služeb, aby bylo možné flexibilní vyřizování objednávek napříč kanály. Poslední fáze procesu dodání zboží koncovému spotřebiteli je pro omnikanálovou strategii také důležitá, protože poskytuje příležitosti k dosahování ještě pozitivnějších zkušeností zákazníka a ke snižování nákladů na dodání zboží.

Investice do omnikanálového řešení může být pro malé, místní maloobchodníky finančně nedosažitelná. Ale města a poskytovatelé logistických služeb mohou spolupracovat a poskytovat přístup ke sdíleným platformám. Zpráva uvádí příklad případové studie projektu Online City Wuppertal.

Omnikanálové trendy v asijsko-pacifickém regionu

Asijsko-pacifický region je největším a nejrychleji rostoucím regionem na světě z hlediska obchodních vztahů mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky (B2C), zároveň však chybí intenzivnější výzkum omnikanálových trendů v Asii. Zpráva přináší nejdůležitější poznatky z rozsáhlého výzkumu, který uspořádaly společnosti DHL a IDC mezi 56 společnostmi v tomto regionu. Z průzkumu vyplynulo, že rychlost dodání je pro asijské spotřebitele důležitější než flexibilita, že nejrychlejší růst se v následujících dvou až pěti letech uskuteční pravděpodobně v oblasti internetového obchodu a že společnosti napříč Asií budou s největší pravděpodobností investovat do prediktivní logistiky, automatizace distribučních center, nakupování založeného na mobilitě, modelů „klikni a vyzvedni si“, digitalizace obchodů a dodání zboží ve stejný den.

Zpráva také upozorňuje na velké rozdíly v připravenosti na omnikanálové řešení a ve zralosti trhu napříč Asií. Mei Yee Pang, viceprezidentka Asijsko-pacifického inovačního centra DHL, k tomu říká: „Naše role v Inovačním centru DHL je pomáhat obchodům rozpoznávat tuto diverzitu, zavádět do praxe nejlepší možné metody a inovovat pro zajištění obchodního růstu v regionu.“

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Přes 325 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě spojuje bezpečně a spolehlivě lidi i byznysy, což umožňuje globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující elektronické obchodování, technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2014 více než 56 miliard EUR.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Ford Motor Company představuje na autosalonu 2018 North American International Auto Show (NAIAS) v Detroitu třetí generaci limitované série Mustangu Bullitt™*

Společnost Ford Motor Company...

Novinka připomíná padesáté výročí kultovního snímku „Bullittův případ“ se Stevem McQueenem v hlavní roli. Další detroitskou premiérou značky Ford je nový Edge ST – první SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vkročil na jeden z největších trhů sdílené taxislužby

Hyundai vkročil na jeden z největších...

Automobilka Hyundai oznámila uzavření strategického partnerství se společností Grab, předním poskytovatelem dopravních a logistických služeb v jihovýchodní Asii. Partnerství má pomoci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v nové podobě (velmi podrobná vyčerpávající informace, ale tento model si to opravdu zaslouží ! ! ! )

Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v...

Nový Mercedes-Benz třídy G se představuje v nejlepší formě. Nastupující nejnovější verze legendárního terénního vozidla – přesvědčí v terénu i na silnici, za všech provozních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru UYUNI – TUPIZA opět vítězně

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru...

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě  maratonské etapč s dalším umístěním na 1. a 2. místě a je v čele Rallye Dakar. Ve druhé části maratonské etapy letošní Rallye Dakar – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již dnes v pondělí 15. ledna a potrvá celý týden až do neděle 21.ledna

Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již...

Značka Peugeot v ČR pravidelně zahajuje nový rok akcí „7 dní Peugeot“. Letošní prodejní žně připadnou na lednový týden od 15. do 21.1. – a opět přinesou bohatě vybavené vozy za...