Nový Peugeot 308 GT ve verzi 205 k (benzin 1,6THP) anebo 180 k (diesel 2.0 BlueHDi) na našem trhu

Od dnešního dne mohou zákazníci v celé koncesionářské síti Peugeot objednávat jak pětidveřový hatchback (cena od 637 500 Kč) tak i verzi SW (cena od 669 500 Kč).

1npeu308gt1000

Řidiči nového Peugeotu 308 GT 205 i Peugeotu 308 GT 180

– ocení jejich výrazný design, vynikající výkony a výjimečné zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva. Obě verze GT 205 i GT 180 jsou výrazně dynamické a perfektně přizpůsobené každodenním potřebám. Vůz je určen náročným automobilovým nadšencům, kteří touží po exkluzivitě a vysokému výkonu.

Exteriér

Přední maska této dynamické verze nese logo zabudované do masky chladiče se třemi horizontálními lištami ve tvaru drápů. Osvětlení zajišťují výhradně LED diody. Pro optimální viditelnost za všech okolností je vůz opatřen luxusními světlomety s 62 LED diodami. Pro vůz 308 GT jsou také typická exkluzivní směrová světla. Jejich dynamický posun světla zevnitř ven podtrhuje technologický vzhled vozu. Jsou umístěna nad přídavnými otvory sání, které do motoru přivádějí více vzduchu.

Vůz 308 GT nabízí velkou aerodynamickou a stylovou čistotu. Černá zpětná zrcátka splývají s bočními okny, která jsou v horní části zatmavená. Vůz je vizuálně rozšířen lištami kolem prahu karoserie a spočívá na osmnáctipalcových kolech s diamantovým výbrusem a pneumatikami Michelin Pilot Sport 3. Pro tato kola s označením „Diamant“ jsou typické rýhované paprsky s vyfrézovaným motivem.

Peugeot 308 GT přitahuje pozornosti i při pohledu zezadu, zejména díky černě lakovanému difuzéru a ozdobným prvkům použitým u dvojité koncovky výfuku. Podpis GT je umístěn na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru a na předních blatnících.

Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní „Blue Magnetic“. Tento odstín evokuje modrou barvu historicky používanou na francouzských závodních vozech. Díky ní dobře vynikají plynulé a dynamické linie vozu a je zvýrazněna jeho světlá výška, která je vepředu snížena o 7 mm a vzadu o 10 mm.

Interiér

Exkluzivní prostředí nabízí i kabina. Vychází ze základů sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Čalounění TEP / Alcantara nebo příplatkovou kůži Club zdobí červené prošití. Rudé stehy se objevují i na palubní desce, panelech dveří, manžetě řadicí páky a koberečcích. Efektní je také hliník na pedálech a nerezová ocel na prazích dveří.

Pro sportovní vozy je důležitá poloha při řízení, která je díky ergonomie místa i-Cockpit ideální. Řidič si ji může upravit díky výškovému a podélnému nastavení kompaktního volantu, který je unikátní svým perforovaným koženým potahem a znakem GT. Sdružený přístroj, umístěný v zorném poli tak, aby řidič nemusel spouštět silnici z očí, používá nové šachovnicové pozadí. Přístroj po vložení klíče do zapalování přivítá řidiče vlastním hlášením. S přístrojem ladí i velký dotykový displej používající nové červenočerné barevné schéma pojmenované Redline.

Pozoruhodné dynamické výkony

GT pro maximální požitek používá specificky nastavený podvozek a výkonné motory, které již dnes splňují normu Euro 6. Inženýři dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Výkonové parametry mluví samy za sebe. Pro zrychlení z 0 na 100 km/hod stačí vozu 308 GT s benzínovým motorem pouhých 7,5 vteřin.

Oba motory, benzínový i dieselový, umožňují veškeré typy řízení, plynulé i sportovní, a současně zachovávají vynikající úrovně emisí CO2: 103 g/km u motoru 2.0 BlueHDi 180 k a 130 g/km u motoru 1.6 THP 205 k S&S.

Benzínový čtyřválcový motor 1.6 THP 205 k S&S

– je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 Nm, který je k dispozici u otáček 1750 – 4500 ot/min. Tato vysoká úroveň výkonu se kombinuje s nízkými emisemi CO2 (od 130 g CO2/km) i spotřebou (od 5,6 l/100 km).

K dosažení těchto výsledků tento čtyřválec o objemu 1598 cm3 kombinuje:

  • turbokompresor Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost od velmi nízkých otáček;
  • přímé vstřikování benzínu zaručující optimální účinnost spalování;
  • proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním hřídelů sání a výfuku (technologie VTi, Variable valve and Timing injection);
  • systém Stop&Start pro snížení spotřeby a emisí CO2 a zvýšení komfortu v městském provozu.

Čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi nabízí obdivuhodné výkony:

180 koní při 3750 ot/min a maximální točivý moment 400 Nm při 2000 ot/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/hod při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 vteřin. Agregát, jehož objem činí 1 997 cm3, vykazuje emise pouze 103 g CO2/km a spotřebu 4,0 l/100 km.

K tomuto výsledku mu napomáhá:

  • vstřikovací jednotka (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 bar;
  • nová spalovací komora umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, která je vstřikována přes 7 otvorů;
  • kompresní poměr 16,7:1 pro lepší celkový výkon motoru;
  • motorový olej s velmi nízkou viskozitou typu 0W15.

Dieselový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift, která zaručuje rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek.

Podvozek

Nápravy (přední Pseudo Mc Pherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Inženýři upravili veškeré parametry, čímž zajistili přesné řízení na všech profilech silnice, bez přílišného nedotáčení nebo přetáčení. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy.

Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm. Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP.

Řadu GT tvoří:

  • GT 205 s motorem 1.6 THP 205 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou: 130 g CO2/km a 5,6 l/100 km u hatchbacku, 134 g CO2/km a 5,8 l/100 km u SW;
  • GT 180 s motorem 2.0 BlueHDi 180 k s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6: 103 g CO2/km a 4,0 l/100 km u hatchbacku, 107 g CO2/km a 4,1 l/100 km u SW.

Vynikající zážitek z jízdy

Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným přístrojovým panelem poskytuje řidiči intenzivní pocity z jízdy. Zážitky zvyšuje i paket Driver Sport Pack, který je u obou motorů součástí sériové výbavy. Toto zařízení potěší smysly milovníků dynamické jízdy, kteří si mohou upravit následující parametry:

  • silnější a sportovnější zvuk motoru;
  • červená barva osvětlení ukazatelů na přístrojové desce;
  • zobrazení výkonu a točivého momentu, tlaku přeplňování, příčného a podélného zrychlení;
  • pevnější a reaktivnější posilovač řízení;
  • citlivější nastavení akceleračního pedálu;
  • vyšší reaktivita převodovky EAT6;
  • páčky pod volantem s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6.

Řidič může systém Driver Sport Pack pomocí tlačítka na středové konzole přepnout do pohotovostního režimu.

Nový Peugeot GT nabízí řadu podpůrných prvků řízení, díky nimž je možné naplno si užít jeho charakteru:

Driver Assistance Pack využívá radar zabudovaný v přední části vozu a tvoří jej tři systémy:

  • aktivní tempomat: tempomat udržuje a automaticky upravuje rychlost podle rychlosti vozu vepředu. Řidič může tuto „aktivní“ funkci vypnout;
  • systém varování při riziku srážky: vizuální a zvukový signál, který řidiče vybídne, aby začal brzdit a vyhnul se tak kolizi;
  • automatické nouzové brzdění: spuštění brzdění v případě bezprostředně hrozící kolice, aby se zabránilo nárazu nebo se snížily jeho důsledky.

Systém sledování mrtvého úhlu1

• varuje pomocí světelné diody zabudované ve vnějším zpětném zrcátku řidiče, pokud se v mrtvém úhlu objeví jiný vůz.

Park Assist1

• je aktivní parkovací asistent, který umožňuje automatické zaparkování, a to jak podélně, tak příčně.

Mobilní služby Peugeot Connect Apps

• poskytují nový zážitek z jízdy. Díky zařízení 3G Plug&Play dostává řidič v reálném čase užitečné informace: dostupná místa k zaparkování, ceny paliva, turistické informace, které poskytuje průvodce Michelin, informace o počasí, ale také o nebezpečných úsecích silnic díky aplikaci Coyotte. Bezpečnost zvyšuje i alarm s ochranou proti odtažení.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Na BARTH Day 11.listopadu dorazí...

Velké lákadlo si připravili organizátoři BARTH Day, který se koná 11. listopadu na pardubickém zimním stadionu. Kromě stovky vystavených vozů různých značek – bude k vidění také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Peugeot Total dokončil poslední přípravný test, „Dream team“ a je připraven na Dakar 2018

Tým Peugeot Total dokončil poslední...

Team Peugeot Total, který v lednu získal tři první místa v Dakaru 2017, dokončil sedmé a závěrečné testy v Maroku a je připraven na příští ročník této nejnáročnější vytrvalostní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018

Mostecký polygon se o posledním...

Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli 29.října vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2  absolvuje Rallysprint sérii 2018. V zářijovém semifinálovém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo představuje na tratích Gran Turismo Sport svou nejnovější verzi L750 R HYbrid Vision Gran Turismo

Peugeot L500 R HYbrid Vision Gran Turismo...

30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdal Peugeot a...