Klimatizace se stává při nákupu ojetého vozu v AAA AUTO standardem

V roce 2008 měla klimatizaci přibližně polovina prodaných ojetých vozů, v minulém roce již více než 80 % automobilů.

Standardy při nákupu ojetého vozu se každým rokem zvyšují

Zatímco v roce 2008 byl podle statistik AAA AUTO vybaven klimatizací pouze přibližně každý druhý prodaný ojetý automobil, v loňském roce se klimatizace nacházela v 83 % vozů, které si našly nového majitele. Nejprodávanějšími modely zůstávají Škoda Fabia a Octavia.

Bezpečnostní prvky i prvky výbavy

– které se ještě v roce 2008 řadily k nadstandardní výbavě, patřily v roce 2014 mezi běžnou výbavu prodávaných ojetých vozů. Klimatizaci mělo ve výbavě 83 % prodaných vozů oproti 49 % v roce 2008. „Jelikož lidé tráví v automobilech během dne mnoho času, pozorujeme, že naši zákazníci mají stále častěji zájem o vozy s bohatší výbavou, než tomu bylo před několika lety,“ uvádí Karolína Topolová, ředitelka společnosti AAA AUTO. Prvkem, který zaznamenal nejvýraznější nárůst, byl tempomat, jenž se v loňském roce nacházel v 38 % prodaných vozech ve srovnání se 7 % v roce 2008.

Ze statistik AAA AUTO dále vyplývá:

Zatímco požadavky na výbavu automobilů se v čase zvyšovaly, preference ohledně značek se změnily jen minimálně. Již v roce 2008 byla neprodávanějším ojetým vozem Škoda Fabia s necelými 15 %, následovaly ji Škoda Felicia a Škoda Octavia. V roce 2014 bylo ze všech prodaných ojetých vozů nejvíce Fabií s 10,98 %, Octavií bylo prodáno pouze o dvě setiny procenta méně a na třetím místě se umístil VW Passat, který byl v roce 2008 až na 13. místě. „Fabie a Octavie patří dlouhodobě k jasným bestsellerům naší společnosti, a proto je i automobilka Škoda neochvějnou jedničkou v našich ročních prodejích s téměř 30% podílem. Následují ji značky Volkswagen s 9 % a Ford s 8,5 %, které bodují se svými modely Golf a Passat, respektive Focus a Mondeo,“ komentuje prodeje jednotlivých značek za rok 2014 Karolína Topolová.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V NABÍDCE UŽITKOVÝCH VOZŮ!

CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V...

Citroën, zaujímající v prvním pololetí letošního roku 6. místo v Evropě (jeho tržní podíl byl 9,2 %), je významnou značkou, která psala historii výroby užitkových vozidel. Pro posílení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyvíjí jako první na světě technologii pro aktivní eliminování hluku od podvozku

Hyundai vyvíjí jako první na světě...

Nové průkopnické řešení významně zlepšuje aktuální technologii eliminace hluku Překonání limitů dosavadní technologie pro aktivní eliminování hluku DSP analyzuje hluk a vyšle zvukovou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear bude dodávat pneumatiky týmům na evropském seriálu Le Mans

Goodyear bude dodávat pneumatiky týmům...

Goodyear vyvíjí pneumatiky pro týmy, které budou v roce 2020 soutěžit v kategorii LMP2 Mistrovství světa endurance FIA Pro kategorii LMGTE bude Goodyear v roce 2020 výhradním dodavatelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear ’66: film Le Mans ’66 odhaluje i zajímavý příběh pneumatik

Goodyear ’66: film Le Mans ’66...

Snímek Le Mans ’66, který tento týden vstupuje do českých kin, vypráví příběh legendárního souboje mezi značkami Ford a Ferrari. Odehrává se v roce 1966 během kultovního francouzského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy v novém „brand designu“

Volkswagen Užitkové vozy v novém...

Volkswagen Užitkové vozy vstupuje s novým vizuálním stylem značky do nové éry jako moderní poskytovatel řešení pro budoucí mobilitu Součástí změny je zcela nové logo, optimalizované pro...