Paliva Shell V-Power budou opět zítra a pozítří pohánět vozy při závodu 24 hodin Le mans 2007

Během víkendu 16. a 17. června 2007 bude Shell se svým palivem opět stát po boku stáje Audi Sport při jeho duelu s automobilkou Peugeot, jež letos do závodu nasazuje po Audi další vůz s dieselovým pohonem.

V loňském roce bylo palivo Shell V-Power Diesel součástí historického úspěchu vozu Audi R10 TDI, který jako první dieselový automobil v historii vyhrál 24 hodinový závod v Le Mans.

Shell V-Power a Shell V-Power Diesel jsou i tento rok oficiálními palivy závodu 24 hodin Le Mans.

V prosinci 2005 stáj Audi Sport a společnost Shell představily veřejnosti vůz, o němž byly přesvědčeny, že je schopen porazit své benzínové rivaly na závodním okruhu i na silnici. Již v červnu 2006 se vůz Audi R10 TDI stal prvním automobilem s dieselovým pohonem, kterému se podařilo vyhrát nejtěžší vytrvalostní závod na světě. K tomuto úspěchu vozu Audi R10 TDI, který dojel do cíle se čtyřkolovým náskokem před ostatními, dopomohlo palivo Shell V-Power Diesel, jehož technologie průběžně čistí systém vstřikování a působí proti usazování nečistot. Audi R10 TDI se tak stalo prvním a zatím jediným automobilem, kterému se podařilo vyhrát tuto obtížnou zkoušku s dieselem v nádrži. Po 27 zajížďkách do depa za 24 hodin vůz Audi ujel rekordních 380 kol, zajistil si nezapomenutelné vítězství a zároveň i rekord – o jedno kolo překonal rekord z roku 2004.

Triumf v Le Mans předznamenává skvělou budoucnost dieselových pohonných hmot. Společnost Shell také proto stále vylepšuje a vyvíjí jejich technologii – a to nejen těch závodních, ale i běžných pohonných hmot. Dieselová závodní směs Shell V-Power Diesel LM24 je odvozena od stejné palivové technologie jako běžný Shell V-Power Diesel, avšak je citlivě vyvážená pro maximální výkon, výdrž, účinnost a minimální produkci emisí. Protože to vše Audi potřebuje, má-li se opět postavit na start nejnáročnějšího závodu v Le Mans.

Společnost Shell, oficiální dodavatel pohonných hmot pro závod 24 hodin Le Mans 2007, bude dodávat jak dieselové, tak benzínové závodní palivo pro všechny stáje. Pro zachování konzistentnosti technických předpisů se bude jednat o stejná paliva Shell V-Power LM24 a Shell V-Power LM24 jako v roce 2006. Pro závod bude dodáno na 260 000 litrů těchto pohonných hmot.

Historie Shell a závody 24 hodin Le Mans

  • 1833 Marcus Samuel otevírá v Londýně malý obchod, kde prodává škeble viktoriánským milovníkům přírody.
  • 1893 Rudolf Diesel publikuje svoji teorii o principech fungování nového typu spalovacího motoru – na motorovou naftu.
  • 1923 Automobile Club de l’Ouest se rozhoduje uspořádat první 24-hodinový vytrvalostní závod v Le Mans, aby prověřil kvalitu nedávno vynalezených čelních reflektorů na vozech.
  • 1930 Shell vstupuje na scénu automobilových závodů jako partner Enza Ferrariho.
  • 1989 Vývoj elektronicky ovládané technologie TDI automobilkou Audi umožňuje dosáhnout dieselovým vozům skvělých hodnot výkonu i kultivovanosti.
  • 2006 Se závodním palivem Shell V-Power Diesel v nádrži se Audi stává první značkou, které se daří zvítězit v legendárním podniku 24 hodin Le Mans s vozem na dieselový pohon.

O závodu 24 hodin Le Mans

  • Tento francouzský závod, který se poprvé jel v roce 1923, je nejslavnějším vytrvalostním automobilovým závodem na světě.
  • Le Mans se jezdí na semi-permanentním okruhu, který měří 13 kilometrů a v podstatě za 80 let závodění nedoznal větších změn.
  • Závodní pole se skládá z padesáti vozů různých kategorií a tříd – od upravených sériových vozů až po závodní speciály a prototypy.
  • Každý vůz má tříčlennou posádku jezdců. Vítězí auto, které za 24 hodin nepřetržité jízdy ujede největší vzdálenost.
  • Vítězové Le Mans v průměru ujedou ve většině případů delší vzdálenost a často jezdí i rychleji než vozy formule 1.
  • V roce 1923 vyhrál vůz, který ujel 2 210 km (průměrná rychlost 92 km/h).
  • V roce 2006 ujelo Audi R10 TDI během 24 hodin 380 kol, což představuje ekvivalent 5 187 kilometrů nebo také souhrnnou vzdálenost všech závodů formule 1 v rámci jedné sezóny. Průměrná rychlost činila 215,409 km/h.
  • Od roku 2000 vždy – s jedinou výjimkou – vítězí stáj Audi.
  • Do roku 2006 se nikdy předtím nepodařilo dieselovému vozu vyhrát Le Mans. Všechny diesely, které se o to pokusily, nedokončily závod.

Royal Dutch Shell plc

Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterodamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 145 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií a projektů zabývajících se obnovitelnými zdroji energie zahrnující větrnou a solární energii.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...