Peugeot 307 s nejnovějším naftovým motorem 1,4 HDI v testu redakce

Při přebírání vozu k testu jsem si jako jeden z hlavních cílů stanovil, zda výkon tohoto motoru bude dostatečný pro tento vůz.

   
 


První můj dojem při pohledu na Peugeot 307 byl, že jeho zaoblená karoserie je nejen elegantní a líbivá, ale kompaktní, pevná a bezpečná. Zejména přední část vozu – sklon kapoty motoru a na něj téměř se stejným sklonem navazující přední rozměrné sklo dodávají vzhledu vozu dynamický charakter.
     

Peugeot 307 s nejnovějším naftovým motorem 1,4 HDI v testu redakce
Peugeot 307 s nejnovějším naftovým motorem 1,4 HDI v testu redakce
Peugeot 307 s nejnovějším naftovým motorem 1,4 HDI v testu redakce

Interiér vozu mně zaujal svou prostorností a zejména s dostatkem místa i nad hlavami cestujících. Všechny sdělovače i ovládače mají vymezeno místo podle všech ergonomických zásad a tak neodvádějí nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. Přední sedadla anatomicky velmi dobře tvarovaná mají velmi dobré boční držení a při jízdě mě dodávala pocit jistoty a bezpečí. Zadní sedadla poskytují dostatek místa pro cestování třech osob. Jistě každý nový majitel Peugeotu 307 přivítá mnoho praktických odkládacích prostor jako ku příkladu odkládací schránky v předních dveřích anebo schránky nad ovladačem topení, dále držáky na nápoje vpředu i vzadu, držák na mince a úložný prostor na brýle, který je ve středovém stropním panelu. Taktéž na opěradlech jsou praktické kapsy. Zavazadlový prostor o objemu 420 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1470 litrů.

Peugeot 307 s nejnovějším naftovým motorem 1,4 HDI v testu redakce
Peugeot 307 s nejnovějším naftovým motorem 1,4 HDI v testu redakce

Naftový motor testovaného Peugeotu 307 obsahu 1,4 litru přeplňovaný turbodmychadlem dosahuje maximální výkon 50 kW (68 k) při 4 000 ot/min. Důsledkem vysoké hodnoty točivého momentu 160 Nm dosahované již při 2 000 ot/min je schopnost motoru zrychlovat i při  nižších otáčkách. Musím konstatovat, že po celou dobu testování jsem nepociťoval potřebu výkonnějšího motoru ani při svižnější jízdě. Pokud jsem potřeboval opravdu předjet na krátkém úseku po podřazení motor akceleroval ochotně a ihned bez prodlevy po přidání plynu a předjetí jsem uskutečnil rychle a bezpečně. Pokládám tento naftový motor z výkonové řady motorů pro Peugeot 307 za dostačující pro tento vůz pro bezpečnou a i svižnou jízdu – to mě potvrdili na můj dotaz i další řidiči Peugeota 307 s tímto motorem. Kombinovanou spotřebu 4,7 litru na 100 km, kterou jsem s tímto motorem dosáhl, není třeba ani komentovat. A to jsem jezdil svižně, zkoušel brzdy atd. Dosažená spotřeba dokazuje, že tento motor patří k nejúspornějším na světě. Výrobce udává nejvyšší rychlost s tímto motorem 165 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,2 sekundy.

     Konstrukce podvozku mě umožňovala spolu s přesným řízením, účinnými brzdami s ABS s rozdělovačem brzdných sil rychlé bezpečné projíždění zatáček. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny, v interiéru je nízká hladina hluku od benzinových motorů téměř se nelišící. Variabilní posilovač řízení dovoluje snadné zaparkování bez námahy a při vyšší rychlosti stoupajícím odporem velmi dobré vedení vozu.    


Základní výbava testovaného vozu, který byl v nejnižším stupni výbavy – XR, byla na vysoké úrovni. Obsahovala mimo jiné přední airbagy řidiče i spolujezdce, brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, systém podpory brždění v kritických situacích, variabilní posilovač řízení, aktivní přední opěrky hlavy, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Základní výbava obsahuje i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, zadní stěrač s cyklovačem a imobilizér.


     Cena testovaného Peugeota 307 pětidveřovém provedení s naftovým motorem 1,4 HDI ve  výbavě XR je včetně DPH 470 000 Kč. Třídveřové je o 15 000 Kč levnější.


Příplatková výbava obsahuje řadu položek – mimo jiné boční a hlavové airbagy (17 000 Kč), manuální klimatizaci (42 000 Kč), rádio s kazetovým přehrávačem (12 000 Kč) anebo s přehrávačem CD (19 000 Kč), ovládání rádia u volantu včetně 4 reproduktorů (2 100 Kč).      


Pro informaci čtenářů uvádím, že Peugeot 307 lze zakoupit s benzinovými motory 1,4 s maximálním výkonem 55kW (75 k), 1,6 16V s maximálním výkonem 80kW (110 k), a 2,0 16V s maximálním výkonem 100 kW (138 k) a též s dieslovými úspornými motory mimo testovaného 1,4 HDI též s 2,0 HDI, který dosahuje maximální výkon 66 kW (90 k) anebo téhož obsahu, ale o vyšším výkonu 80 kW (110 k).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...