Konzervativní způsoby nakupování aut berou za své: zákazníci stále více využívají moderní technologie

Doby, kdy zákazníci přišli na plochu autobazaru a teprve tam vybírali, jaké vozidlo si koupí, jsou nenávratně pryč.

S nástupem moderních technologií

– se významně mění i způsob, jakým zákazník vozidlo nejen vybírá, ale také kupuje a platí. „Klienti přicházejí do našich autocenter již s jasnou představou, jaký vůz chtějí. Mají o něm detailní informace, znají cenové podmínky i možnosti financování. V podstatě jsou rozhodnuti“, říká Filip Kučera z Autocentra ESA a dodává: „Klient s tabletem nebo smartphonem v ruce je naprosto běžný obrázek“.

O změnách v zákaznickém chování svědčí i statistiky Autocentra ESA:

„Prostřednictvím webových formulářů prodáváme více než 300 vozidel každý měsíc a toto číslo stále nepatrně narůstá“, vysvětluje Kučera. Společnost registruje také nárůst návštěv na svém webu, meziročně cca 10%. „Velkým překvapením pro nás bylo zjištění, že po otevření pobočky v Brně, stoupl počet návštěvníků z Jihomoravského kraje na našem webu o cca 30%“.

Velkým tempem roste také počet odeslaných rezervací, které meziročně stouply o 16% a počty detailních zobrazení vozů, které stouply o 13%.

„Celý proces prodeje se díky moderním technologiím neuvěřitelně zrychluje. Fáze vybírání je v podstatě minimální a tak nejvíce času zabere vlastní projížďka s vybraným vozem a nezbytná administrativa. Je-li klient skutečně rozhodnut jaké vozidlo vybírá, je doba od vstupu do našeho autocentra po odjezd s novým vozem kratší než 120 minut“, říká Filip Kučera.

Meziročně došlo také k velmi výraznému nárůstu přístupu na web z tabletů a „chytrých“ mobilních telefonů.

Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost o 82% a z tabletů dokonce o 93%. I proto Autocentrum ESA investovalo do optimalizace stránek mobilního webu a responzivního designu webu, který přizpůsobí zobrazení velikosti displeje jednotlivým zařízení. „Nedávno jsme také spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android“, uzavírá Kučera.

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA získal ocenění ABC „Nejlepší vůz roku 2019“

Hyundai KONA získal ocenění ABC...

Model KONA obdržel nejprestižnější ocenění ve španělském automobilovém průmyslu Ocenění uznává mnoho kvalit modelové řady KONA, včetně zcela elektrické verze Hyundai získal titul...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro nový ohromující motocykl BMW S1000RR

Bridgestone Battlax Hypersport S21 pro...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude dodávat pneumatiky Battlax Hypersport S21 jako originální výbavu pro nový ohromující motocykl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vrchařský šampion Marek Rybníček připravuje auto na novou sezónu

Vrchařský šampion Marek Rybníček...

Letošní sezóna závodů automobilů do vrchu byla pro Marka Rybníčka velmi úspěšná. Vyjezdil si titul vrchařského mistra, uspěl na slavných závodech Ecce Homo Šternberk i Dobšinský kopec a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní ovládání dveří automobilů od společnosti Continental získalo prestižní cenu za inovaci CES 2019

Inteligentní ovládání dveří...

Vysoká úroveň komfortu: PASE (Passive Start and Entry System) a elektrické ovládání dveří podporují autonomní otevírání a zavírání Vyšší bezpečnost: systém inteligentního odhalování...