Doby, kdy zákazníci přišli na plochu autobazaru a teprve tam vybírali, jaké vozidlo si koupí, jsou nenávratně pryč.
S nástupem moderních technologií
– se významně mění i způsob, jakým zákazník vozidlo nejen vybírá, ale také kupuje a platí. „Klienti přicházejí do našich autocenter již s jasnou představou, jaký vůz chtějí. Mají o něm detailní informace, znají cenové podmínky i možnosti financování. V podstatě jsou rozhodnuti“, říká Filip Kučera z Autocentra ESA a dodává: „Klient s tabletem nebo smartphonem v ruce je naprosto běžný obrázek“.
O změnách v zákaznickém chování svědčí i statistiky Autocentra ESA:
„Prostřednictvím webových formulářů prodáváme více než 300 vozidel každý měsíc a toto číslo stále nepatrně narůstá“, vysvětluje Kučera. Společnost registruje také nárůst návštěv na svém webu, meziročně cca 10%. „Velkým překvapením pro nás bylo zjištění, že po otevření pobočky v Brně, stoupl počet návštěvníků z Jihomoravského kraje na našem webu o cca 30%“.
Velkým tempem roste také počet odeslaných rezervací, které meziročně stouply o 16% a počty detailních zobrazení vozů, které stouply o 13%.
„Celý proces prodeje se díky moderním technologiím neuvěřitelně zrychluje. Fáze vybírání je v podstatě minimální a tak nejvíce času zabere vlastní projížďka s vybraným vozem a nezbytná administrativa. Je-li klient skutečně rozhodnut jaké vozidlo vybírá, je doba od vstupu do našeho autocentra po odjezd s novým vozem kratší než 120 minut“, říká Filip Kučera.
Meziročně došlo také k velmi výraznému nárůstu přístupu na web z tabletů a „chytrých“ mobilních telefonů.
Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost o 82% a z tabletů dokonce o 93%. I proto Autocentrum ESA investovalo do optimalizace stránek mobilního webu a responzivního designu webu, který přizpůsobí zobrazení velikosti displeje jednotlivým zařízení. „Nedávno jsme také spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android“, uzavírá Kučera.