Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, vydala obsáhlou analýzu logistiky v omnikanálovém obchodním modelu

Na přípravě studie se podílela společnost IDC Manufacturing Insights, která se zabývá analýzou dat.

1nzdhlrega570

Publikace –DHL Omni-Channel Logistics Trend Report (Zpráva DHL o trendech v omnikanálové logistice)

– ukazuje, že logistický průmysl bude hrát významnou roli v přechodu na omnikanálový obchodní model.

Stále více se ukazuje, že tradiční přístupy založené na jednom obchodním kanálu v současnosti

– již nedrží krok s očekáváními moderních spotřebitelů, kteří chtějí nakupovat a dostávat zboží kdykoli a kdekoli. Na základě toho vznikl nový omnikanálový přístup, v němž jsou všechny prodejní kanály – kamenný, internetový a mobilní obchod – sloučeny do jednoho, v němž jsou organizovány souvislé toky zboží.

„Během následujících tří let bude mít většina světové populace (90 procent) rychlé mobilní připojení k internetu. V současnosti řada z nás vyhledává a nakupuje online. Přibližně 70 až 80 procent spotřebitelů v USA již nyní používá více kanálů, než se rozhodne o koupi. Očekáváme, že tento ukazatel celosvětově poroste na většině trhů,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident zodpovědný za strategii, marketing a inovace v divizi DHL Customer Solutions and Innovation.

Zatímco omnikanálová transformace již probíhá

– není podle nové zprávy DHL většina společností na omnikanálový model ještě připravena. Tyto společnosti setrvávají u přístupů založených na jednom obchodním kanálu, který nemůže vycházet vstříc novým požadavkům zákazníků. Heutger k tomu dodává: „Spotřebitelé očekávají, že budou mít kdykoli volný přístup k informacím, kratší lhůty dodání a individualizovaný způsob nakupování. Společnosti nemohou tato čekávání naplnit pomocí tradičního přístupu založeného na jednom obchodním kanálu. Pro budoucí úspěch je zapotřebí omnikanálová strategie.“

Mezi těmito přístupy je zřetelný rozdíl. Multikanálový maloobchodní prodej se snaží optimalizovat zkušenosti spotřebitelů v každém samostatném obchodním kanálu, zatímco omnikanálový přístup je holistický, kanálově agnostický, se zaměřením na zákazníka.

Omnikanálová strategie pro konkurenční výhodu

Zpráva upozorňuje, že společnosti, které zvládnou omnikanálový prodej, získají významnou konkurenční výhodu. Navzdory složitosti koordinace a integrace všech prodejních kanálů a investicím potřebným k naplňování přání zákazníků napříč kanály hlásí maloobchodníci, kteří již přijali tuto strategii, výrazný nárůst počtu zákazníků, jejich zvýšenou loajalitu, vyšší ziskovost a kratší dobu obratu zásob.

Zpráva také zdůrazňuje, že dodavatelský řetězec a logistika jsou hlavními faktory úspěchu při omnikanálovém obchodování a naplňování příslibů zákazníkům. Zatímco společnosti transformují své struktury, procesy a systémy IT, aby podporovaly omnikanálovou strategii, mohou poskytovatelé logistických služeb usnadnit realizaci různých možností pro individualizované a rychlé vyřizování objednávek, čímž se otvírají brány k novým úrovním provozní efektivity a spokojenosti zákazníků.

Omnikanálová strategie začíná investicí do systémů

– které poskytují kompletní přehled o zásobách napříč všemi kanály. Pro aktivní, předvídavé rozhodování v oblasti vyřizování objednávek jsou nezbytné vyspělé analytické funkce. Flexibilní logistické sítě a služby přitom zajišťují nepřerušovaný tok produktů mezi dodavatelskými řetězci internetových obchodů a skladovými provozy.

Fyzická aktiva, včetně skladů a obchodů, budou i nadále významná, ale jejich role se změní. Sklady převezmou více aktivit směřujících k přímému vyřízení objednávky zákazníka a obchody rozvinou nabídku mikroskladovacích služeb, aby bylo možné flexibilní vyřizování objednávek napříč kanály. Poslední fáze procesu dodání zboží koncovému spotřebiteli je pro omnikanálovou strategii také důležitá, protože poskytuje příležitosti k dosahování ještě pozitivnějších zkušeností zákazníka a ke snižování nákladů na dodání zboží.

Investice do omnikanálového řešení může být pro malé, místní maloobchodníky finančně nedosažitelná. Ale města a poskytovatelé logistických služeb mohou spolupracovat a poskytovat přístup ke sdíleným platformám. Zpráva uvádí příklad případové studie projektu Online City Wuppertal.

Omnikanálové trendy v asijsko-pacifickém regionu

Asijsko-pacifický region je největším a nejrychleji rostoucím regionem na světě z hlediska obchodních vztahů mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky (B2C), zároveň však chybí intenzivnější výzkum omnikanálových trendů v Asii. Zpráva přináší nejdůležitější poznatky z rozsáhlého výzkumu, který uspořádaly společnosti DHL a IDC mezi 56 společnostmi v tomto regionu. Z průzkumu vyplynulo, že rychlost dodání je pro asijské spotřebitele důležitější než flexibilita, že nejrychlejší růst se v následujících dvou až pěti letech uskuteční pravděpodobně v oblasti internetového obchodu a že společnosti napříč Asií budou s největší pravděpodobností investovat do prediktivní logistiky, automatizace distribučních center, nakupování založeného na mobilitě, modelů „klikni a vyzvedni si“, digitalizace obchodů a dodání zboží ve stejný den.

Zpráva také upozorňuje na velké rozdíly v připravenosti na omnikanálové řešení a ve zralosti trhu napříč Asií. Mei Yee Pang, viceprezidentka Asijsko-pacifického inovačního centra DHL, k tomu říká: „Naše role v Inovačním centru DHL je pomáhat obchodům rozpoznávat tuto diverzitu, zavádět do praxe nejlepší možné metody a inovovat pro zajištění obchodního růstu v regionu.“

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Přes 325 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě spojuje bezpečně a spolehlivě lidi i byznysy, což umožňuje globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující elektronické obchodování, technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2014 více než 56 miliard EUR.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace modelu Hyundai i30 kombi v prodeji na českém trhu

Nová generace modelu Hyundai i30 kombi v...

Nový Hyundai i30 kombi míří k českým prodejcům a zákazníci už mají možnost jej objednávat. Bestseler značky na českém trhu charakterizuje – nadčasový design, elegance a praktičnost....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost byl již pošesté za sebou vyhlášen „nejlepším motorem do jednoho litru“ v rámci hlasování odborných novinářů International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku)

Zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost byl...

Kompaktní a výkonný tříválec tak zůstává ve své kategorii neporažen již od roku 2012. Porota vyzdvihla kombinaci výkonu, hospodárnosti a technické vyspělosti této pohonné jednotky Agregát...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Již od 1.července bude značka Peugeot v ČR přijímat objednávky na NOVÝ PEUGEOT 308 ve všech verzích – hatchback, SW, GT i GTi (velmi podrobná informace)

Již od 1.července bude značka Peugeot v...

Součástí modernizace jsou i – nový motor 1.5 BlueHDi 130 k a nová automatická převodovka EAT8 (ty budou k dispozici až později – předpokládá se na podzim 2017).  Nový Peugeot 308...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První vozy Hyundai Tucson odjíždějí k českým revírníkům

První vozy Hyundai Tucson odjíždějí k...

První vozy Hyundai Tucson určené pro společnost Lesy ČR míří ke svým novým majitelům.  Na fotografii Byung Kwon Sir – prezident HMCZ a Vladimír Vošický – generální ředitel HMCZ Na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhý elektrický vůz míří do výrobní sítě Audi

Druhý elektrický vůz míří do...

Audi rozšíří své produktové portfolio o nový model e-tron. V roce 2019 bude spuštěna výroba modelu Audi e-tron Sportback v belgickém Bruselu Tento výrobní závod tak bude zajišťovat produkci...