Scania XPI – vstřikovací systém budoucnosti

Scania chce již nyní obstát před přísnými ekologickými normami Evropské unie

Společnost Scania vyvíjí ve spolupráci s americkým výrobcem pohonných jednotek, firmou Cummins, nový vysokotlaký vstřikovací systém Scania XPI (Extra High-Pressure Injection). Díky tomuto systému budou vznětové motory schopné plnit budoucí zpřísněná emisní kritéria. Systém Scania XPI umožní snížit provozní náklady a zlepší jízdní vlastnosti, současně budou motory ekologičtější a výkonnější.


Úspěšná spolupráce s firmou Cummins na vývoji a výrobě současného systému vysokotlakého vstřikování Scania HPI, podpořila nový dlouhodobý projekt zaměřený na další zdokonalení technologie common-rail.


V budoucnosti se základním kritériem dopravního systému stane výkonnost a dopad na životní prostředí. Výhoda vznětového motoru spočívá v tom, že jeho účinnost se dá stále zvyšovat. I po sto letech vývoje disponuje stále obrovským nevyužitým potenciálem. S technologií common-rail může Scania zdokonalovat současný dieselový agregát a jeho spalovací proces minimálně do roku 2010.


Pro splnění limitů budoucí emisní normy Euro 4 začala Scania používat technologie recirkulace výfukových plynů (EGR) a selektivní katalytická redukce (SCR). Tato strategie umožňuje vytvářet specifická řešení v závislosti na konkrétních podmínkách a způsobech využití. Soustavný vývoj technologie spalování umožní firmě Scania nabídnout motory vyhovující emisní normě Euro 4 se spotřebou ekvivalentní motorům Euro 3.


Vysokotlaké vstřikovací systémy jako např. Scania HPI úspěšně splňují současné emisní normy. Snížit emise pod úroveň normy Euro 5 však bude vyžadovat ještě vyšší vstřikovací tlaky. Toho bude dosaženo právě díky novému systému Scania XPI a kombinací technologií EGR a SCR.


Tou dobou budou emise vznětových motorů již na tak nízké úrovni (tedy aspoň v případě těch složek spalin, které jsou nám dnes známy), že se do popředí zájmu dostanou jiné otázky. Zvýšený důraz se bude klást na problematiku emisí oxidů uhlíku a skleníkového efektu. Mimoto zmenšující se zásoby ropy přinutí výrobce vyvíjet spalovací motory, které budou co nejúspornější.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pět hvězd pro Audi Q3 v testech Euro NCAP

Pět hvězd pro Audi Q3 v testech Euro NCAP

Bravurní výsledky kompaktního rodinného SUV v důležitých testech bezpečnosti Výbava zahrnuje moderní asistenční systémy, mnohé z nich sériově Velmi odolný skelet prostoru pro cestující...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volva S60 a V60 si v testech bezpečnosti  Euro NCAP vysloužila pětihvězdičková hodnocení

Volva S60 a V60 si v testech bezpečnosti ...

Nová Volva – sedan S60 a kombi V60 – si v testech bezpečnosti Euro NCAP 2018 vysloužila maximální hodnocení pěti hvězd. Tím pokračují v úspěšné pětihvězdičkové linii modelů Volvo....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace Group s novými personálními posilami

Auto Palace Group s novými personálními...

Dealerská skupina Auto Palace nadále výrazně posiluje v personální oblasti. Do nově zřízené pozice On-line Sales Manager jmenovalo vedení skupiny Filipa Toužimského a řízení fleetového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu ŠKODA SCALA v Tel Avivu ve fotografiích

Světová premiéra modelu ŠKODA SCALA v...

Nový kompaktní model značky ŠKODA vyjíždí poprvé na scénu Premiéra ve startupové metropoli na pobřeží Středozemního moře za účasti zhruba 400 hostů z celého světa Další velký krok ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ostrý Hyundai i30 Fastback N vstupuje na český trh

Ostrý Hyundai i30 Fastback N vstupuje na...

Hyundai Motor Czech odstartoval prodej druhého vysokovýkonného modelu divize N. Zcela nový i30 Fastback N, který se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku, kombinuje sofistikovaný a elegantní...