Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2

Během své bohaté historie nabídl Peugeot svým zákazníkům již několikrát potěšení z otevřeného prostoru a výhledu na slunce i hvězdné nebe.

Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2
Podrobně o Peugeotu 207 Coupé Cabriolet 2+2

V rámci oblíbené dvojkové řady si tak mohli toto vzdušné řešení s odkrytou střechou dopřát příznivci modelů Peugeot 201, 202, 203, 204, 205.

Již ve 30. letech minulého století umožnil Peugeot v roli průkopníka několika privilegovaným zažít s modely 401 a 601 jedinečnost konceptu kupé kabriolet. Vrcholem své doby v tomto směru se pak stal legendární 402 « Eclipse », jehož inovativní princip se navždy zapsal do genotypu značky.

Na konci roku 2000 plní vůz 206 CC slib představený s koncepčním vozem 20( z roku 1998 a nabízí svým majitelům dvojí automobilové potěšení v jednom a za dosažitelnou cenu:

  • 100 % kabriolet a umění žít ve spojení s okolním prostředím,
  • 100 % kupé, symbol dynamiky a komfortu … a garanci pevné střechy pro všechna období roku.

Toto z technického, konstrukčního i ekonomického hlediska jedinečné dílo doslova nabouralo trh vozů  pro potěšení , v němž modely kupé kabriolet tvoří velice dynamickou část – v období od roku 2000 do 2005 vzrostl evropský trh verzí CC devětkrát a blíží se 150 000 prodaným vozům. Značka Peugeot posiluje své trumfy a s více než 500 000 vyrobenými exempláři  potvrzuje úspěch verzí s dvojí karosářskou konfigurací:

Peugeot 206 CC s architekturou 2+2 obohatil  B segment v roce 2000. Přes 360 000 vyrobených kusů vyneslo model 206 CC na pozici nejprodávanějšího vozu typu kupé kabriolet na světě.

V kategorii  M1 přesvědčil od roku 2003 model 307 CC svou elegancí a čtyřmi plnohodnotnými místy již 150 000 zákazníků.

Peugeot 207 CC je krásným zosobněním hodnot značky Peugeot. Své základy čerpá u klasické verze 207 a přidává kvality založené na bohatém know-how, které jsou v této kategorii vozů kupé kabriolet spíše výjimečné a model 207 CC od ostatních odlišují:

  • vyvážený a ušlechtilý styl;
  • vysokou míru zajištění pasivní bezpečnosti, pevnost struktury karoserie a komfort;
  • dynamický charakter spojený se spolehlivým a účinným jízdním projevem
  • příslib potěšení, které si plně vychutnají všichni na palubě vozu…

Verze 207 CC sdílí s hatchbackem vybaveným sportovním nárazníkem vyvážené rozměry:

  • délku 404 cm
  • rozvor 254 cm
  • šířku 175 cm

ale výrazně se liší výškou karoserie sníženou na 140 cm.

Použitá architektura modelu 207 CC 2 + 2 zajišťuje:

  • – ušlechtilý a elegantní charakter jak ve verzi kupé, tak i kabriolet. Stěžejním prvkem je plně automatická pevná skládací střecha, která se skládá do zavazadlového prostoru.
  • – výborný komfort a boční vedení cestujícím na předních sedadlech;
  • – dvě dodatečná sedadla vzadu;
  • – mimořádnou úroveň zajištění pasivní bezpečnosti;
  • – řešení zadní části, které nabízí praktický zavazadlový prostor s rezervním kolem na dojetí.

Kompaktní a mohutná silueta 207 CC, vytvářená s citem a zaujetím v návrhářském středisku Design Peugeot, vyzařuje v konfiguraci kupé i kabriolet svou přirozenou dynamiku.

Peugeot 207 CC přebírá velmi expresivní, sportovně laděnou přední část klasické verze hatchback 207, které specifické zakřivení čelního skla dodává osobitý vzhled. Štíhlý profil siluety kupé provokuje dynamikou svých linií, zejména modelací spodní části boků těsně před zadním kolem.

Decentní mohutnost zadní části diskrétně naznačuje příslušnost vozu k modelové řadě hatchback 207, od které přebírá zadní světla a nárazník. Oproti tomu velkorysé zadní okno se svažuje až k víku zavazadlového prostoru a je rámováno dekorační lištou z leštěného kovu, která zadní část celkově opticky odlehčuje.

V konfiguraci kabriolet dynamicky nabíhá impulzivní boční linie, aby byla následně přerušena a nechala kabinu splynout s vnějším prostorem. Z vnitřního prostoru vystupují pouze opěrky hlavy a hlavně chromované výsuvné bezpečnostní oblouky na zadních místech. Temperament vozu 207 CC v konfiguraci kupé i kabriolet je definitivně parafován 16 ” nebo 17 ” hliníkovými koly (podle zvolené verze v základní výbavě nebo na přání).

Dva benzinové a jeden dieselový motor – v rámci této kategorie vozů má Peugeot 207 CC k dispozici velmi kompletní řadu pohonných jednotek. Pro francouzský trh se nabídka skládá z motorů:

  • benzinového 1.6 16V, 88 kW (120 k)
  • benzinového 1.6 THP 16V 110 kW (150 k)
  • dieselového 1.6 HDI 16V FAP 80 kW (110 k)

Všechny tři čtyřválcové motory s dvojitým vačkovým hřídelem v hlavě a šestnáctiventilovou mechanikou jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou přizpůsobenou charakteristikám každého z nich. Automatická čtyřstupňová převodovka se sekvenčním ovládáním Tiptronic System Porsche rozšiřuje nabídku a to u nového benzinového motoru 1.6 o výkonu 88 kW.

Benzinový motor 1.6 16V o výkonu 88 kW je druhým motorem, který byl vyvinut v rámci spolupráce se skupinou BMW Group. Maximálního výkonu dosahuje při 6 000 ot/min a vyvíjí maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min. Disponibilita točivého momentu je rovnoměrně rozložena již od nízkých otáček, při 2 000 ot/min je dosaženo již 140 Nm, tedy 88 % maximální hodnoty, což zajišťuje široké rozpětí použití.

Technologická výbava motoru představuje na této úrovni modelové řady skutečnou premiéru. Vačkový hřídel je opatřen systémem VVT pro proměnné časování rozvodu a výfuku (Variable Valve Timing) a systém proměnného zdvihu sacích ventilů. Spojení uvedených systémů umožňuje zlepšit termodynamický chod tohoto benzinového motoru – znatelně snižuje spotřebu paliva a tedy i emise CO2 a zajišťuje spontánní reakci a velkou pružnost motoru.

Benzinový motor 1.6 THP 16V 110 kW který byl před několika týdny představen pod kapotou modelu 207: 1.6 THP Turbo High Pressure přinese verzi 207 CC vzhledem ke svému maximálnímu točivému momentu 240 Nm disponibilnímu od 1 400 ot/min a výkonu 110 kW při 5800 ot/min výjimečně široký záběr použití. Inovativní turbokompresor typu Twin-Scroll a systém přímého vstřikování paliva přispívají k vynikajícímu spojení výkonnosti a úspornosti.

Dieselový (kódové označení DV6TED4)

Již od okamžiku svého uvedení na trh bude mít model 207 CC k dispozici i svižný a zároveň velmi ekonomický dieselový motor 1.6 HDI 16V FAP 80 kW, který dosahuje maximálního výkonu 80 kW při 4 000 ot/min a největšího točivého momentu 240 Nm od 1750 ot/min (260 Nm s funkcí overboost). Tímto dieselovým HDI motorem s filtrem pevných částic FAP a po úspěchu verzí 307 a 206 CC HDI znovu značka Peugeot dokazuje, že spojení kabrioletu a dieselového pohonu představuje atraktivní sňatek z rozumu.

Pevná skládací střecha je dílem zkušeností a profesionálních dovedností značky Peugeot v oblasti realizace vozů typu kupé kabriolet. Celá byla navržena a vytvořena interně podle velmi přísných zadávacích podmínek z pohledu kvality a funkční mohutnosti a odolnosti.

Základem se stal díl z vozu 206 CC, kinematický mechanismus se však z pohledu komfortu užívání znatelně liší. Funkce je zcela automatická bez nutnosti jakékoliv manuální manipulace, jediným obslužným úkonem je stisknutí příslušného tlačítka po dobu přibližně 25 vteřin, během nichž po automatickém zasunutí všech čtyř oken proběhne cyklus otevření nebo uzavření střechy. Aby byla zajištěna optimální těsnost, jsou přední okna opatřena systémem ”short drop”.

Potěšení, které zažíváme při jízdě ve vozech typu kabriolet, závisí hodně na tuhosti karoserie. Z tohoto důvodu byla této důležité oblasti věnována při koncepci vozu zvýšená pozornost. Při kroutícím momentu 100 daNm aplikovaném na nápravy je hodnota deformace 1 mrd v konfiguraci kupé a 1,50 mrd u kabrioletu, což jsou parametry, které slibují výborné jízdní vlastnosti.

Technické parametry platformy 1 skupiny PSA Peugeot Citroën a pevnost struktury klasického modelu 207 poskytuje verzi CC velmi solidní základnu, která byla dále upravena s ohledem na specifika vozu typu kupé kabriolet (výztuhy skeletu a hlavně vzpěry karoserie). Provedené modifikace zvyšují vibrační komfort a posilují „bubny“ umístěné v zadních křídlech vozu.

Tuhost skeletu a karoserie umožňuje plně využít potenciál podvozkových částí a podílí se na vynikajícím jízdním projevu vozu.

Podvozkové části jsou synonymem účinnosti, využívají širokého rozchodu kol a výborných předpokladů původní verze hatchback a jsou přizpůsobeny dvěma specifickým orientacím siluety CC:

  • dynamické – verze poháněné dieselovým a novým benzinovým motorem 1.6 16V ;
  • sportovní – vyhrazeno pro vozy s benzinovým motorem 1.6 THP.

Skládají se z následujících částí:

  • přední náprava typu pseudo Mac Pherson;
  • zadní náprava s deformovatelnou příčkou s funkcí integrovaného zkrutného stabilizátoru, jehož tuhost byla přizpůsobena charakteristikám této otevřené karoserie;
  • tlumiče s nastaveným tlakem na 5 barů vpředu i vzadu;
  • kola 16 ” nebo 17 ” s pneumatikami 195/55R16, resp. 205/45R17 pro oba typy verzí;
  • výkonný elektrický posilovač řízení s parametry modifikovanými na míru každému typu verze;
  • brzdová soustava s kotouči o rozměrech 283 x 26 mm vpředu a 249 x 9 mm vzadu;
  • systém ESP (sériově nebo na přání podle zvolené verze a země určení).

Peugeot 207 CC se může pochlubit nabídkou všestranného zajištění pasivní bezpečnosti pasažérů, která zohledňuje všechny možné potenciality.

S cílem omezit na minimum následky čelního nárazu, zahrnuje skelet vozu 207 CC potřebné množství výztuh, které kompenzují absenci tzv. superstruktury. Po vzoru verze hatchback jsou výztuhy kombinovány s dvojitou absorpční zónou, která umožňuje prostřednictvím horního a dolního kanálu lépe rozložit energii nárazu. Navíc se podílí i na ochraně chodců při srážce s vozem. Aby bylo sníženo také riziko při bočním nárazu mají přední a prostřední sloupek i podélný nosík specifický profil a výztuhy, které vytváří pevný rám pro odolný dveřní díl s výztuhami v horním vlysu dílu a příčnými trubkami ve spodní části. Dveře jsou také opatřeny objemnými pohlcovači nárazu, tzv. „paddings“.

Jízdní potenciál vozu si lze bez kompromisů užít i v konfiguraci kabriolet a to díky systému ochrany cestujících v případě převrácení vozu, který je součástí základní výbavy a doplňuje komplexní bezpečnostní systém modelu 207 CC.

Skládá se z:

  • výsuvných bezpečnostních oblouků a výztuh z trubek ve sloupcích
  • Dva chromované oblouky, umístěné hned za zadními sedadly, podtrhují dynamický vzhled vozu 207 CC, ale hlavně plní funkci diskrétních ochránců cestujících na zadních sedadlech.
  • Jestliže elektronická řídící jednotka na základě informací snímače úhlu a rychlosti natočení vyhodnotí danou situaci jako kritickou, vysílá do 25 ms pyrotechnickému systému signál k uvolnění pružin, které upínají bezpečnostní oblouky. Ty se v 175 ms vysunou do výšky 200 mm.
  • Výztuhy z trubek jsou pevně ukotveny v předních sloupcích.

Prvky zádržného systému

Peugeot 207 CC je vybaven čtyřmi tříbodovými bezpečnostními pásy s navíječi a omezovači přítlaku a vizuální i zvukovou indikací nezapnutí/rozepnutí bezpečnostního pásu.

Pyrotechnický systém předních pásů se aktivuje synchronně s výsuvnými bezpečnostními oblouky.

Bezpečnost cestujících může zajišťovat celkem pět airbagů, z nichž tři jsou specifické pro tento typ vozu a pozici řízení:

  • Dva čelní autoadaptivní airbagy;
  • Dva boční airbagy typu « hlava-hrudník » zakomponované do bočnic opěradel předních sedadel;
  • Airbag sloupku řízení určený k ochraně dolních končetin řidiče.
  • Bezpečnou přepravu dětí ve voze 207 CC umožňují tříbodové úchyty Isofix na předním sedadle spolujezdce.

Verze 207 CC je vybavena sportovními předními sedadly a podle očekávání zákazníků této kategorie vozů tak může být pozice při řízení nižší než u klasické verze 207. Peugeot 207 CC nabízí v porovnání s ostatními dvoumístnými vozy plnohodnotná 2 + 2 sedadla poskytující dodatečný komfort, který tento vůz odlišuje od ostatních a rozšiřuje řady potenciálních zákazníků. Ovladače umístěné v horní části opěradel předních sedadel umožňují ideální přístup na zadní místa.

Aby požitek z jízdy vozem kabriolet mohl být maximální, je zavazadlový prostor systematicky zabezpečen permanentním uzamčením, které je navrženo natolik inteligentně, aby byla zachována praktičnost a komfort používání. Zavazadlový prostor vozu 207 CC má pravidelný geometrický tvar, je zde uloženo rezervní kolo a jeho objem 449 l v konfiguraci kupé a 187 l pod ochranný kryt prostoru pro uložení střechy u verze kabriolet.

Model 207 CC může být vybaven manuální nebo automatickou dvouzónovou klimatizací, která cestujícím na předních sedadlech umožňuje nastavit individuální teplotní podmínky. Klimatizační systém je schopen rozeznat konfiguraci kabriolet a přizpůsobit mu nastavení a řízení funkcí.

Vůz 207 CC může být vybaven integrovaným osvěžovačem vzduchu (v nabídce je celkem 7 vůní) vkusně zakomponovaným do palubní desky, jehož funkční princip byl patentován.

Model 207 CC může být vybaven následujícími prvky výbavy:

  • Audio systém RD4 RDS  s CD přehrávačem;
  • Telematický systém RT3, který zahrnuje rádio RDS, telefon GSM a GPS s barevnou multifunkční obrazovkou 7 ‘’ 16/9e. Tento systém umožňuje podle země určení bezplatné a časově neomezené tísňové volání na telefonní čísla integrovaného záchranného systému;

Je třeba připomenout, že uvedené přístroje jsou vybaveny elektrickou ochranou proti vyjmutí CD při vypnutém motoru a kontaktu … funkce nutná při konfiguraci kabriolet.

  • Systém hi-fi JBL;
  • Hands free sada Bluetooth spojená s audio systémem RD4.

Modelová řada 207 CC pro francouzský trh má tři úrovně výbavy Sport, Sport Pack a Griffe.

Barvy karoserie

Model 207 CC nabízí škálu deseti barevných odstínů karoserie, z nichž čtyři specifické odstíny zdůrazňují odlišnost a výraznou personalitu tohoto vozu.

Provedení interiérů

Dynamika vnitřního prostoru vozu 207 CC je vyjádřena výběrem materiálů, barevnými odstíny a použitím metalických dekoračních prvků, například pedálů. Čalounění může být látkové, kožené nebo celokožené.

Nabídka se skládá ze čtyřech typů provedení interiéru:

  • Palubní deska v černé kůži, čalounění sedadel černá hladká/perforovaná kůže;
  • Palubní deska v červené kůži Fusion, volant potažený dvoubarevnou červeno/černou kůží, čalounění sedadel červená perforovaná kůže Fusion a černá hladká kůže;
  • Palubní deska v hnědé kůži Alezan, volant potažený dvoubarevnou hnědo/černou kůží, čalounění sedadel hnědá hladká/perforovaná kůže Alezan;
  • Palubní deska v černé kůži, čalounění sedadel hladká/perforovaná kůže Oran.

Dva tradiční prvky příslušenství pro vozy kabriolet jsou v nabídce i pro model 207 CC: síť windstop a nosič zavazadel  véronique:

Síť windstop

Ochranná síť windstop vyvinutá pro model 207 CC zvyšuje při rychlé jízdě komfort cestujících na předních sedadlech. Omezuje nepříjemné proudění vzduchu a hluk, může zůstat nainstalovaná i v konfiguraci kupé. Skládá se ze čtyř částí a ve speciálním ochranném pouzdru se ukládá vertikálně do zavazadlového prostoru.

Nosič zavazadel

Elegantní nosič zavazadel se upevňuje na víko zavazadlového prostoru a umožňuje přepravu dodatečných zavazadel.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sébastien Loeb posílí účast značky Peugeot na MS v rallycrossu (WRX) 2018

Sébastien Loeb posílí účast značky...

Peugeot Sport, který zajistil značce Peugeot titul mistra světa v rámci týmů z roku 2015 a vicemistra z roku 2016, posiluje své zapojení do WRX. V době, kdy rallycrossová sezóna 2017 ještě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Sport se zúčastní Rally Maroko, která bude od 4. do 10. října 2017 probíhat mezi městy Fás a Erfud

Peugeot Sport se zúčastní Rally Maroko,...

Marocká rallye hraje klíčovou roli při přípravě týmu Peugeot Total na Dakar 2018. Tým Peugeot budou reprezentovat – Sébastien Loeb / Daniel Elena a Carlos Sainz / Lucas Cruz s vozy Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „Dvoukolkářský“ titul pro Mareše s Hlouškem a jejich Peugeot 208 R2

„Dvoukolkářský“ titul pro Mareše s...

Dalším skvělým vystoupením Filipa Mareše a Jana Hlouška pokračoval nejen šampionát FIA ERC Junior U27, ale také TrueCam MČR v Rally. Posádka českých reprezentantů získala –...