Hustopeče 2007 – boj o stříbro až do posledních metrů.

Dnes v pátek večer odstartuje IV. AGROTEC New Holland rally 2008, pátý díl Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Vloni se tato akce jela jako III. AGROTEC IVECO rally a zatímco na čele kraloval Leoš Flídr s vozem Octávia WRC, o zbylé medaile sváděli Jan Kopecký a Vladimír Barvík boj až do posledních metrů.

Třetí ročník hustopečské soutěže diváci i posádky podle jejich ohlasů hodnotili velmi kladně. Žádný z řady výletů mimo trať neskončil větším problémem a cílovou rampu nevidělo jen rovných dvacet posádek z osmi desítek na startu. Soutěži vládl Východočech Leoš Flídr s vozem Škoda Octavia WRC, který zaváhal jedině hned v první páteční noční erzetě, kdy v plné rychlosti vylétl do pole. Všech zbývajících devět měřených úseků ale již vyhrál a na závěrečnou cílovou rampu přijel s náskokem 2:31min .

Obrovský boj se ale uskutečnil za ním – o druhé místo. Absolutně druhý skončil Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Kit Car, jehož největším soupeřem byl Vladimír Barvík a jeho tehdy nová EVO devítka. V osmé rychlostní zkoušce Kopeckému vypověděl službu posilovač řízení a v ostrých zatáčkách mu musel pomáhat s otáčením volantu dokonce i tehdejší spolujezdec Filip Schovánek. Zdálo se být rozhodnuto. Ale poté se v servisu problém podařilo odstranit a v posledních dvou rychlostních zkouškách soutěže se světovými starty ostřílená posádka snažila a předvedla obdivuhodný výkon. Kopecký smazal ztrátu 17 sekund a v samém závěru se dostal na vynikající stříbrnou pozici. I když to bylo nejtěsnějším rozdílem pouhé půl sekundy.

Bronzový Vladimír Barvík, jehož navigovala Petra Mynářová, mohl jen litovat ztráty, způsobené svým výletem mimo trať, při němž prolétl plotem a skončil ve vinici. Jinak by stříbrná medaile byla jeho. Sice zde ztratil pouze pár sekund, ale i to stačilo. Na druhou stranu se stal televizní hvězdou …: „Akce plot byla skutečně jediný problém, se kterým souvisí následující zpomalení a časovka v servisu v poslední vteřině. To místo bylo trochu záludné. Přijíždělo se po louce dost rychle na dlouhý horizont a následovala velmi krátká rovinka a plot. Předchozí dva průjezdy (z toho jeden v noci) jsem se soustředil a vcelku přesně trefil bod, kdy jít na brzdy. V třetím průjezdu naopak mou pozornost na okamžik upoutala rádiem řízená helikoptéra, vznášející se nad horizontem, a plot byl naráz nějak blíž….,“ popsal vloni poněkud kuriózní příčinu nehody zlínský jezdec a jinak v civilu řidič sanitky.

Nicméně dramatickou akci se podařilo natočit kameramanům mediálního partnera akce místní Hustopečské televize a televizního motoristického magazínu MotorTip a mohli ji, včetně mávnutí z on board kamery na zmíněný vrtulníček s další kamerou, vidět diváci i na dalších televizních stanicích. Barvík se navíc stal i známým „Borcem na konec“, což je jistě také zajímavé zviditelnění. Zmiňme ještě jednu aktuální zajímavost, i když s hustopečskou soutěží nemá nic společného, ale jen s týmem zlínského borce. Podle přísloví do roka a do dne se totiž jeho tým pravděpodobně ve zmíněné rubrice Borec na konec objeví opět. Při víkendové Rallye Posázaví totiž s Barvíkovou EVO devítkou startoval Karel Švec a povedl se mu podobný kousek, který zachytili hned dva kameramani MotorTipu, bratři Nedbalovi. Na uklouzaném a rychlém výjezdu z lesa jezdec nestačil zkorigovat smyk a doslova rozstřelil dřevený plot podél cesty. Nicméně vůz zůstal nepoškozen a posádka mohla pokračovat v závodění a nakonec dojela až do cíle a to na sedmém místě. Parádní záběry lze již nyní zhlédnout na internetu, ale objeví se samozřejmě také v připravovaném dílu MotorTipu. Ve kterém bude zároveň i reportáž z letošní IV. AGROTEC New Holland rally. ( v premiéře v polovině června 2008)

Mimochodem, loňský ročník „Rally mezi vinicemi“, jak se jihomoravské soutěži také přezdívá, zajišťovalo na 731 pořadatelů, z toho podstatnou část tvořili hasiči. K dispozici bylo také dvanáct cisteren plus další transportní vozidla, ale také tři čluny s vodními záchranáři a bagr s dlouhým ramenem, který nahrazoval jeřáb u rybníka. K zásahu bylo připraveno šest sanitních vozidel a jejich posádek a navíc sedm zásahových záchranných vozidel. Podobně tomu bude také letos.

A ještě perlička na úplný závěr, související se zmiňovaným stříbrným Janem Kopeckým, velkým favoritem na letošní prvenství : zřejmě žádnou jinou rallye u nás osobně nesledoval aktivní jezdec formule jedna (tedy s vyjímkou Tomáše Engeho). U hustopečských erzet totiž vloni „inkognito“ se skupinkou svých krajanů přihlížel také Polák Robert Kubica. Jasno do dohadů vnesl právě Jan Kopecký, na jehož pozvání Kubica přijel a navštívil ho také v servisu. V letošním ročníku F1 má, jak známo, Robert Kubica za sebou právě zcela čerstvě dosud nejvýraznější úspěch v kariéře, když v Monte Carlu dokonce vodil celé startovní pole a nakonec ve velmi dramatickém závodu dojel druhý.

Naskýtá se otázka, zda se i letos objeví jako divák v Hustopečích, ale zatím na ni nedokáže nikdo odpovědět.. To se ukáže až v pátek v nočních hodinách, případně v průběhu soboty.

Mezinárodní Mediasport mistrovství České republiky v rally se právě o víkendu v Hustopečích překlopí do své druhé poloviny. Pojede se zde pátý díl z celkem devítidílného šampionátu. Připraveno je také několik atraktivních úseků na šotolině, které na tuzemských tratích jinak spíše ubývá. Závod se jede kromě MMČR také jako Regionální pohár Mistrovství Evropy – střed s koeficietem 2 a navíc i jako volný pohárový závod O pohár prezidenta společnosti AGROTEC a.s., která je tradičním generálním partnerem celé soutěže.

IV. AGROTEC New Holland rally 2008 nabídne celkem 14 RZ, z toho první den šest. Plánky diváckých míst jsou již k nahlédnutí na oficiálních stránkách soutěže www.agrotecautoklub.cz, včetně krátkých videozáběrů s ukázkami průjezdů vozidla z diváckých míst. Servisní areál bude opět umístěn v osvědčeném areálu v Zaječí, který lze snadno najít na trase Hustopeče Břeclav.

Harmonogram soutěže:

První den (30.5.2008): 159,90 km z toho 6 RZ o celkové délce 68,62 kmRZ – délka – časy startu prvního vozidla: 1,4 – 11,67 km – starty v 20:58 a 23:20, 2,5 – 10,35 km – starty v 21.26 a 23:48, 3,6 – 12,29 km – starty v 21:52 a 00:14

Druhý den (31.5.2008): 233,41 km z toho 8 RZ o celkové délce 121,07 km7,10,13 – 15,42 km – starty 10:07, 12:49 a 15:31, 8,11,14 – 10,35 km – starty 10:37, 13:19 a 16:01, 9,12 – 21,88 km – starty 11:03 a 13:05.

Výsledky -3. AGROTEC IVECO Rally 2007:

Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) 1:11:56,3, 2. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia Kit Car) -2:31,1, 3. Barvík, Mynářová -2:31,2, 4. Semerád, Ceplecha -2:54,3, 5. Volf, Rajnoha (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -3:14,6, 6. Peták, Joska (Renault Clio) -3:27,2

Tisková zpráva IV. AGROTEC New Holland rally 2008

Pavel Jelínek, mediaservis

Generální sponzor: AGROTEC a.s. Hustopeče

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor uvádí nové video „A Matchday in Europe“, zachycující vášeň a nadšení fotbalových fanoušků

Hyundai Motor uvádí nové video „A...

Hyundai Motor zveřejní své první celoevropské video 27. března ve spolupráci se všemi pěti partnerskými fotbalovými kluby: AS Roma, Atlético de Madrid, Chelsea FC, Hertha BSC a Olympique Lyonnais...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ženy na manažerských pozicích: představenstvo společnosti Continental stanovilo cíle do roku 2025

Ženy na manažerských pozicích:...

Záměrem je do roku 2025 zvýšit podíl žen na manažerských pozicích na 25 procent Postup prověří pravidelné audity s využitím periodických zpráv V současné době celosvětově společnost...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Saitz se stane generálním ředitelem společnosti Hyundai Motor Czech

Martin Saitz se stane generálním...

Na dnešní dealerské konferenci byl představen budoucí generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech. Martin Saitz má více než dvacetileté zkušenosti v automobilovém odvětví, kde...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vznětové modely Leon a Ateca za mimořádně výhodných podmínek

Vznětové modely Leon a Ateca za...

Leon 5D, Leon ST a Ateca s motory TDI zvýhodněny až o 200 300 Kč Rozsáhlá komfortní a bezpečnostní výbava ve spojení s pozoruhodnou jízdní dynamikou a hospodárností Pětiletá záruka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Tucson z Nošovic je první SUV Hyundai ve výbavě N Line. Hybridní verze navíc rozšiřuje nabídku o vznětový motor 1.6 CRDi

Nový Tucson z Nošovic je první SUV...

Nový Tucson je první SUV Hyundai se sportovním stupněm výbavy N Line a výběrem tří motorů s výkonem od 136 k do 185 k Více než nový vzhled: vnější a vnitřní stylistické prvky N Line...