Klimatizace se stává při nákupu ojetého vozu v AAA AUTO standardem

V roce 2008 měla klimatizaci přibližně polovina prodaných ojetých vozů, v minulém roce již více než 80 % automobilů.

Standardy při nákupu ojetého vozu se každým rokem zvyšují

Zatímco v roce 2008 byl podle statistik AAA AUTO vybaven klimatizací pouze přibližně každý druhý prodaný ojetý automobil, v loňském roce se klimatizace nacházela v 83 % vozů, které si našly nového majitele. Nejprodávanějšími modely zůstávají Škoda Fabia a Octavia.

Bezpečnostní prvky i prvky výbavy

– které se ještě v roce 2008 řadily k nadstandardní výbavě, patřily v roce 2014 mezi běžnou výbavu prodávaných ojetých vozů. Klimatizaci mělo ve výbavě 83 % prodaných vozů oproti 49 % v roce 2008. „Jelikož lidé tráví v automobilech během dne mnoho času, pozorujeme, že naši zákazníci mají stále častěji zájem o vozy s bohatší výbavou, než tomu bylo před několika lety,“ uvádí Karolína Topolová, ředitelka společnosti AAA AUTO. Prvkem, který zaznamenal nejvýraznější nárůst, byl tempomat, jenž se v loňském roce nacházel v 38 % prodaných vozech ve srovnání se 7 % v roce 2008.

Ze statistik AAA AUTO dále vyplývá:

Zatímco požadavky na výbavu automobilů se v čase zvyšovaly, preference ohledně značek se změnily jen minimálně. Již v roce 2008 byla neprodávanějším ojetým vozem Škoda Fabia s necelými 15 %, následovaly ji Škoda Felicia a Škoda Octavia. V roce 2014 bylo ze všech prodaných ojetých vozů nejvíce Fabií s 10,98 %, Octavií bylo prodáno pouze o dvě setiny procenta méně a na třetím místě se umístil VW Passat, který byl v roce 2008 až na 13. místě. „Fabie a Octavie patří dlouhodobě k jasným bestsellerům naší společnosti, a proto je i automobilka Škoda neochvějnou jedničkou v našich ročních prodejích s téměř 30% podílem. Následují ji značky Volkswagen s 9 % a Ford s 8,5 %, které bodují se svými modely Golf a Passat, respektive Focus a Mondeo,“ komentuje prodeje jednotlivých značek za rok 2014 Karolína Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA SCALA vstupuje na český trh s bohatou výbavou

ŠKODA SCALA vstupuje na český trh s...

ŠKODA SCALA 1,0 TSI/70 kW, 5 MP Ambition odstartuje na částce 369 900 Kč. Základní provedení vozu bude k dispozici později v druhém čtvrtletí 2019 Zahájen příjem objednávek, u příležitosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA spouští v továrně v Tychy výrobu benzínového tříválcového motoru Turbo PureTech

Skupina PSA spouští v továrně v Tychy...

Továrně v Tychy (Polsko) byla poskytnuta investice ve výši 250 mil. € určená na zlepšení výkonnosti a spuštění výroby motoru Turbo PureTech 1,2 l; Modernizovaný podnik zavádí postupy a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V nové kampani odhaluje Peugeot svoji elektrickou budoucnost

V nové kampani odhaluje Peugeot svoji...

Peugeot vytvořil novou reklamní kampaň zaměřenou na budoucnost značky a současně zahájil další etapu partnerství v oblasti tenisu. Tato kampaň naznačuje strategii značky Peugeot zahrnující...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop skvěle šestý na Dakaru 2019 – historicky nejúspěšnější český pilot v kategorii osobních automobilů. Ouředníček pojistil výborné 17. místo.

Martin Prokop skvěle šestý na Dakaru...

Extrémní 41. ročník Dakaru je u konce. Martin Prokop navigovaný Janem Tománkem stanovil fantastickým šestým místem v celkové klasifikaci kategorie automobilů nový český rekord a vylepšil si...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai KONA Americkým SUV roku

Hyundai KONA Americkým SUV roku

Hyundai poprvé získal prestižní ocenění „North American Utility Vehicle of the Year™“ v kategorii SUV s modely KONA a KONA Electric Porotu ankety „Severoamerické SUV roku 2019“ tvořili...