Koncern General Motors dosáhl v prvním pololetí roku 2008 v Evropě rekordního prodeje 1 160 935 automobilů

To představuje v porovnaní se stejným obdobím roku 2007 nárůst o 31 613 kusů, resp. o 2,8 procenta. Tržní podíl GM dosáhl 9,5 %.

„GM úspěšně drží trend vysokých prodejů svých vozů v Evropě, a to především díky agresivní růstové strategii ve východní a střední Evropě. I přes stagnaci některých silných západních trhů můžeme hrdě prohlásit, že naše víceznačková strategie nese díky dobré týmové práci své ovoce a daří se nám růst na klíčových evropských trzích,“ říká Carl-Peter Forster, president GM Europe.

„Výkonnost značky Chevrolet je nadále hnacím motorem GM v Evropě v roce 2008. Povědomí o značce Chevrolet zvyšujeme i tím, že uvádíme na trh nové modely, jako je například nové Aveo,“ říká Brent Dewar, vicepresident GM Europe odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.

„Skupina GM zvýšila výrazně své prodeje v regionu východní Evropy – o 58 procent, přičemž celkový růst regionu byl jenom 35 procent. Tržní podíl GM se zvýšil o 1,6 procentního bodu na 10,6 procenta. V Rusku se zvýšil prodej všech značek GM: Opel své prodeje zdvojnásobil, Saab zvýšil prodeje o 81 procent, Cadillac o 51 procent a Hummer o 21 procent. Tyto skvělé výsledky dokazují, že máme silné značky s atraktivním modelovým portfoliem,“ říká Brent Dewar.

Chevrolet pokračuje v rekordech

Chevrolet nadále dosahuje v Evropě skvělých prodejních výsledků – v prvním pololetí roku 2008 značka zaznamenala zatím nejvyšší prodej 268 200 automobilů, což ji přineslo tržní podíl 2,2 procenta.

Prodej nového modelu Chevrolet Aveo vzrostl o 58 % na 42 120 kusů. Prodeje modelu Captiva vzrostly o 11,3 procenta na 22 320 vozidel.

V České republice se během prvního pololetí roku 2008 prodalo 2359 osobních vozů Chevrolet, což představuje meziroční nárůst o výrazných 46 % v porovnání se stejným obdobím roku 2007. Kompaktní Spark si stále bezpečně drží pozici nejprodávanějšího vozu svého segmentu „mini“ – od ledna do konce června se těchto populárních vozů prodalo celkem 1167!

Opel zvýšil prodej ve střední a východní Evropy

Opel prodal v Evropě od ledna do června 2008 celkem 848 308 automobilů a jeho tržní podíl činí 7 %. Dobré výsledky ve střední a východní Evropě vyvažují oslabení trhů Španělska a Itálie. Prodeje vozů Opel ve východní Evropě vzrostly o 81,4 % a ve střední Evropě o 17,2 %.

Meriva se opět stala lídrem segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou jsou tyto dva modely na čele celého segmentu monocabů.

Koncern GM zvýšil prodeje v Rusku o 60 procent.

Prodeje koncernu GM v Rusku vzrostly během prvního pololetí roku 2008 o 60 % na 181 138 vozů, což výrazně předbíhá růst trhu o 35 %. Tržní podíl GM vzrostl o 1,8 procentního bodu na 11,3 procenta.

Na ruském trhu rostly všechny značky GM. Opel zdvojnásobil prodeje na 53 523 vozů a dosáhl tržního podílu 3,3 procenta. Chevrolet zvýšil prodeje o 49 % na 125 701 vozů a Saab zvýšil prodeje o 80,5 procenta.

Prodeje vozů Saab, Cadillac a HUMMER

Saab prodal v Evropě během prvního pololetí roku 2008 celkem 39 418 vozů. Prodej modelů Cadillac vzrostl v porovnání s prvním pololetím roku 2007 o 9,5 %, značka HUMMER zvýšila své prodeje o 29 %.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Hyundai i30 Fastback N předvede svůj výkonový potenciál na cestě z Říma do Paříže

Nový Hyundai i30 Fastback N předvede...

Zcela nový i30 Fastback N odhalí na cestě z Říma do Paříže sofistikovaný a elegantní design v kombinaci s osvědčenou radostí z řízení vozu N První ostré pětidveřové kupé v segmentu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se systémem Honda Hybrid Performance se zcela nové  CR-V dostává na novou úroveň

Se systémem Honda Hybrid Performance se...

Je to poprvé, kdy je SUV Honda v Evropě k dostání s hybridní technologií Systém Honda Hybrid Performance využívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) k plynulému přechodu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT má s novým modelem SEAT Tarraco velké ambice

SEAT má s novým modelem SEAT Tarraco...

Tarraco je po modelech Arona a Ateca třetí SUV značky SEAT, která s ním poprvé vstupuje na trh velkých SUV Velké SUV s 5 nebo 7 sedadly nabízí zákazníkům ještě více variability Tarraco je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai na veletrhu v Hannoveru představí vodíkové nákladní auto

Hyundai na veletrhu v Hannoveru...

Elektricky poháněné nákladní vozidlo s palivovými články bude uvedeno na trh v roce 2019 Nákladní vozidlo dává najevo své ekologické vlastnosti osobitým designem Plány pro evropský trh...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron se v San Franciscu představilo s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV

Elektrické SUV Audi e-tron se v San...

Audi si pro své první elektrické SUV vybralo ultra-výkonné pneumatiky Goodyear Společnost Audi dnes odhalila model e-tron, první plně elektrické SUV z produkce této německé automobilky. Goodyear...