Hustopeče 2007 – boj o stříbro až do posledních metrů.

Dnes v pátek večer odstartuje IV. AGROTEC New Holland rally 2008, pátý díl Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Vloni se tato akce jela jako III. AGROTEC IVECO rally a zatímco na čele kraloval Leoš Flídr s vozem Octávia WRC, o zbylé medaile sváděli Jan Kopecký a Vladimír Barvík boj až do posledních metrů.

Třetí ročník hustopečské soutěže diváci i posádky podle jejich ohlasů hodnotili velmi kladně. Žádný z řady výletů mimo trať neskončil větším problémem a cílovou rampu nevidělo jen rovných dvacet posádek z osmi desítek na startu. Soutěži vládl Východočech Leoš Flídr s vozem Škoda Octavia WRC, který zaváhal jedině hned v první páteční noční erzetě, kdy v plné rychlosti vylétl do pole. Všech zbývajících devět měřených úseků ale již vyhrál a na závěrečnou cílovou rampu přijel s náskokem 2:31min .

Obrovský boj se ale uskutečnil za ním – o druhé místo. Absolutně druhý skončil Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Kit Car, jehož největším soupeřem byl Vladimír Barvík a jeho tehdy nová EVO devítka. V osmé rychlostní zkoušce Kopeckému vypověděl službu posilovač řízení a v ostrých zatáčkách mu musel pomáhat s otáčením volantu dokonce i tehdejší spolujezdec Filip Schovánek. Zdálo se být rozhodnuto. Ale poté se v servisu problém podařilo odstranit a v posledních dvou rychlostních zkouškách soutěže se světovými starty ostřílená posádka snažila a předvedla obdivuhodný výkon. Kopecký smazal ztrátu 17 sekund a v samém závěru se dostal na vynikající stříbrnou pozici. I když to bylo nejtěsnějším rozdílem pouhé půl sekundy.

Bronzový Vladimír Barvík, jehož navigovala Petra Mynářová, mohl jen litovat ztráty, způsobené svým výletem mimo trať, při němž prolétl plotem a skončil ve vinici. Jinak by stříbrná medaile byla jeho. Sice zde ztratil pouze pár sekund, ale i to stačilo. Na druhou stranu se stal televizní hvězdou …: „Akce plot byla skutečně jediný problém, se kterým souvisí následující zpomalení a časovka v servisu v poslední vteřině. To místo bylo trochu záludné. Přijíždělo se po louce dost rychle na dlouhý horizont a následovala velmi krátká rovinka a plot. Předchozí dva průjezdy (z toho jeden v noci) jsem se soustředil a vcelku přesně trefil bod, kdy jít na brzdy. V třetím průjezdu naopak mou pozornost na okamžik upoutala rádiem řízená helikoptéra, vznášející se nad horizontem, a plot byl naráz nějak blíž….,“ popsal vloni poněkud kuriózní příčinu nehody zlínský jezdec a jinak v civilu řidič sanitky.

Nicméně dramatickou akci se podařilo natočit kameramanům mediálního partnera akce místní Hustopečské televize a televizního motoristického magazínu MotorTip a mohli ji, včetně mávnutí z on board kamery na zmíněný vrtulníček s další kamerou, vidět diváci i na dalších televizních stanicích. Barvík se navíc stal i známým „Borcem na konec“, což je jistě také zajímavé zviditelnění. Zmiňme ještě jednu aktuální zajímavost, i když s hustopečskou soutěží nemá nic společného, ale jen s týmem zlínského borce. Podle přísloví do roka a do dne se totiž jeho tým pravděpodobně ve zmíněné rubrice Borec na konec objeví opět. Při víkendové Rallye Posázaví totiž s Barvíkovou EVO devítkou startoval Karel Švec a povedl se mu podobný kousek, který zachytili hned dva kameramani MotorTipu, bratři Nedbalovi. Na uklouzaném a rychlém výjezdu z lesa jezdec nestačil zkorigovat smyk a doslova rozstřelil dřevený plot podél cesty. Nicméně vůz zůstal nepoškozen a posádka mohla pokračovat v závodění a nakonec dojela až do cíle a to na sedmém místě. Parádní záběry lze již nyní zhlédnout na internetu, ale objeví se samozřejmě také v připravovaném dílu MotorTipu. Ve kterém bude zároveň i reportáž z letošní IV. AGROTEC New Holland rally. ( v premiéře v polovině června 2008)

Mimochodem, loňský ročník „Rally mezi vinicemi“, jak se jihomoravské soutěži také přezdívá, zajišťovalo na 731 pořadatelů, z toho podstatnou část tvořili hasiči. K dispozici bylo také dvanáct cisteren plus další transportní vozidla, ale také tři čluny s vodními záchranáři a bagr s dlouhým ramenem, který nahrazoval jeřáb u rybníka. K zásahu bylo připraveno šest sanitních vozidel a jejich posádek a navíc sedm zásahových záchranných vozidel. Podobně tomu bude také letos.

A ještě perlička na úplný závěr, související se zmiňovaným stříbrným Janem Kopeckým, velkým favoritem na letošní prvenství : zřejmě žádnou jinou rallye u nás osobně nesledoval aktivní jezdec formule jedna (tedy s vyjímkou Tomáše Engeho). U hustopečských erzet totiž vloni „inkognito“ se skupinkou svých krajanů přihlížel také Polák Robert Kubica. Jasno do dohadů vnesl právě Jan Kopecký, na jehož pozvání Kubica přijel a navštívil ho také v servisu. V letošním ročníku F1 má, jak známo, Robert Kubica za sebou právě zcela čerstvě dosud nejvýraznější úspěch v kariéře, když v Monte Carlu dokonce vodil celé startovní pole a nakonec ve velmi dramatickém závodu dojel druhý.

Naskýtá se otázka, zda se i letos objeví jako divák v Hustopečích, ale zatím na ni nedokáže nikdo odpovědět.. To se ukáže až v pátek v nočních hodinách, případně v průběhu soboty.

Mezinárodní Mediasport mistrovství České republiky v rally se právě o víkendu v Hustopečích překlopí do své druhé poloviny. Pojede se zde pátý díl z celkem devítidílného šampionátu. Připraveno je také několik atraktivních úseků na šotolině, které na tuzemských tratích jinak spíše ubývá. Závod se jede kromě MMČR také jako Regionální pohár Mistrovství Evropy – střed s koeficietem 2 a navíc i jako volný pohárový závod O pohár prezidenta společnosti AGROTEC a.s., která je tradičním generálním partnerem celé soutěže.

IV. AGROTEC New Holland rally 2008 nabídne celkem 14 RZ, z toho první den šest. Plánky diváckých míst jsou již k nahlédnutí na oficiálních stránkách soutěže www.agrotecautoklub.cz, včetně krátkých videozáběrů s ukázkami průjezdů vozidla z diváckých míst. Servisní areál bude opět umístěn v osvědčeném areálu v Zaječí, který lze snadno najít na trase Hustopeče Břeclav.

Harmonogram soutěže:

První den (30.5.2008): 159,90 km z toho 6 RZ o celkové délce 68,62 kmRZ – délka – časy startu prvního vozidla: 1,4 – 11,67 km – starty v 20:58 a 23:20, 2,5 – 10,35 km – starty v 21.26 a 23:48, 3,6 – 12,29 km – starty v 21:52 a 00:14

Druhý den (31.5.2008): 233,41 km z toho 8 RZ o celkové délce 121,07 km7,10,13 – 15,42 km – starty 10:07, 12:49 a 15:31, 8,11,14 – 10,35 km – starty 10:37, 13:19 a 16:01, 9,12 – 21,88 km – starty 11:03 a 13:05.

Výsledky -3. AGROTEC IVECO Rally 2007:

Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) 1:11:56,3, 2. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia Kit Car) -2:31,1, 3. Barvík, Mynářová -2:31,2, 4. Semerád, Ceplecha -2:54,3, 5. Volf, Rajnoha (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -3:14,6, 6. Peták, Joska (Renault Clio) -3:27,2

Tisková zpráva IV. AGROTEC New Holland rally 2008

Pavel Jelínek, mediaservis

Generální sponzor: AGROTEC a.s. Hustopeče

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak vyzrát na kuny a hlodavce v motorovém prostoru?

Jak vyzrát na kuny a hlodavce v...

S příchodem zimy a chladného počasí se pro kunu stává teplý motor auta neodolatelným místem k zahřátí a zpravidla přibíhají k autu těsně po vašem příjezdu. Tito hlodavci dokáží...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Advent ve znamení unikátních kreseb nevidomých dětí

Advent ve znamení unikátních kreseb...

Vernisáž k unikátní výstavě kreseb nevidomých dětí uspořádaná minulý týden v autosalónu společnosti Auto Palace Butovice je výsledkem dlouhodobé spolupráce dealerské skupiny Auto Palace...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tipy na dárky pod stromeček pro celou rodinu. A na jednom místě!

Tipy na dárky pod stromeček pro celou...

Stále nemáte všechny dárky? Máme pro vás pár netradičních a zároveň praktických tipů, kterými můžete překvapit své blízké.  A možná si o některý z těchto dárků napíšete...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Tucson exceloval v losím testu

Hyundai Tucson exceloval v losím testu

Nový Hyundai Tucson získal nejlepší hodnocení v losím testu serveru km77.com, když bez problémů dosáhl za plné ovladatelnosti maximální rychlosti 77 km/h. Nošovické SUV tak pouze navázalo na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v Číně: JAC Volkswagen položil základní kámen nového výzkumného a vývojového centra

Důležitý krok pro rozvoj značky SEAT v...

Nové výzkumné a vývojové centrum vznikne v čínské městské prefektuře Che-fej a zaměří se na klíčové oblasti elektrifikace, konektivity a autonomní jízdy JAC Volkswagen bude díky silné...