Koncepční čtyřsedadlový PEUGEOT QUARTZ – mimořádný crossover pro výjimečné zážitky

Jeho výkony, přesnost řízení a intuitivnost společně zajišťují nedostižný komfort a zdůrazňují jeho sportovního ducha.

1pq11024

1pq21024

QUARTZ

– originálním způsobem spojuje novou generaci SUV a svět nejvýkonnějších vozů značky. Sportovní principy získaly zcela nové vyjádření jak zvenku, tak uvnitř vozu, a to díky expresivnímu designu a novátorským materiálům, jako je čedičový kámen, látka získaná 3D tkaním, kůže s nopkovou strukturou…

QUARTZ nabízí i-Cockpit, v němž je vše přizpůsobeno řidiči. Umožňuje ovládnout 500 koní, které dokáže vyvinout pohon z dílen Peugeot Sport.

Značka představuje prostřednictvím svých koncepčních vozů EXALT a QUARTZ vlastní vizi špičkových automobilů. PEUGEOT svým zákazníkům přináší exkluzivní koncepty: vynikající design, novátorské materiály, výjimečné zážitky.

Ultra sportovní crossover

Z vozu PEUGEOT QUARTZ čiší na první pohled jeho sportovní, robustní a výrazný design. Splývá v něm karoserie SUV a kabina sedanu, které spojuje propracovaný design. 206 cm široká přední masku a pneumatiky o šířce 305 mm naznačují mimořádnou jízdní stabilitu. Pro optimální účinnost se jednotlivé funkce osvětlení skládají z optických LED modulů. Světlomety bez skla zdůrazňuje světelná lišta, která na stranách opouští karoserii a přetíná tok vzduchu. Logo je umístěno uprostřed masky chladiče, kterou oživuje šachovnicový motiv, jenž se mění podle úhlu pohledu pozorovatele.

Při pohledu z boku

– vyzařuje z protáhlých linií dynamika celého koncepčního vozu. Kola o průměru 23“ se strukturálními hliníkovými ráfky a pneumatikami Continental jsou zasazena do výrazně vypouklých oblouků. Převisy kol jsou extrémně krátké, posádka tak může na maximum využít délky vozu 450 cm. Velká pozornost byla věnována mechanice. Dlouhou kapotu zvýrazňují otvory přivádějící k motoru vzduch. Elektricky vysunovatelné stupátko slouží jako podpora boku, jehož designéři se inspirovali od oděvní tvorby. Záhyby jsou umístěné co nejblíž motorové části a současně obloukům kol dodávají objemnost.

Horní část kabiny působí jako monolit

– jako jeden díl, do něhož jsou „zatesány“ jednotlivé funkce. Kovové oblouky drží polykarbonátové sklo u karoserie. Velmi propracované linie skla přivádějí do vozu světlo, podílí se na jeho tvaru a dodávají mu přírodní vzhled. Z prosklené střechy směřující k zadním blatníkům vystupují dva spojlery zvyšující aerodynamiku vozu. Jsou umístěny v ose vytvářející jasné ohraničení mezi dvěma odstíny karoserie koncepčního vozu QUARTZ: kamenitě šedý odstín vepředu je inspirovaný barvou křemene, na zadních blatnících a zadní části vozu je použit a černě matný odstín s červenými body.

Paprsky 23palcových kol jsou ztenčené na minimum, které umožňuje pevnost materiálu. Pokrývají je klapky z kompozitního materiálu. Kromě estetické funkce také optimalizují díky sání vzduchu aerodynamiku a chlazení brzd, kterým zajišťují tepelnou odolnost. PEUGEOT QUARTZ je monolit, spodní část tvoří tvary typické pro SUV a horní část rafinované křivky sedanu. Stylové linie jsou podřízeny funkčnosti. QUARTZ je díky zaoblení karoserie a použití inovativních materiálů velice působivý vůz.

Kabina nabízející funkční moderní materiály

Protilehlé dveře se otevírají jako nůžky a usnadňují nastupování do vozu. Nový výrobní postup totiž umožnil odstranit středový sloupek. Vůz QUARTZ je postaven na platformě EMP2, na kterou byly připevněny panely kompozitní struktury. Toto řešení nejenže snižuje hmotnost vozu, ale zároveň umožnilo odstranit střední sloupek, který sloužil jako výztuž. Na čtyři členy posádky čekají při nastupování do vozu nové zážitky – zatažitelná stupátka či nové nečekané materiály, které jsou jak přírodní, tak vzešlé z procesů recyklace.

QUARTZ svou eleganci působí velmi příjemně, ale díky inovativnímu místu řidiče (i-Cockpit) i výrazně sportovně.

Symbolem vozu QUARTZ je čedičový kámen, který je pevný a zároveň lehký. Ve voze se s ním řidič setká především na středové konzole. Jde o vyvřelou horninu, která vznikla rychlým utuhnutím lávy na povrchu. Na celém světě vykazuje stejné vlastnosti, což usnadňuje její použití na jednotlivých cílových trzích. Ve voze je čedič v surovém stavu, aby tak lépe vynikl jeho kontrast oproti ostatním použitým materiálům.

U vozu QUARTZ se ve světové premiéře objevuje látka získaná 3D tkaním. Tato moderní metoda umožňuje vyrábět složité kusy velkých rozměrů, které lze použít okamžitě po výstupu ze stroje. Není nutné je řezat, takže nezůstávají žádné odřezky. Látka je na druhé straně tkaná za pomocí polyesterových vláken, které vznikají recyklováním plastů, například plastových lahví. Tento postup má další vynikající vlastnost, a tou je výroba dílů značné tloušťky, takže jsou měkké a není nutné k nim přidávat běžně používanou změkčující pěnu.

Interiér ctí i nejušlechtilejší materiál používaný v automobilech, tedy kůži. Podlaha, sloupky a strop jsou potaženy černou kůží vytvářející sportovní atmosféru, zatímco na kontaktních místech, jako jsou sedadla a opěradla, byla použita světlá kůže, která má patinu, jež se objevuje na starobylém nábytku.

Poslední tečkou jsou dveřní panely vyfrézované v bloku z kompozitního materiálu, na místě každého záběru nástroje byl použit červený odstín. Síť takto vzniklých čar vytváří efekt pohybu, vzhled povrchu se tak neustále mění.

Místo řidiče i-Cockpit

Každý ze čtyř pasažérů má k dispozici pohodlné obepínající sedadlo s čtyřbodovým zatažitelným pásem. Pro větší pohodlí jsou sedadla a opěradla potažená světlou kůží volně namontovaná na odhalenou konstrukci. Řidič je na svém sedadle pevně usazen, aby dokázal zvládat vysoké výkony vozu. Pro maximální účinnost se kompaktní volant inspiroval závodními modely. Má v sobě zabudované ovladače, takže řidič ušetří pohyb a může rovnou z volantu ovládat směrové ukazatele, jednotlivé režimy pohonu i řazení rychlostí. Vyvýšený přístrojový panel tvoří velká plocha s nastavitelnými parametry. Uprostřed je v úhlu 45° umístěná lamela z polykarbonátu umožňující plasticky zobrazovat doplňující informace.

Palubní deska je nasměrovaná k řidiči, který tak má snazší přístup k páčkovým přepínačům typu toggle switches. Po zapnutí některého přepínače vidí řidič informace přenášené po optickém vlákně.

Výjimečný koncept QUARTZ si vyžaduje výjimečný pohon:

– benzinový čtyřválec a dva elektrické motory Plně hybridní pohon plug-in dosahuje celkový výkon 500 koní. Sugestivně tvarovaná kapota ukrývá motor 1.6 THP 270 k, který vyvinul tým Peugeot Sport. Tento benzínový čtyřválec je spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou a dokáže vyvinout točivý moment 330 Nm. Specifická výkonnost je jedna z nejlepších na světě. Litrový výkon je téměř 170 k/l. Přední nápravu navíc pohání elektrický motor s přímým záběrem o výkonu 85 kW. Ve fázi zpomalování dobíjí baterii s napětím 400 V a pomáhá spalovacímu motoru s řazením rychlostí. Na zadní nápravě je také namontovaný elektrický motor o výkonu 85 kW, který pohání vůz a rovněž se podílí na nabíjení baterie. Specifický systém dynamické kontroly stability ESP řídí rozložení brzdných sil mezi čtyři kola pro větší stabilitu vozu a optimální řízení úrovně nabití baterie.

Řidič má k dispozici tři režimy jízdy.

  • V režimu „ZEV“ (nulové emise) může auto ujet až 50 km pouze za pomoci elektrické energie z baterie, která se nabíjí z běžné elektrické sítě.
  • V režimu „Road“ pracují současně spalovací a přední elektrický motor a zajišťují potěšení z jízdy a maximální dobíjení baterie při zpomalování.
  • Při režimu „Race“ se spojí všechny tři motory, aby společně na maximum využily možnosti podvozku a náprav vybavených mechanickými diferenciály s omezeným prokluzem. Tento režim umožňuje rozdělit točivý moment mezi kola podle přilnavosti každého z nich.

Pro co nejlepší využití těchto motorů je koncepční vůz QUARTZ vybaven specifickou přední nápravou McPherson a zadní víceramennou nápravou, na které je zabudován elektrický motor. Pneumatické odpružení automaticky upravuje světlou výšku vozu v rozmezí 30 – 35 cm. Tuto funkci ovládá systém optického snímání silnice, který je vybavený kamerou napojenou na navigační systém a dokáže předvídat změny povrchu cesty.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 38. Rally Pačejov se bude konat již tuto sobotu 29. července s centrem v Horažďovicích a Autoklub Peugeot Rally Talent zve všechny své fanoušky k tratím RZ do západních Čech

38. Rally Pačejov se bude konat již tuto...

Pořadatelé z AMK Pačejov připravili pro více než stovku posádek 8 rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 75 kilometrů. Posádka Filip Mareš – Jan Hloušek do nich odstartuje – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v Silk Way Rally

Peugeot druhým rokem za sebou vítězí v...

Cyril Despres/David Castera proměnili dva starty ve dvě vítězství. Jako vítězové Silk Way Rally 2016 triumfují i letos poté – co vedli po celý druhý týden soutěže. Jejich Peugeot DKR č....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Peugeot si na 11.etapě v Silk Way Rally...

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel druhý –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Týmový duch Peugeotu ožil, když Despres v 10.etapě upevnil vedení v Silk Way Rally

Týmový duch Peugeotu ožil, když...

Po včerejších dramatech byla 10.etapa pro Team Peugeot Total mnohem méně komplikovaná, neboť dva zbývající vozy dojely bezpečně do cíle. Cyril Despres/David Castera s vozem Peugeot DKR č. 100...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V deváté etapě Silk Way Rally Team Peugeot Total prožil dramatické okamžiky,  neboť vedoucí Sébastien Loeb havaroval, Stéphane Peterhansel úžasným způsobem etapu vyhrál a Cyril Depres převzal vedení v soutěži, kterou loni vyhrál je v čele soutěže!

V deváté etapě Silk Way Rally Team...

Po včerejším krátkém volném dnu v Urumqi v  Číně se dnes „Tým snů“ Peugeotu za volanty vozů Peugeot DKR a Peugeot DKR Maxi vrátil do akce v soutěži Silk Way Rally. Sébastien Loeb na...