Nový Peugeot 2008 DKR vyrazí hájit barvy týmu Peugeot Total na Rally Dakar v lednu příštího roku

Tři týdny po oznámení o účasti společností Peugeot, Red Bull a Total na Rally Dakar 2015 odhaluje vůz, který ponese barvy týmu, svoji tolik očekávanou podobu.

1peudakar20151000

Za volant tohoto ohromujícího vozu vyrobeného na míru zasednou Carlos Sainz a Cyril Despres.

Nezaměnitelná rodinná příslušnost s posledním z crossoverů značky Peugeot je nepopiratelná. Vůz však nabral kvůli závodu, který před ním stojí, svaly a celkově nabízí impozantnější proporce. Jeho linie jsou výsledkem úzké spolupráce mezi design centrem Peugeot a týmem Peugeot Sport. Podoba se sériovou verzí je ohromující!

Vůz 2008 DKR je mnohem víc než jen další stylový výtvor.

Jeho agresivní linie byly pochopitelně ovlivněny technickými požadavky, což potvrzuje i šéf projektu v rámci týmu Peugeot Sport Jean-Christophe Pailler: „Design centru jsme dali velmi přesné zadání se základními rozměry, údaji o požadovaném objemu kabiny, velikosti kol, rozsahu odpružení. Měli k dispozici i aerodynamická data z našich předchozích simulací.“

Tým Peugeot Sport se totiž musel rozhodnout v zásadní věci. Jaký zvolit pohon? Všech 4 kol, nebo jen 2 kol? Podle pravidel totiž tento faktor ovlivní dva významné parametry vozu. „Provedli jsme velmi důkladnou analýzu toho, co se používá v závodech typu Dakar a velmi přesně jsme zhodnotili výhody jednotlivých možností. Zvolili jsme o hodně rozdílný přístup než naše konkurence. Po zvážení schopnosti jízdy v terénu a v písku u aut s pohonem jedné nápravy jsme se nakonec rozhodli právě pro něj. Můžeme tak využít větší kola a větší odpružení.“ Vůz 2008 DKR je tudíž opatřen 37palcovými pneumatikami Michelin, což představuje průměr téměř 94 cm.

Tyto úvahy měly pochopitelně dopad na práci designérů Peugeot.

Čtyřčlenný tým nadšeně přijal tuto výzvu a pustil se do práce na návrhu vozu, který se již zanedlouho postaví čelem léčkám Rally Dakar: „Nejobtížnější bylo upravit styl vozu podle jednotlivých technických omezení, která si diktuje nehostinný terén,“ vysvětluje Giovanni Rizzo, designér exteriéru vozu 2008. „Byly dvě možnosti, jak postupovat: vzít sériový vůz 2008 a přidat k němu díly vyrobené na míru, nebo se inspirovat od vozu 2008 a vymyslet nový vůz s ohledem na daná omezení. Nakonec jsme se rozhodli jít tou druhou cestou a přijít s čerstvou reinterpretací vozu 2008. Model 2008 DKR například nemá zadní dveře a vypadá proto spíše jako vize toho, jak by mohlo vypadat kupé 2008.“

Michaël Trouvé, designový manažer v design centru Peugeot zdůraznil:

„Ukázalo se, že převést stylové přednosti sériového vozu na zadní část bylo poměrně snadné, zato přední část si vyžádala více práce. Vzhledem k tomu, jaké obtíže čekají na naše piloty v terénu, rozhodli jsme se pro výrazně vertikální řešení. Znamená to velmi zkrácený převis a tedy velmi odlišnou přední část, než má sériový vůz. Technický tým si naštěstí pečlivě vyslechl naše argumenty a souhlasil s přemístěním některých částí, které by nám mohly působit obtíže. Nechal nám tak částečně volnou ruku, abychom navrhli přední masku, která se bude co nejvíc blížit vzhledu vozu 2008.“ Díky této úzké spolupráci, která trvala od září 2013 do ledna 2014, získal vůz 2008 DKR jedinečný atraktivní vzhled, který se vzdaluje od tradičních principů.

Carlos Sainz, který se již Rally Dakar zúčastnil sedmkrát v týmu Red Bull

– a to jak s vozy 4×4, tak 2×4, zná nazpaměť technická omezení, která s sebou přináší náročné jihoamerické etapy, a design nového vozu si ho okamžitě získal: „Filozofie vozu 2008 DKR je opravdu radikální a přináší řadu nových myšlenek. Nepodobá se žádnému jinému vozu s pohonem 2×4. Je opravdu velmi kompaktní, a to je dobře. Poslední dvě Rally Dakar jsem odjel s vozem s pohonem na jednu nápravu a jsem přesvědčen o tom, že toto technické řešení umožňuje Dakar vyhrát. Vyžaduje to pochopitelně velmi speciální vůz, který si poradí se všemi typy terénu. Jsem přesvědčen, že Peugeot Sport má k dispozici veškeré nutné know-how proto, aby se mu to podařilo a aby prokázal potřebnou technologii a prostředky, což je jedinečná a stimulující výzva pro celý tým.“

To, co se skrývá pod kapotou

– je prozatím zakryto rouškou tajemství, ale dech beroucí tvary vozu 2008 DKR již bezpochyby způsobily rozruch ještě předtím, než vůz zvíří prach a pustí se na trať v barvách týmů Red Bull a Total.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...