Konzervativní způsoby nakupování aut berou za své: zákazníci stále více využívají moderní technologie

Doby, kdy zákazníci přišli na plochu autobazaru a teprve tam vybírali, jaké vozidlo si koupí, jsou nenávratně pryč.

S nástupem moderních technologií

– se významně mění i způsob, jakým zákazník vozidlo nejen vybírá, ale také kupuje a platí. „Klienti přicházejí do našich autocenter již s jasnou představou, jaký vůz chtějí. Mají o něm detailní informace, znají cenové podmínky i možnosti financování. V podstatě jsou rozhodnuti“, říká Filip Kučera z Autocentra ESA a dodává: „Klient s tabletem nebo smartphonem v ruce je naprosto běžný obrázek“.

O změnách v zákaznickém chování svědčí i statistiky Autocentra ESA:

„Prostřednictvím webových formulářů prodáváme více než 300 vozidel každý měsíc a toto číslo stále nepatrně narůstá“, vysvětluje Kučera. Společnost registruje také nárůst návštěv na svém webu, meziročně cca 10%. „Velkým překvapením pro nás bylo zjištění, že po otevření pobočky v Brně, stoupl počet návštěvníků z Jihomoravského kraje na našem webu o cca 30%“.

Velkým tempem roste také počet odeslaných rezervací, které meziročně stouply o 16% a počty detailních zobrazení vozů, které stouply o 13%.

„Celý proces prodeje se díky moderním technologiím neuvěřitelně zrychluje. Fáze vybírání je v podstatě minimální a tak nejvíce času zabere vlastní projížďka s vybraným vozem a nezbytná administrativa. Je-li klient skutečně rozhodnut jaké vozidlo vybírá, je doba od vstupu do našeho autocentra po odjezd s novým vozem kratší než 120 minut“, říká Filip Kučera.

Meziročně došlo také k velmi výraznému nárůstu přístupu na web z tabletů a „chytrých“ mobilních telefonů.

Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost o 82% a z tabletů dokonce o 93%. I proto Autocentrum ESA investovalo do optimalizace stránek mobilního webu a responzivního designu webu, který přizpůsobí zobrazení velikosti displeje jednotlivým zařízení. „Nedávno jsme také spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android“, uzavírá Kučera.

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely Peugeot v čele tří segmentů

Modely Peugeot v čele tří segmentů

Peugeot v ČR navázal na rekordní loňský rok dalšími úspěšnými měsíci, navíc s markantními nárůsty. V únoru Peugeot registroval 1227 vozů, dosáhl podílu na trhu 6,01 % a 4. pozice na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO hlavním partnerem Centra Paraple, které si letos připomíná 25 let své existence

ŠKODA AUTO hlavním partnerem Centra...

Mladoboleslavská automobilka se stává hlavním partnerem Centra Paraple, jemuž zapůjčila 3 osobní automobily Centrum Paraple letos slaví 25 let své existence, se značkou ŠKODA spolupracuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO vybuduje v České republice 7 000 dobíjecích bodů pro elektromobily

ŠKODA AUTO vybuduje v České republice 7...

Investice přibližně 32 milionů euro do výstavby nabíjecích stanic pro elektromobily ve třech českých závodech ŠKODA AUTO do roku 2025 Více než 300 dobíjecích bodů je již v interním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Premiéra Michelin v Ženevě: MICHELIN Pilot Sport 4 SUV – nová sportovní pneumatika pro luxusní SUV

Premiéra Michelin v Ženevě: MICHELIN...

Během mezinárodního autosalonu v Ženevě představila firma Michelin inovativní sportovní pneumatiku MICHELIN Pilot Sport 4 SUV pro vysokovýkonné vozy SUV. Pneumatika bude k dispozici v 53 rozměrech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nevšední možnosti originálního příslušenství: Nový SEAT Tarraco nabídne širokou škálu personalizace a příplatkové výbavy

Nevšední možnosti originálního...

SEAT s modelem Tarraco úspěšně vstoupil do segmentu velkých SUV Tarraco nabídne širokou škálu jedinečné personalizace, kvalitu, prvotřídní design i moderní konektivitu Nabídka zahrnuje jak...