OMV: kontinuální růst během prvních tří čtvrtletí 2006

Čistý zisk vzrostl o 8 % na 1,3 miliardy eur, akvizice Aralu v ČR přispěla ke zvýšení objemu prodeje v segmentu rafinace a marketingu

Skupina OMV během prvních devíti měsíců 2006 posílila svoji pozici středoevropského lídra na ropném a plynárenském trhu. Oproti stejnému období v roce 2005 vzrostly tržby o 25 % na 14 miliard eur a EBIT zaznamenal 2% nárůst na 1,7 miliardy eur. EBITu značně přispělo i 628 milionů eur z Petromu. Čistý zisk OMV se oproti souhrnným výsledkům za první tři čtvrtletí 2005 zvýšil o 8 % na 1,3 miliardy eur.

„Dobré výsledky za období leden až září 2006 jasně ukazují, že skupina OMV je na cestě stabilního růstu, a to dokonce i přes nepříznivé podmínky, které letošní rok přináší. Opět k výsledkům přispěl značnou měrou i Petrom, a znovu se tak ukázalo, že investice do jeho modernizace se vyplácí. Úspěšně pokračujeme v plnění naší růstové strategie. Svědčí o tom vstup na turecký trh i rozšíření segmentu průzkumu a těžby do Ruska,“ okomentoval výsledky generální ředitel OMV Wolfgang Ruttenstorfer..

V prvních třech čtvrtletích 2006 dosáhly celkové investice OMV 1,9 miliardy eur (ve stejném období 2005 činily investice 872 milionů eur). Největší část – 1,4 miliardy – podpořila segment rafinace a marketingu, který letos zaznamenal dvě důležité akvizice: 70 čerpacích stanic Aral v České republice a 34 % turecké společnosti Petrol Ofisi. Do průzkumu a těžby investovala skupina 442 milionů eur, zejména do rozvoje nalezišť na Novém Zélandě a v Rakousku. Část investice podpořila i optimalizační program v Rumunsku. V plynárenství skupina investovala 49 milionů eur do rozšíření západorakouského plynovodu WAG (West-Austria-Gasleitung).

Díky částečně zhoršeným podmínkám poklesl EBIT ve třetím čtvrtletím 2006 v porovnání se stejným obdobím v roce 2005 o 27 % na 505 milionů eur. Tržby oproti tomu vzrostly o 21 % na téměř 5 miliard. Na konci září 2006 zaměstnávala skupina 44 319 lidí.

Rafinace a marketingV období leden až září 2006 zvýšila OMV tržby v tomto segmentu o 21 % na zhruba 13 miliard eur – zejména díky vyššímu objemu prodeje a vyšším cenám produktů. V marketingu objem prodeje narostl o 6 % na 13,76 milionu tun. Na nárůstu se podepsala i akvizice 70 pump Aral v České republice, díky níž zde OMV získala nejvyšší tržní podíl.

EBIT dosáhl 165 milionů eur (1-9 2005: 512 mil.). Výsledek reflektuje celkově slabší prostředí oproti roku 2005. Kompenzaci nemohly přinést ani zvýšené rafinační marže ani vyšší objem prodeje. Výsledky rumunských rafinérií zatížily jak vysoké ceny surové ropy, tak množství vlastní spotřeby a ztráty v této oblasti stále převyšují západní standard.

Silný nárůst EBITu v segmentu průzkumu a těžbySouhrnné tržby v prvních třech čtvrtletích 2006 v tomto segmentu narostly ve srovnání se stejným obdobím v roce 2005 o 24 % na přibližně 3 miliardy eur. Podepsaly se na tom hlavně vysoké ceny ropy. EBIT zaznamenal 31% nárůst na 1,5 miliardy eur. Celková produkce ropy, plynu a kapalných podílů zemního plynu lehce poklesla o 4% na 88,2 milionů barelů ropného ekvivalentu, což odpovídá průměrné denní těžbě 323,000 barelů ropného ekvivalentu.

Segment průzkumu a těžby byl v klíčových regionech značně posílen. Díky pobočce Petrom, která v Rusku získala devět licencí k průzkumu a jednu k těžbě, se skupina OMV dostala i do země, která patří k nejbohatším na ropu a plyn na světě. Rusko se tak pro OMV stává šestým klíčovým regionem.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...