Peugeot na 24 hodin Le Mans obsadil druhé a třetí místo

Jeden z nejnapínavějších závodů v celé historii 24 hodin Le Mans vidělo rekordních 258 500 diváků. I druhé a třetí místo je velký úspěch francouzské značky Peugeot.

Sportovní automobil Peugeot 908 HDi FAP s číslem 7 a trojicí jezdců Marc Gené, Nicolas Minassian a Jacques Villeneuve ztrácelo po takřka 5200 kilometrech jen čtyři a půl minuty na vítězné Audi.

Peugeot na 24 hodin Le Mans obsadil druhé a třetí místo

Posádka s číslem 9 ve složení Franck Montagny, Christian Klien a Ricardo Zonta dojela třetí, jejich kolegové – posádka Pedro Lamy, Stephane Sarrazin a Alexander Wurz obsadila páté místo.

Podstatnou část dramatického závodu se Peugeot pohyboval na špici startovního pole. Z pole position se hned na startu prosadil Pedro Lamy před dalšími dva vozy Peugeot 908 HDI FAP. Po dvou hodinách závodu, musel Sarrazin, který převzal vedoucí vůz, do boxů kvůli problémům s převodovkou. Nutná oprava stála šest kol a propad na 31. celkovou příčku. V pozoruhodné stíhací jízdě se probojoval Peugeot 908 HDi FAP s číslem 8 až na pátou příčku v cíli. Přitom zajel Sarrazin nejrychlejší kolo závodu v čase 3:19,394, což odpovídá průměrné rychlosti 246,068 km/h.

Mezitím na špici bojovaly dva Peugeoty 908 HDI FAP s Audi, přičemž rozestup mezi nejrychlejšími automobily obou značek nebyl  nikdy větší než jedno kolo. Peugeoty se startovními čísly 7 a 9 určovaly až do noci tempo.V brzkých ranních hodinách začalo na okruhu v Sarthe pršet a podmínky na trati se hodně zhoršily. Peugeot 908 HDI FAP s číslem 9 ztratil svoji dobrou pozici po kolizi při předjíždění pomalejšího vozu a ve čtvrt na šest ráno šlo do vedení Audi, které si pozici udrželo až do cíle, zatímco Peugeot bojoval s technickými problémy. „Naše auta měla málo gripu. Kromě toho měli naši soupeři více zkušeností s těmito podmínkami“, přiznal Michel Barge, ředitel Peugeot Sport.

Až do cíle se pak počasí neustále měnilo, což byla pro Peugeot velká nevýhoda. S dosahovanými časy, které byly sice o několik sekund pomalejší než konkurence, se pokusili Gene/Minassian/Villeneuve dostihnout vedoucí vůz. V cíli jim chyběly 4:31 minuty k vytouženému vítězství. Peugeot s číslem 9 ve složení Montagny/Klien/Zonta skončil na třetím místě.

„Blahopřeji Audi k tomuto úspěchu“, řekl Michel Barge. „Byli jsme vyzyvateli a odvedli dobrý závod. V příštím roce opět zaútočíme. Ze závodu jsme si odnesli hodně pozitivního. O vítězství jsme přišli jen velmi těsně, ale přesto jsme ukázali dobrý výkon. Šanci bojovat o vítězství jsme ztratili až v noci. Jezdci a celý tým odvedl špičkovou práci“.

Výsledky:

  • 1, Capello/Kristensen/McNish – Audi R10 +381 kol (5,192km)
  • 2, Gené/Minassian/Villeneuve – Peugeot 908 HDi FAP (N°7) -+4m 31.094s
  • 3, Montagny/Klien/Zonta – Peugeot 908 HDi FAP (N°9) – +2 kola
  • 4, Luhr/Premat/Rockenfeller -Audi R10 – +7 kola
  • 5, Lamy/Sarrazin/Wurz – Peugeot 908 HDi FAP (N°8) – +13 kol

Hlasy po závodě:

Nicolas Minassian: „Věděli jsme, že závod nebude jednoduchý. Ale jsem zklamaný, že jsme nevyhráli. Musíme přiznat, že naši soupeři odvedli špičkovou práci. Na konci jsme se pokusili opět vedení vybojovat a šli jsme do rizika s volbou pneumatik, protože jsme museli na danou situaci reagovat“.

Marc Gené: „Nedokázali jsme v dešti využít naše pneumatiky tak dobře jako soupeř. Přesto jsme zopakovali úspěch z loňského roku a skončili opět druzí, což je opravdu dobrý výsledek“.

Jacques Villeneuve: „Je sice pěkné stát na stupních vítězů, ale bohužel jsme nevyhráli. To byl náš cíl“.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely Peugeot v čele tří segmentů

Modely Peugeot v čele tří segmentů

Peugeot v ČR navázal na rekordní loňský rok dalšími úspěšnými měsíci, navíc s markantními nárůsty. V únoru Peugeot registroval 1227 vozů, dosáhl podílu na trhu 6,01 % a 4. pozice na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot na ženevském autosalonu 2019:  dvě světové premiéry ve 100% elektrifikovaném stánku

Peugeot na ženevském autosalonu 2019: ...

Peugeot odhalí v Ženevě své novinky v oblasti elektrifikace. Veřejnosti se představí dva vozy ve světové premiéře: nový Peugeot 208 ve verzi se spalovacím i elektrickým motorem a koncepční...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 208: FUTURISTIC & YOUNG

NOVÝ PEUGEOT 208: FUTURISTIC & YOUNG

Značka Peugeot odhaluje nový Peugeot 208. V segmentu B, který směřuje k stále větší uniformitě, se tento nový mladistvý model vyznávající potěšení z jízdy hodlá odlišit a prosadit....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot 3008: nejvíce vyráběný vůz ve Francii

Peugeot 3008: nejvíce vyráběný vůz ve...

Peugeot 3008 se počtem vyrobených kusů v roce 2018 dostal na první pozici v rámci vozů vyráběných ve Francii. V továrně skupiny PSA v Sochaux bylo dosaženo produkce celkem 258 460 vozů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil. prodaných vozů a nárůst prodejů na mezinárodních trzích o 6,8 %

Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil....

Růst objemů prodeje již 5. rok po sobě, a to i přes nepříznivé ekonomické a geopolitické podmínky; Posílení „Princing power“ (strategie tvorby cen); Core Model Strategy (skladba modelové...