Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, vydala obsáhlou analýzu logistiky v omnikanálovém obchodním modelu

Na přípravě studie se podílela společnost IDC Manufacturing Insights, která se zabývá analýzou dat.

1nzdhlrega570

Publikace –DHL Omni-Channel Logistics Trend Report (Zpráva DHL o trendech v omnikanálové logistice)

– ukazuje, že logistický průmysl bude hrát významnou roli v přechodu na omnikanálový obchodní model.

Stále více se ukazuje, že tradiční přístupy založené na jednom obchodním kanálu v současnosti

– již nedrží krok s očekáváními moderních spotřebitelů, kteří chtějí nakupovat a dostávat zboží kdykoli a kdekoli. Na základě toho vznikl nový omnikanálový přístup, v němž jsou všechny prodejní kanály – kamenný, internetový a mobilní obchod – sloučeny do jednoho, v němž jsou organizovány souvislé toky zboží.

„Během následujících tří let bude mít většina světové populace (90 procent) rychlé mobilní připojení k internetu. V současnosti řada z nás vyhledává a nakupuje online. Přibližně 70 až 80 procent spotřebitelů v USA již nyní používá více kanálů, než se rozhodne o koupi. Očekáváme, že tento ukazatel celosvětově poroste na většině trhů,“ vysvětluje Matthias Heutger, viceprezident zodpovědný za strategii, marketing a inovace v divizi DHL Customer Solutions and Innovation.

Zatímco omnikanálová transformace již probíhá

– není podle nové zprávy DHL většina společností na omnikanálový model ještě připravena. Tyto společnosti setrvávají u přístupů založených na jednom obchodním kanálu, který nemůže vycházet vstříc novým požadavkům zákazníků. Heutger k tomu dodává: „Spotřebitelé očekávají, že budou mít kdykoli volný přístup k informacím, kratší lhůty dodání a individualizovaný způsob nakupování. Společnosti nemohou tato čekávání naplnit pomocí tradičního přístupu založeného na jednom obchodním kanálu. Pro budoucí úspěch je zapotřebí omnikanálová strategie.“

Mezi těmito přístupy je zřetelný rozdíl. Multikanálový maloobchodní prodej se snaží optimalizovat zkušenosti spotřebitelů v každém samostatném obchodním kanálu, zatímco omnikanálový přístup je holistický, kanálově agnostický, se zaměřením na zákazníka.

Omnikanálová strategie pro konkurenční výhodu

Zpráva upozorňuje, že společnosti, které zvládnou omnikanálový prodej, získají významnou konkurenční výhodu. Navzdory složitosti koordinace a integrace všech prodejních kanálů a investicím potřebným k naplňování přání zákazníků napříč kanály hlásí maloobchodníci, kteří již přijali tuto strategii, výrazný nárůst počtu zákazníků, jejich zvýšenou loajalitu, vyšší ziskovost a kratší dobu obratu zásob.

Zpráva také zdůrazňuje, že dodavatelský řetězec a logistika jsou hlavními faktory úspěchu při omnikanálovém obchodování a naplňování příslibů zákazníkům. Zatímco společnosti transformují své struktury, procesy a systémy IT, aby podporovaly omnikanálovou strategii, mohou poskytovatelé logistických služeb usnadnit realizaci různých možností pro individualizované a rychlé vyřizování objednávek, čímž se otvírají brány k novým úrovním provozní efektivity a spokojenosti zákazníků.

Omnikanálová strategie začíná investicí do systémů

– které poskytují kompletní přehled o zásobách napříč všemi kanály. Pro aktivní, předvídavé rozhodování v oblasti vyřizování objednávek jsou nezbytné vyspělé analytické funkce. Flexibilní logistické sítě a služby přitom zajišťují nepřerušovaný tok produktů mezi dodavatelskými řetězci internetových obchodů a skladovými provozy.

Fyzická aktiva, včetně skladů a obchodů, budou i nadále významná, ale jejich role se změní. Sklady převezmou více aktivit směřujících k přímému vyřízení objednávky zákazníka a obchody rozvinou nabídku mikroskladovacích služeb, aby bylo možné flexibilní vyřizování objednávek napříč kanály. Poslední fáze procesu dodání zboží koncovému spotřebiteli je pro omnikanálovou strategii také důležitá, protože poskytuje příležitosti k dosahování ještě pozitivnějších zkušeností zákazníka a ke snižování nákladů na dodání zboží.

Investice do omnikanálového řešení může být pro malé, místní maloobchodníky finančně nedosažitelná. Ale města a poskytovatelé logistických služeb mohou spolupracovat a poskytovat přístup ke sdíleným platformám. Zpráva uvádí příklad případové studie projektu Online City Wuppertal.

Omnikanálové trendy v asijsko-pacifickém regionu

Asijsko-pacifický region je největším a nejrychleji rostoucím regionem na světě z hlediska obchodních vztahů mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky (B2C), zároveň však chybí intenzivnější výzkum omnikanálových trendů v Asii. Zpráva přináší nejdůležitější poznatky z rozsáhlého výzkumu, který uspořádaly společnosti DHL a IDC mezi 56 společnostmi v tomto regionu. Z průzkumu vyplynulo, že rychlost dodání je pro asijské spotřebitele důležitější než flexibilita, že nejrychlejší růst se v následujících dvou až pěti letech uskuteční pravděpodobně v oblasti internetového obchodu a že společnosti napříč Asií budou s největší pravděpodobností investovat do prediktivní logistiky, automatizace distribučních center, nakupování založeného na mobilitě, modelů „klikni a vyzvedni si“, digitalizace obchodů a dodání zboží ve stejný den.

Zpráva také upozorňuje na velké rozdíly v připravenosti na omnikanálové řešení a ve zralosti trhu napříč Asií. Mei Yee Pang, viceprezidentka Asijsko-pacifického inovačního centra DHL, k tomu říká: „Naše role v Inovačním centru DHL je pomáhat obchodům rozpoznávat tuto diverzitu, zavádět do praxe nejlepší možné metody a inovovat pro zajištění obchodního růstu v regionu.“

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Přes 325 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě spojuje bezpečně a spolehlivě lidi i byznysy, což umožňuje globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující elektronické obchodování, technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2014 více než 56 miliard EUR.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision dynamics, BMW M5, BMW i3, MINI Countryman hybrid – Frankfurt 2017

VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky BMW přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat Ibiza TGI – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SEAT přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Hyundai Kona v prodeji na českém trhu: s limitovanou akční nabídkou Best of KONA s bohatou výbavou s motorem T-GDI 120 o výkonu 88 kW s manuální šestistupňovou převodovkou za 459 990 korun

Nový model Hyundai Kona v prodeji na...

Dlouho očekávaná novinka od Hyundai vstupuje na český trh. Zcela nový model Kona rozšiřuje nabídku automobilky v segmentu SUV Navazuje na skvělou pověst automobilů této kategorie od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KIA MOTORS CZECH zahájí na českém trhu 1.listopadu prodej své nové vlajkové lodi, dlouho očekávaného fastbacku Kia Stinger

KIA MOTORS CZECH zahájí na českém trhu...

Ryzí Gran Turismo s pohonem zadních nebo všech kol je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem v historii značky Kia. Kia Stinger sebevědomě vstupuje do prémiového segmentu ovládaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Po velice úspěšné předprodejní fázi zahájila včera ŠKODA AUTO  prodej nového SUV ŠKODA KAROQ

Po velice úspěšné předprodejní fázi...

Zákazníci mohou nový model osobně poznat prostřednictvím testovacích jízd u všech 184 autorizovaných prodejních partnerů značky v České republice. Zároveň mohou zájemci vyzkoušet řadu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi sezonní servis: profesionální servisní služby, originální díly a originální příslušenství

Audi sezonní servis: profesionální...

Audi Service zve společně s Ondřejem Bankem, členem Audi Ski Teamu a tváří sezonní servisní kampaně, majitele zánovních i starších vozů Audi do autorizovaných servisů Audi. Od začátku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Service spouští s přicházejícím chladným počasím zimní servisní kampaň, která potrvá až do konce letošního roku

SEAT Service spouští s přicházejícím...

Majitelé vozů SEAT tak mohou za velmi výhodných podmínek svěřit autorizovanému servisu SEAT kompletní přípravu vozidla na provoz v náročných podmínkách nejchladnější části roku. Jan...