Peugeot na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu (2.)

Významný model Peugeotu na autosalonu ve Frankfurtu: koncepční vůz 308 SW Prolog.

Model Peugeot 308 hatchback, představený u příležitosti mezinárodní automobilové výstavy IAA ve Frankfurtu, začíná svoji prodejní kariéru. Při příležitosti tohoto automobilového svátku se částečně odhalí i další silueta programu „T7“ a to v podobě koncepčního vozu 308 SW Prolog.

Základní rysy konceptu SW se zrodily v roce 2002 s uvedením modelu 307 SW. S tímto vozem Peugeot vytvořil nový koncept automobilu, využívaný i na vozech dalších segmentů modelové řady Peugeot.

„SW“ je dnes synonymem pro vozidla Peugeot s dynamickým stylem i jízdními vlastnostmi. Zkratka SW symbolizuje praktičnost a inteligenci, odpovídající obytný prostor a objem zavazadlového prostoru a také vysokou míru variability interiéru, který se tak přizpůsobí přáním a potřebám zákazníků.

Silueta SW zavedla také do sériové výroby prosklenou panoramatickou střechu, která dodává pocit úžasného prosvětlení celého vnitřního prostoru a nebývalý výhled, obzvláště pak pro cestující na zadních sedadlech.

SW je spojením řady předností jako je radost z jízdy, pohodlí a velká přepravní kapacita.

Peugeot na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu (2.)
Peugeot na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu (2.)
Peugeot na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu (2.)

Koncept 308 SW Prolog staví na kvalitách a přednostech modelu 308 hatchback a navíc přidává svůj vlastní charakter a v definování stylu SW jde ještě dále:

  • ušlechtilý a velmi moderní styl,
  • flexibilita spojená s maximální praktičností pro budoucí uživatele,
  • vzhled  interiéru s velmi příjemnou atmosférou na palubě vozu a možnost výběru originálních a zároveň přírodních barev a materiálů, kterým bohaté osvětlení dodává vzhled vznešenosti.
  • Zkrátka, model 308 SW Prolog posouvá představy o automobilovém potěšení ještě dále

Model 308 SW Prolog s úspěchem spojuje velmi výraznou a dynamickou přední část známou z verze 308 hatchback se zadní částí vyznačující se velkou originalitou tvarů. Těží plně ze zvýšené architektury verze hatchback, zohledňuje požadované vlastnosti vozidla z hlediska objemu zavazadlového prostoru a obytného prostoru pro cestující a nabízí možnost instalace 3. řady sedadel.

Design

Od přední masky vycházejí dvě stylové linie, přes kapotu motoru navazují na sloupky karoserie a pokračují až k víku zavazadlového prostoru. Ostrý a pronikavý pohled předních dynamicky nastavitelných bi-xenonových světlometů a mřížka přední masky v hliníkové barvě jsou přímým dědictvím modelu 308 v tří nebo pětidveřovém provedení.

Při pohledu z profilu má vůz dynamiku a temperament, s kterými se v tomto segmentu setkáme zřídka a které jsou zdůrazněny ostře se svažující linií prosklených ploch. Originální tvar pevného bočního okénka tento dojem ještě umocňuje a navíc poskytuje výborný výhled cestujícím na zadních sedadlech. V celé délce vozu probíhá boční linie, která zvýrazňuje vystouplý profil zadních blatníků a je zakončena zadními světly. Ladnost a eleganci celého konceptu dotváření střešní lyžiny v barvě hliníku.

Pečlivě propracované linie zadní části jsou soustředěny kolem zaobleného monobloku zadního okna, které je protaženo hluboko do boků karoserie. Okno má originální tvar a zároveň zohledňuje objem úložného prostoru a zpětný výhled z vozu. Lze ho otevírat samostatně, nezávisle na zadním víku, čímž se velmi zjednodušuje přístup do zavazadlového prostoru ve stísněných prostorech. Ve spojení s jasně červenými zadními světly dostává tento koncepční vůz velmi výraznou a nezaměnitelnou osobitost a moderní a robustní vzhled. Zadní víko otevírá široký vstupní otvor a spolu s praktickým nízkým prahem přispívá k optimálnímu využití zavazadlového prostoru.

Exkluzivní metalický odstín barvy karoserie jedinečným způsobem zvýrazňuje všechny její propracované linie.

Vytříbený interiér

Interiér, stvořený v duchu „umění žít“, má útulnou atmosféru a vytříbený styl. Přírodní materiály a extrémně pečlivé finální zpracování připomínají umělecká díla špičkových čalouníků. Palubní deska má velmi ladné a čisté linie, převzaté z verze hatchback, a je celá provedena v hnědé kůži s perleťovým nádechem, jakou najdete i na sedadlech a výplních dveří. Tento odstín kůže ladí s ostatními ušlechtilými materiály jako len a hedvábí. Hedvábím pískové barvy jsou potaženy některé části sedadel a výplní dveří. Prosvětlení interiéru velkorysými prosklenými plochami jako je například panoramatická střecha podporuje světlost použitých materiálů a umocňuje tak zářivou dokonalost celku.

Kryty výstupů vzduchu, orámování ukazatelů na sdruženém přístroji, vnitřní kliky dveří a obvod řadící páky mají niklem stříkaný povrch a podtrhují nadčasový a velmi útulný vzhled interiéru.

K doplnění příjemné atmosféry bylo vyrobeno speciální zavazadlo s použitím materiálů shodných s čalouněním interiéru. Toto zavazadlo se dá snadno umístit mezi sedadla ve 2. řadě, kde slouží jako loketní opěrka.

Přizpůsobivost

Zvláštní pozornost byla věnována variabilitě vnitřního prostoru, aby se každé vozidlo dokázalo přizpůsobit všem potřebám svých cestujících. Zadní sedadla jsou proto samostatná, sklopná, snadno vyjímatelná a mají stejnou velikost, což umožňuje další možné kombinace. V druhé řadě tak mohou být umístěna v různých konfiguracích až 3 sedadla. Každé z těchto sedadel může být použito i ve třetí řadě, kam lze rovněž nainstalovat speciálně upravená a maximálně praktická přídavná sedadla a ve voze tak může cestovat až 7 osob. Přední sedadlo spolujezdce má navíc sklopné opěradlo a v případě potřeby tak vzniká prostor pro náklad přesahující 3 metry.

Rozměry (v mm)

Délka 4500
Šířka v úrovni bočních ochranných lišt 1815
Rozvor 2708
Výška 1560
Přední převis 926
Zadní převis 866

Koncept 308 SW Prolog je vybaven motorem 2.0 HDI FAP s výkonem 100 kW (136 k) a aditivním filtrem pevných částic FAP. Výkonnost motoru je základem vysokého jízdního komfortu, bezpečné a jisté jízdy. V souladu s filosofií celého vozidla umožňuje technologie HDI FAP snížit emise CO2, odstranit z výfukových plynů nespálené částice a maximálně tak chránit životní prostředí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Na BARTH Day 11.listopadu dorazí...

Velké lákadlo si připravili organizátoři BARTH Day, který se koná 11. listopadu na pardubickém zimním stadionu. Kromě stovky vystavených vozů různých značek – bude k vidění také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Peugeot Total dokončil poslední přípravný test, „Dream team“ a je připraven na Dakar 2018

Tým Peugeot Total dokončil poslední...

Team Peugeot Total, který v lednu získal tři první místa v Dakaru 2017, dokončil sedmé a závěrečné testy v Maroku a je připraven na příští ročník této nejnáročnější vytrvalostní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018

Mostecký polygon se o posledním...

Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli 29.října vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2  absolvuje Rallysprint sérii 2018. V zářijovém semifinálovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...