Klimatizace se stává při nákupu ojetého vozu v AAA AUTO standardem

V roce 2008 měla klimatizaci přibližně polovina prodaných ojetých vozů, v minulém roce již více než 80 % automobilů.

Standardy při nákupu ojetého vozu se každým rokem zvyšují

Zatímco v roce 2008 byl podle statistik AAA AUTO vybaven klimatizací pouze přibližně každý druhý prodaný ojetý automobil, v loňském roce se klimatizace nacházela v 83 % vozů, které si našly nového majitele. Nejprodávanějšími modely zůstávají Škoda Fabia a Octavia.

Bezpečnostní prvky i prvky výbavy

– které se ještě v roce 2008 řadily k nadstandardní výbavě, patřily v roce 2014 mezi běžnou výbavu prodávaných ojetých vozů. Klimatizaci mělo ve výbavě 83 % prodaných vozů oproti 49 % v roce 2008. „Jelikož lidé tráví v automobilech během dne mnoho času, pozorujeme, že naši zákazníci mají stále častěji zájem o vozy s bohatší výbavou, než tomu bylo před několika lety,“ uvádí Karolína Topolová, ředitelka společnosti AAA AUTO. Prvkem, který zaznamenal nejvýraznější nárůst, byl tempomat, jenž se v loňském roce nacházel v 38 % prodaných vozech ve srovnání se 7 % v roce 2008.

Ze statistik AAA AUTO dále vyplývá:

Zatímco požadavky na výbavu automobilů se v čase zvyšovaly, preference ohledně značek se změnily jen minimálně. Již v roce 2008 byla neprodávanějším ojetým vozem Škoda Fabia s necelými 15 %, následovaly ji Škoda Felicia a Škoda Octavia. V roce 2014 bylo ze všech prodaných ojetých vozů nejvíce Fabií s 10,98 %, Octavií bylo prodáno pouze o dvě setiny procenta méně a na třetím místě se umístil VW Passat, který byl v roce 2008 až na 13. místě. „Fabie a Octavie patří dlouhodobě k jasným bestsellerům naší společnosti, a proto je i automobilka Škoda neochvějnou jedničkou v našich ročních prodejích s téměř 30% podílem. Následují ji značky Volkswagen s 9 % a Ford s 8,5 %, které bodují se svými modely Golf a Passat, respektive Focus a Mondeo,“ komentuje prodeje jednotlivých značek za rok 2014 Karolína Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Děti umí být nepředvídatelné. Dopravní nehodu pomůže odvrátit výrazné oblečení a reflexní prvky

Děti umí být nepředvídatelné....

Se začínajícím školním rokem se do ulic vrací děti, které patří k nejrizikovějším a současně nejohroženějším účastníkům dopravního provozu. S radami, jak nejen školáky připravit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou elektrickou ofenzivu

SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou...

CUPRA vystavuje koncepční vůz Tavascan, první elektromobil značky Externě nabíjitelný hybridní SEAT Tarraco se objeví u prodejců na konci roku 2020 Mattias Ekström, nový ambasador značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - OBROVSKÁ VÝZVA PRO C3 WRC

OBROVSKÁ VÝZVA PRO C3 WRC

RALLY TURECKO (12. – 15.9.2019) Citroën Total World Rally Team se vrací do Turecka, do země, kde zaznamenal vůbec první vítězství ve WRC na šotolině v roce 2003 s vozem Xsara WRC. Vrací se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrická budoucnost značky ŠKODA startuje, zahájen předprodej elektrifikovaných modelů CITIGOe iV a SUPERB iV

Elektrická budoucnost značky ŠKODA...

Doporučená prodejní cena vozu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč, první vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020 „Rok zdarma s ČEZ“: Roční nabíjení zdarma ve veřejné síti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce 7 dní Peugeot slibuje skvělé výbavy za skvělé ceny

Akce 7 dní Peugeot slibuje skvělé...

Speciální nabídka 7 dní Peugeot přináší každoročně zvýhodněné ceny či benefity pro klienty, kteří už akční týden netrpělivě vyhlížejí. I letos v září se mohou těšit na skvěle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA na IAA 2019: Začátek trvale udržitelné budoucnosti

ŠKODA na IAA 2019: Začátek trvale...

Elektromobilita: Modely SUPERB iV a CITIGOe iV zahajují novou éru značky ŠKODA Komplexnost: Výrobce aut představuje elektrifikované modely a řešení mobility pod značkou ŠKODA iV Premiéra modelu...