Peugeot 207 RC … další sportovní verze malého výkonného vozů

Tento nový multifunkční sportovní vůz je převtělením současného kompaktního vozu se silným temperamentem. Je vhodný i k dennímu použití.

Model s vyspělými technologiemi má všechny předpoklady, aby oslovil náročné znalce i amatérské milovníky sportovních vozů a umožnil jim, aby zažili automobilové potěšení. Model 207 RC – výrazný a ušlechtilý třídveřový model je výsledkem spolupráce se společností BMW. Motor je výsledkem spolupráce mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group.

Peugeot 207 RC … další sportovní verze malého výkonného vozů
Peugeot 207 RC … další sportovní verze malého výkonného vozů

Motor s turbokompresorem a přímým vstřikováním paliva dosahuje výkon 128 kW (175 k) Mimořádná pozornost byla věnována vývoji točivého momentu a době odezvy. Motor je tak schopný dosáhnout 153 Nm již od 1000 ot/min, maximální točivý moment 240 Nm vyvíjí při pouhých 1600 ot/min a tato hodnota zůstává neměnná až do 4500 ot/min. Při 6000 ot/min je mimochodem stále dosahováno 204 Nm.

Díky funkci overboost, která dočasně zvyšuje tlak přeplnění motoru, může být maximální točivý moment při silném sešlápnutí akceleračního pedálu ještě zvýšen na 260 Nm. Funkci overboost lze aktivovat na poslední tři rychlostní stupně při plném zatížení od nízkých otáček až do 5200 ot/min.

Jízdní výkony:

  • Maximální rychlost: 220 km/h
  • 1 000 m s pevným startem: 27,8 s
  • Zrychlení 0-100 km/h: 7,1 s
  • Zrychlení z 80-120 km/h na 5. stupeň:7,0 s

Sportovní temperament modelu 207RC je zdůrazněn nezaměnitelným akustickým projevem použitého výfuku.

Jízdní kvality jsou podpořeny špičkovým technickým vybavením

Podvozkové části jako celek byly navrženy a sestaveny s využitím veškerého know-how značky Peugeot a s ohledem na dosažení maximální efektivnosti. Spolu se snadným řízením zajišťují míru aktivní bezpečnosti, jaké nebylo doposud v této kategorii vozů dosaženo, a to zejména díky systému ESP vybavenému funkcí SSP, který každému řidiči umožní zažít « své » potěšení z jízdy.

Ergonomický a prosvětlený vnitřní prostor modelu 207 vylepšený pro všechny čtyři sportovní „duše“na palubě vozu

Sportovní charakter modelu 207 RC dává možnost prožívat silné jízdní zážitky každý den. A jakmile se usadíte ve sportovním sedadle za volantem s typickými ploškami na opření palců a šachovnicovým sdruženým přístrojem, stačí málo, aby vás při zapnutí bezpečnostních pásů představa kokpitu pilota pohltila naplno… avšak pouze na okruhu!

Komfortní výbava, nástroje skutečného požitku pro všechny vzdálenosti, prostředí i příležitosti…

Automatická klimatizace, nabídka audio systémů a telematiky, praktické funkce podpory řízení, jakými jsou například regulátor a omezovač rychlosti, atd.

Model 207 RC, esence pravého automobilového potěšení, je připraven oslovit všechny automobilové nadšence!

Vnější styl

Model 207 RC sdílí s klasickou verzí 207 Sport svou délku – 4, 037m a dynamický profil třídveřové siluety. Také on se může pochlubit velmi výraznou přední částí s metalickou mřížkou otvoru sání motoru, okrouhlými mlhovými světlomety v chromovaných tubusech a předními světlomety velkých rozměrů, které ohraničují impozantní logo lva.

Ohlédnutím za modelem 206 WRC jsou podběhy sportovně dimenzovaných kol, které zvýrazňují široký rozchod a jsou příslibem skvělých aerodynamických vlastností vozu 207 RC a jeho sportovního založení.

Model 207 RC se odlišuje i dalšími sportovními prvky, které příznivě ovlivňují jeho výkonnost jako například:

  • zadní spoiler, který optimalizuje aerodynamický přítlak ve vysoké rychlosti a při 200 km/h ho zvyšuje o 25kg,
  • pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměrech 205/45R17W montované na nových sedmnáctipalcových kolech „Pitlane“ s devíti paprsky,
  • dvojitá chromovaná koncovka výfuku lichoběžníkového tvaru.

Tyto decentní, nicméně jasně identifikovatelné znaky, jsou doprovázeny exkluzivním estetickým zpracováním, které podtrhuje celkovou osobitost vozu:

  • přední eliptické světlomety se statickým směrovým nastavením (prvek výbavy na přání) dodávají tmavé masce z černého chromu pronikavý „pohled“ plný odhodlání,
  • zatmavená skla zadního a bočních oken (prvek výbavy na přání),
  • vnější zpětná zrcátka s dekorem z matného chromu,
  • barva karoserie Integral, včetně ochranné lišty na zadním nárazníku, v které jsou zabudovány snímače funkce parkovací asistent (prvek výbavy na přání). Všechny ostatní verze 207 mají lištu na zadním nárazníku v černé barvě se zrnitým povrchem,
  • černé lesklé ozdobné kryty sloupků dveří.

Model 207 RC byl vytvořen se smyslem pro detaily, které ho odlišují od ostatních verzí a podtrhují jeho sportovní charakter a současně podporují dynamickou estetiku celé klasické modelové řady.

Vnitřní styl

V jednoznačně sportovně laděném vnitřním prostoru vozu mohou silné automobilové zážitky, které model 207 RC nabízí, společně sdílet čtyři cestující.

Přední ergonomicky tvarovaná sedadla typu „skořápek“ evokují atmosféru pomyslného závodu a poskytují cestujícím výborné boční vedení od spodní části těla až po ramena. Vodiče bezpečnostních pásů integrované do opěrek hlavy umocňují sportovní ladění vozu.

Vzadu jsou pro dva cestující připravena anatomicky tvarovaná sedadla, též s vynikajícím bočním vedením, vybavená výsuvnými opěrkami hlavy, které v zasunuté poloze dokonale kopírují opěradlo sedadla a nebrání tak v zadním výhledu z vozu.

Sdružený přístroj ve stylu světa velkých motocyklů s okrouhlými ukazateli a chromovaným orámováním s vějířovitou stupnicí a červenými ručičkami. Obsahuje 5 ukazatelů, mezi nimi i ukazatel teploty oleje.

Výškově a osově nastavitelný volant v rozmezí 40 mm s ploškami na opření palců je potažený kombinací hladké a perforované kůže a ozdobený dekorativním kroužkem „Indy“ z příjemného materiálu.

Aktivní opěrka nohy je stejně jako nášlapné plochy pedálů hliníková s protiskluzovou úpravou.

Příjemný dekorativní materiál Indy použitý na čtyřech krytech výstupů vzduchu i bocích středového panelu, oživuje exkluzivním způsobem vzhled interiéru modelu RC.

Výroba nového motoru se soustředila do závodu společnosti PSA Peugeot Citroën ve městě Douvrin ve Francii.

Převodovka

Model je vybaven manuální pětistupňovou převodovkou typu « BE4/5T». U tohoto nového benzinového motoru se sportovním posláním má uvedená převodovka specifické stupňování řazení s kratšími převody plně využívající velké pružnosti motoru. Pouze první stupeň je prodloužen, aby řazení v zatáčkách při nižší rychlosti byly dostatečně dynamické. Vůz tak může díky maximálnímu režimu odsunutému až na 6800 ot/min vyvinout na první dva převodové stupně rychlost 66 km/h.

Je třeba ještě připomenout, že převodová skříň byla vyztužena, aby odolávala momentálnímu točivému momentu 260 Nm, kterého je dosahováno při aktivaci funkce overboost.

Řízení

Elektrický posilovač řízení typu « brushless », oceňovaný od uvedení na trh pro svou všestrannost – snadno ovladatelný při nízkých rychlostech a přesný při živější jízdě, je u modelu RC nastaven tak, aby zohledňoval výkony motoru a přenášel maximum informací pro optimální přesnost řízení.

Brzdy

Přední brzdy mají chlazené kotouče o průměru 302 mm a tloušťce 26 mm a poloměr brzdových třmenů je zvětšen na 57mm. Vzadu nalezneme plné kotouče 249 x 9 mm.

Vůz je sériově vybaven systémem ESP (Electronic Stability Program) Teves Mk60, ten zahrnuje systém ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), asistenci nouzového brzdění (AFU), protiskluzový systém ASR a dynamickou kontrolu stability DSC, která je schopna detekovat a korigovat počínající přetáčivé nebo nedotáčivé tendence vozu. Dovoluje mimo jiné také integraci zcela nového systému SSP (viz kapitola Bezpečnost).

Funkce AFU, ASR, DSC lze manuálně deaktivovat a nároční a zkušení řidiči pak mohou plně využít potenciál vozu 207 RC.

Pneumatiky

Model 207 RC je exkluzivně vybaven 17“ hliníkovými koly « Pitlane » s devíti paprsky, které byly poprvé představeny s koncepčním vozem 207 Epure na pařížském autosalonu v roce 2006. Sériově jsou montovány pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A 205/45 R17 W.

Funkce SSP

V oblasti bezpečnosti využívá model 207 RC důležitou inovaci, systém SSP (Steering Stability Program). Při určitém způsobu brzdění umožňuje tento systém propojit funkci ESP s elektrickým posilovačem řízení vozu. Cílem propojení těchto dvou zařízení je zlepšit stabilitu a zkrátit brzdnou dráhu vozu v přímém směru na povrchu s různou přilnavostí mezi pravými a levými koly (např. na asfaltovém povrchu s « vysokou přilnavostí » na jedné straně a na ledě, blátě, mokrém trávníku s  « nízkou přilnavostí » na straně druhé).

Za normálních okolností funkce ESP rozpozná asymetrii povrchu a omezí brzdění na části s vysokou přilnavostí. Tato strategie zachovává stabilitu vozu, ale neoptimalizuje účinnost brzdné reakce. V této situaci systém SSP umožňuje již od začátku brzdit především na přilnavém povrchu vozovky a působením na řízení vozu pomáhá řidiči udržet optimální úhel volantu a předejít ztrátě stability vozidla.

Systém vysílá tento posilovací účinek do 100 ms po začátku brzdění a doporučovaný úhel může dosáhnout 80 stupňů. Nejedná se o princip automatického otočení  volantem do opačného směru, neboť řidič se může rozhodnout, zda naznačený pohyb volantem provede – pokud ne, systém se vrátí ke způsobu brzdění, který upřednostňuje stabilitu vozu.

Díky této funkci je zajištěna stabilita vozu a současně dochází ke zkrácení brzdné dráhy vozu podle podmínek o 4 až 10 %. Prozatím není příliš rozšířena a poprvé je použita u vozu tohoto segmentu.

Bezpečnost společná všem vozům modelu 207

Jako všechny modely řady 207 má i 207 RC přední část opatřenou dvěma absorpčními kanály, které účinně pohlcují kinetickou energii v případě čelního nárazu a snižují následky při srážce chodce s vozem. Je to koncepce převzatá přímo z modelu 407.

Při bočním nárazu je energie absorbována koncepcí skeletu a struktury karoserie, která chrání vnitřní prostor pro cestující. Na pevnosti celku se dále významně podílejí vlisované výztuhy a příčky z trubek ve dveřních dílech. Také absorpční výplně « paddings » napomáhají rozložení energie nárazu.

U modelu 207 RC, stejně jako u ostatních třídveřových verzí modelu 207, je vůz chráněn proti bočním nárazům pevným spojením dveřního dílu se středovým sloupkem, které zabraňuje prolomení dílů do kabiny vozu a zajišťuje optimální odolnost celku.

Dva čelní, dva boční a dva hlavové airbagy taktéž přispívají k maximální ochraně cestujících vpředu i vzadu.

Za připomenutí stojí, že v bezpečnostních testech Euro Ncap obdržel Peugeot 207 v kategorii ochrany dospělých cestujících pět hvězdiček, v testech ochrany dětí čtyři hvězdičky a tři hvězdičky v testech ochrany chodců.

Telematický systém RT3 dodávaný na přání umožňuje (kromě funkcí audio, telefon a navigace) přístup k asistenční službě a ke službě Peugeot Urgence. Tato služba nouzového volání, která lokalizuje vůz a naváže spojení s operátorem mluvícím rodným jazykem zákazníka, je nabízena zdarma, bez omezení platnosti a k tomuto dni je dostupná ve Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Belgii a Lucembursku. Připomeňme, že může být aktivována ručně nebo automaticky (v případě aktivace pyrotechnických prvků ve voze, například airbagů), což zajistí rychlý příjezd odborné pomoci.

Od svého spuštění v roce 2003 již služby Peugeot Urgence využilo více než 1000 uživatelů. Tento systém nouzového volání je certifikovaný pro požadavky francouzské civilní bezpečnosti a byl schválen Ředitelstvím obrany a civilní bezpečnosti (DDSC) spadajícím pod francouzské ministerstvo vnitra.

Komfortní výbava

I cestující vozu 207 RC, kteří vyhledávají hlavně dynamické jízdní zážitky, jistě v každodenním životě ocení komfortní prvky, které jsou k dispozici sériově nebo na přání a dovolují naplno vychutnat možnosti tohoto sportovního vozu.

  • Vyklápěcí zadní skla, reflexní čelní sklo a dvouzónová automatická klimatizace zabezpečují vzdušné vnitřní prostředí a tepelný komfort ke spokojenosti všech cestujících.
  • Sériově dodávané autorádio RD4 RDS s CD a MP3 přehrávačem pomáhá zpříjemnit cestu nebo doprovázet tempo jízdy!
  • Na přání je k dispozici verze bi-tuner kompatibilní s MP3 nebo telematický systém RT3 spojující rádio RDS, navigační systém GPS, telefon GSM a 7“ barevnou obrazovku 16/9.
  • Další doplňková výbava, sound systém hi-fi JBL propojený s autorádiem bi-tuner nebo systémem RT3, osloví i ty největší hudební nadšence.
  • K audio systémům RD4 lze také objednat hands free sadu Bluetooth. Ta umožňuje prostřednictvím rádiových vln propojit mobilní telefon s vybavením rádia.

Ze svého privilegovaného místa může řidič modelu 207 RC využívat další sofistikované funkce zajišťující komfortní a bezpečnou jízdu, které mu jsou k dispozici sériově nebo na přání:

  • parkovací asistent vzadu,
  • regulátor a omezovač rychlosti,
  • snímač tlaku v pneumatikách,
  • eliptické světlomety spojené s přídavným osvětlením do zatáčky,
  • samočinná aktivace světlometů při startu a podsvícení ukazatelů při
  • snížených světelných podmínkách,
  • automatické stěrače se snímačem deště,
  • elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka,
  • elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko.

Odstíny karoserie

Nabídka se skládá ze šesti stylových barev karoserie:

Standardní barvy :

  • Bílá Banquise
  • Červená Aden

Metalické barvy :

  • Černá Obsidien
  • Modrá Recife
  • Šedá Aluminium
  • Šedá Shark

Exkluzivitu modelu 207 RC, vrcholu modelové řady, zdůrazňuje nový odstín šedá Shark, který dokonale ladí s hliníkovými koly, bočními zatmavenými okny, lesklými kryty sloupků dveří a technologickým vzhledem matných chromovaných dekorů vnějších zpětných zrcátek. Také ostatní odstíny jistě podbarví temperament vozu a při eventuálních závodech na okruzích nebo uzavřené dráze na nich vyniknou polepy sponzorů nebo startovní číslo závodního vozu.

Provedení interiéru

Po vzoru materiálů používaných ve světě profesionálního sportu jsou přední sedadla ve středové části sedáku i opěradla a opěrky hlavy potaženy tmavým čalouněním Alcantara. Bočnice, které přichází do kontaktu s tělem, jsou potaženy 3D textilií « trami ». Zbylá část sedadla je pokryta materiálem, který se velmi snadno udržuje. Celek je zdoben dvojitými švy světle šedé barvy, které se opakují na čalounění Alcantara ve výplních dveří, koberečcích a manžetě řadicí páky. Čalounění zadních sedadla má stejnou kompozici.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Na BARTH Day 11.listopadu dorazí...

Velké lákadlo si připravili organizátoři BARTH Day, který se koná 11. listopadu na pardubickém zimním stadionu. Kromě stovky vystavených vozů různých značek – bude k vidění také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Peugeot Total dokončil poslední přípravný test, „Dream team“ a je připraven na Dakar 2018

Tým Peugeot Total dokončil poslední...

Team Peugeot Total, který v lednu získal tři první místa v Dakaru 2017, dokončil sedmé a závěrečné testy v Maroku a je připraven na příští ročník této nejnáročnější vytrvalostní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018

Mostecký polygon se o posledním...

Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli 29.října vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2  absolvuje Rallysprint sérii 2018. V zářijovém semifinálovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...