Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR s pohonem jen jedné nápravy připravovaný na Dakar

Tým Peugeot-Total nejprve upoutal ohromující novinkou 2008 DKR a nyní konečně poodhaluje, co se skrývá uvnitř této závodní šelmy, která se postaví na příštím Dakaru čtyřkolkám.

1PeugeotDKR1000

Na Peugeot 2008 DKR během příští dakarské rallye čekají

– duny, hory, vyschlá koryta řek, výheň, slané pouště, hrbolaté nebezpečné terény, jemný písek fesh–fesh,… to jsou jen některé z nástrah, které. ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin zdůraznil: „Tým Peugeot-Total se při reakci na tuto obrovskou výzvu vydal na velmi odvážnou technickou cestu: Podobně jako když jsme pro závod 24 hodin Le Mans zvolili uzavřený vůz, i tentokrát jsme se rozhodli pro inovativní koncept. V případě velkých terénních závodů je důležité rozhodnout se mezi pohonem čtyř a dvou kol. Po zvážení jsme se nakonec rozhodli optimalizovat koncepci dvoukolky, která představuje velmi zajímavé výhody.“

Jde o odvážný a pozoruhodný krok, neboť tým se pokusí dosáhnout prvního vítězství dvojkolky s dieselovým motorem na Dakaru.

Za účelem vyrovnání šancí totiž pravidla kompenzují přirozené výhody vozů 4×4 tím, že poskytují dvojkolkám několik cenných výhod. V automobilovém sportu je nepřítelem výkonnosti hmotnost. V cross-country rallye je však dvojkolkám povolena mnohem nižší hmotnost než vozům s pohonem všech 4 kol. Mohou být také opatřeny většími koly, což jim poskytuje určitou výhodu při zvládání nástrah terénu. Navíc bylo možné zkrátit přední převis, vůz 2008 DKR je tak schopný téměř vyšplhat po svislých stěnách! A to není všechno: vůz je díky prodloužení zdvihu odpružení – 460 mm namísto 250 mm – lépe schopen překonávat překážky, což je na závodě jako Dakar zásadní věc! Další obrovskou výhodou je možnost dohustit pneumatiky na dálku z kabiny, jakmile vůz vjede do duny. Tím lze ušetřit vzácné minuty oproti týmům vozů 4×4.

Aby bylo možné těchto výhod naplno využít

– zapojili inženýři Peugeot Sport svoji kreativitu a přišli s extrémně kompaktním vozem. Peugeot 2008 DKR s dieselovým motorem V6 twin-turbo uloženým vzadu uprostřed vypadá jako svalnatá šelma připravená ke skoku a k překonávání překážek. Uložení všech důležitých součástí do tak malého prostoru byl docela hlavolam. Vzhledem k tomu, že malé auto má tendenci cítit se lépe na klikatých rychlostních zkouškách typu WRC, zvyšuje toto uspořádání potenciál dvojkolky v situacích, kdy mají obvykle výhodu čtyřkolky.

Že „dvojkolka“ nabízí působivé výhody, kterých lze maximálně využít, a to i v nehostinném terénu, ukázal již před dvěma lety tým Red Bull.

Proto technické řešení pro francouzskou automobilku je smysluplné: Vzhledem k tomu, že sériový vůz 2008 je crossover s pohonem jedné nápravy vybavený technologií Grip Control, díky níž projede takřka všude, má smysl ukázat, že 2008 DKR zvládne obtíže Dakaru jen s pohonem 2 kol.

Technické údaje – Peugeot 2008 DKR:

MOTOR

  • Typ: V6 twin turbo Diesel
  • Objem válců: 2993 cm3
  • Počet ventilů: 24
  • Umístění: uprostřed vzadu
  • Počet válců: 6 ve V – 60°
  • Výkon: 340 k
  • Točivý moment: 800 Nm
  • Maximální otáčky: 5000 ot/min
  • Maximální rychlost: 200 km/h
  • Mazivo: Total Quartz 10 W 50

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

  • Způsob: pohon 2 kol
  • Převodovka: Podélně montovaná šestistupňová s ručním sekvenčním ovládáním
  • Mazivo: Total 755 HPX 80 W 140

PODVOZEK

  • Struktura: trubková ocelová
  • Karoserie: karbonová

ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ

  • Odpružení: se dvěma trojúhelníkovými rameny
  • Pružiny: šroubovité (2 na kolo)
  • Tlumiče: nastavitelné (2 na kolo)
  • Zdvih: 460 mm celkem
  • Torzní stabilizátor: přední a zadní
  • Řízení brzd: přímé s hydraulickým posilovačem
  • Kotouče: Dvojitý hydraulický okruh, jednodílné třmeny z lehké slitiny 4 písty/třmen, kovové větrané vpředu i vzadu, kotouče: 355 mm.
  • Ráfky: Dvoudílné hliníkové 17 x 8,5
  • Pneumatiky: Michelin 37/12,5/17

ROZMĚRY

  • Délka: 4.099 mm
  • Celková šířka: 2.033 mm
  • Přední převis: 641 mm
  • Zadní převis: 658 mm
  • Rozvor: 2.800 mm
  • Kapacita palivové nádrže: 400 l

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...